סיכומוזיקלי: המחווה ליהודה בארקן והמסר של מיה דגן. צילום מהקליפ של מיה | צילום מאינסטגרם @officialrotemcohen

סיכומוזיקלי: המחווה ליהודה בארקן והמסר של מיה דגן

סיכום ענק במיוחד ממתין לכם השבוע! והפעם: ספיר סבן בעוד שיר מוצלח, אושר כהן מרגש, מיה דגן מחדשת שיר נוסטלגי ורותם כהן במחווה מרגשת ליהודה בארקן ז"ל

מה לא קרה השבוע במוזיקה הישראלית? זמרים חדשים ומפתיעים שגילינו השבוע לראשונה, סינגלים מוצלחים במיוחד לזמרים שנמצאים כבר שנים בתעשיית המוזיקה, ושני חידושים של שירים ישנים שעוררו תגובות רבות השבוע. הגיע הזמן לנוח לרגע מכל העומס ולהשלים את כל הפערים המוזיקליים שצברנו!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

עידן רייכל ואייל גולן - מכל הכוכבים בלילה

שיתוף פעולה מפתיע ומדהים שיצא ממש אתמול (ה') הוא השיר החדש של עידן רייכל ואייל גולן - "מכל הכוכבים בלילה". על העיבוד וההפקה המוזיקלית נמצא רייכל שגם אחראי על המילים והלחן יחד עם אבי אוחיון. אין ספק של שיתוף פעולה בין השניים האלה חיכינו כבר המון זמן ואפילו הופתענו כשגילינו שבאמת קורה. התוצאה? אפילו התעלתה על הציפיות שלנו. כיף לראות את הקצוות האלו מתחברים פתאום ונותנים למוזיקה פשוט לדבר בעד עצמה.

לסיכום: נשמע קסום.

 

ספיר סבן - בזוכרי

השבוע שחררה הזמרת האהובה ספיר סבן סינגל חדש בשם "בזוכרי", אותו כתבה הזמרת דיקלה וגם הלחינה יחד עם יפתח שחף. הסינגל ממשיך את אותו קו מוזיקלי אשר אנחנו רגילים ואוהבים לשמוע מסבן בדרך כלל. גם הפעם (ולא שהיה לנו ספק) אנחנו עפים על זה! השיר רק יצא השבוע והספיק לגרוף אחריו כבר חצי מיליון צפיות ביוטיוב. מכאן זה הולך רק לעלות.

לסיכום: פשוט אוהבים אותה!

 

ברק ביטון - יהיה לנו טוב

סינגל מדהים שנתקלנו בו השבוע הוא "יהיה לנו טוב" של הזמר ברק ביטון. את ביטון הכרנו לראשונה כאשר השתתף בעונה הראשונה של "דה וויס", מאז הספיק לפתח קריירה מרשימה כשחקן תיאטרון ובמקביל לעבוד על המוזיקה שלו. השבוע שחרר את הסינגל "יהיה לנו טוב", הראשון מתוך האלבום השני שלו. את הסינגל כתב יהונתן בן סימון והלחין סתיו שמש, על העיבוד וההפקה המוזיקלית אחראי סתיו נחמיאס. שיר אופטימי שנחוץ לנו בתקופה כזו של חוסר ודאות ואליו מצורף גם קליפ מרגש וייחודי (עבורו נאלץ ביטון ללמוד לשיר הפוך).

לסיכום: עכשיו בטוח טוב יותר.

 

אושר כהן - מי עוד יחבק

אחד השירים הבולטים שיצאו השבוע הוא "מי עוד יחבק" של הזמר אושר כהן אשר כתב, הלחין והפיק בעצמו. מדובר בסינגל השלישי מתוך האלבום השלישי שלו, הפעם מדובר בבלדה מרגשת וקצת שונה מהסגנון אותו רגיל להציג כהן בדרך כלל. אנחנו ממש אוהבים את הסגנון הזה וזה לגמרי מזכיר לנו כמה אנחנו אוהבים את הקול שלו.

לסיכום: שרק ימשיך לעלות.

 

מיכל רפאל - יוצאת רק בלילות

שיר שתפס לנו חזק את האוזן השבוע הוא "יוצאת רק בלילות" של הזמרת הצעירה מיכל רפאל. את הסינגל כתבה רפאל עצמה יחד עם גרשון ״אודימן״ אוריהייב ואופיר מלול, שגם אחראיים על הלחן (ובנוסף מלול על העיבוד וההפקה המוזיקלית). הקול העמוק של הזמרת ישר משך אותנו אל תוך השיר ואין ספק שמדובר בזמרת ששונה בנוף הישראלי ומביאה את הדבר הייחודי שלה. אהבנו לגמרי את השיר ואנחנו לא מפסיקים לזמזם אותו כבר כל השבוע.

