דרמה מעבר לים: זאין מאליק נגד טקס הגראמי. gettyimges.IL\ Jamie McCarthy

דרמה מעבר לים: זאין מאליק נגד טקס הגראמי

"אלא אם כן אתה לוחץ ידיים ושולח מתנות, אין שיקול במועמדות שלך" • רגע לפני טקס פרסי הגראמי הנוצץ שיתרחש בשני הקרוב הקרוב זאין מאליק עולה להתקפה נגד טקס פרסי הגראמי

לאחר שנדחה בחודשיים, טקס פרסי הגראמי הגדל יערך כבר בשבוע הבא, ב-15 במרץ, בלילה בין ראשון לשני (שעון ישראל). רגעים ספורים לפני הטקס הנוצץ, זאין מאליק עולה להתקפה נגד הפקת הטקס.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

לאלו מכם שעדיין לא מכירים, טקס הגראמי נחשב לטקס הפרסים היוקרתי ביותר בתעשיית המוזיקה. על טקס אחראית האקדמיה הלאומית לאמנויות ולמדעי ההקלטה והפרס גם לרוב מכונה "האוסקר" של המוזיקה. תהליך הבחירה של המועמדים ולזוכים בקטגוריות השונות ארוך ודי אטום לעיניי הציבור. כל שנה חברות התקליטים שולחות לאקדמיה את יצירות האמנים שחתומים תחתם ואז כשהיצירה מתקבלת באקדמיה, נערכים מושבי ביקורת בהם משתתפים יותר מ-150 מומחים מתעשיית המוזיקה, על מנת לקבוע אם היא זכאית ואם היא הוכנסה תחת הקטגוריה נכונה.

בשנים האחרונות, תהליך הבחירה נתון לביקורת ובחינה דקדנית של קהל הצופים, שסבורים כי יש רמאות מאחורי בחירת המועמדים. בעקבות הזכיות הקבועות וחוסר הגיוון בפרסים, אמנים שונים החלו להחרים את הטקס בטענה שכדי לזכות צריך פרוטקציות ואולי גם לשלם שוחד לאחד מחברי האקדמיה. הפעם, עולה להתקפה לא אחר מאשר זאין מאליק, דרך חשבון הטוויטר שלו, בציוץ זועם במיוחד. "לעזאזל עם הגראמי וכל מי שקשור!", כתב בזעם והמשיך; "אלא אם כן אתה לוחץ ידיים ושולח להם מתנות, אין שיקול למועמדות שלך. בשנה הבאה אשלח לכם שק ממתקים", סיכם את דבריו. 

© צילום מסך מטוויטר

לאחר מכן, העלה מאליק ציוץ נוסף בו כתב: "הציוץ שלי לא היה אישי או על זכאות כזו או אחרת, אלא על הצורך בהכללה ובחוסר השקיפות של הליך המועמות והמרווח שנור ומאפשר להעדפות, גזענות ופוליטיקה ברשת להשפיע על תהליך ההצבעה".

© צילום מסך מטוויטר

 

 

תגובות