לסיכום: בום אחד ענק!

 

 

נתיב - תעתועים

סינגל בכורה לאחד הזמרים והיוצרים הכי מוכשרים ששמענו בזמן האחרון. השבוע שחרר הזמר הצעיר נתיב סינגל ראשון שלו בשם "תעתועים", אותו גם כתב והלחין בעצמו. נתיב מזכיר לנו בסגנון השירה שלו מעין שילוב של נתן גושן יחד עם חנן בן ארי ועדן חסון והתוצאה? מעולה! הקול הייחודי ביחד עם הכתיבה המרגשת מביאים אלינו שיר שנכנס עמוק לפלייליסט שלנו כבר משמיעה ראשונית. בטוחים במאה אחוז שאנחנו הולכים לשמוע ממנו עוד הרבה.

לסיכום: הדבר הבא!

 

רועי פרל - לא רק בלב מדבר

השיר החדש של היוצר רועי פרל, אותו כתב והלחין בעצמו, נכתב לפני כשנתיים כאשר נכנס למניין סליחות עוצמתי והתחבר לדת ולאמונה. בימים אלו של מציאות לא פשוטה בישראל ובעולם בכלל, חשוב לפרל להעביר דרך שירו מסרים של אמונה ואופטימיות ולספר את סיפוריו האישיים מהזווית היחודית שלו. בשנה הקרובה צפוי לצאת אלבום הבכורה של פרל, ואין ספק שהוא מביא איתו את החלק המוזיקלי הבולט והישראלי שלו.

לסיכום: כישרון מדהים.

 

יונתן וולפין - להרגיש את זה מחדש

אין ספק שבשנת 2020 כבר יש צורך בהרבה יותר שירי אהבה הפונים גם לבני מינך ולא רק מגבר לאישה או מאישה לגבר. השבוע מביא אלינו יונתן וולפין שיר כזה בדיוק. את הסינגל כתב והלחין וולפין בעצמו והוא הסינגל השני מתוך אלבום הבכורה שלו שצפוי לצאת ממש בקרוב, עליו עובד כבר שלוש שנים. השיר נכתב על הסיכון שטמון בכל פעם שאנחנו מכניסים מישהו חדש אל תוך הלב שלנו. אין ספק שזה מדבר לכל אחד ואחת מאיתנו. אם כך רק מתחיל האלבום, אנחנו כבר לא יכולים לחכות לשמוע את הסינגלים הבאים מתוכו.

לסיכום: נכנס עמוק ללב.

 

שווה האזנה


יסמין מועלם וטונה בחידוש לאביב גפן

"זה רק אור הירח" הוא אלבום של אביב גפן שיצא בשנת 1992, ומתוכו השיר "אור הירח". השבוע, כחלק מפרויקט "צו השעה", יסמין מועלם וטונה, שניים מהזמרים המובילים בארץ, הוציאו חידוש לשיר. האמת? לא פחות מוואו אחד ענק! מועלם וטונה לקחו את השיר למקום לגמרי שלהם והפכו אותו ממש לשיר חדש. כחלק מפרויקט ״צו השעה״ יצאו עוד מספר חידושים מעניינים ששווה לשים להם אוזן, כמו למשל החידוש של עדן חסון, הביצוע של מאור אדרי ושיתוף הפעולה של מוטי טקה עם שפיטה שכיכב אצלנו בהשמעת בכורה עוד לפני שיצא רשמית ליוטיוב.

 

מיה דגן פפר - איזו מדינה

השיר "איזו מדינה" הוא שיר של אלי לוזון ויוני רועה שנכתב לפני 32 שנה. בחשבון האינסטגרם שלה כתבה מיה כי נדהמה לגלות שגם היום, 32 שנה אחרי, המילים רלוונטיות מתמיד ומתאימות בדיוק למצב שלנו. עוד הוסיפה כי" "כאזרחית שאוהבת את המדינה שלה ורואה אותה כואבת החלטתי לחדש את השיר הזה. מתוך רצון שיהיה פה טוב ומאהבה לארץ המהממת שלנו. כי אין לנו ארץ אחרת. לטוב ורע". עם או בלי המסר החשוב, דגן עשתה תצוגת קולית מופלאה וריגשה אותנו.

רותם כהן - נשבע

עוד חידוש שיצא השבוע הוא של הזמר רותם כהן לשיר "נשבע" של חיים משה. את החידוש מקדיש כהן ליהודה בארקן, שהלך לעולמו בסוף השבוע שעבר לאחר מאבק במחלת הקורונה. השיר "נשבע" מזוהה עם החתונה המרגשת סרט הקאלט "אבא גנוב 2". החידוש רותם לא משאיר אף עין יבשה. מדהים.

 

תגובות