רגע לפני הגמר: שירי האירוויזיון האהובים ביותר. צילומי מסך מהיוטיוב

רגע לפני הגמר: שירי האירוויזיון האהובים ביותר

לכבוד גמר האירווזיון: שירי האירווזיון שהכי אהבנו, כמו "soldi" "Heroes", וכמובן גם "Toy". רגע לפני גמר האירוויזיון בהולנד רצינו להיזכר בכמה מהשירים האהובים עלינו ביותר משנים עברו, הנה כמה מהם!

אז לאחר שישראל הבטיחה את מקומה בגמר האירוויזיון לאחר הופעה מדהימה של עדן אלנה עם השיר "Set Me Free" רצינו להיזכר רגע בשירי אירוויזיון משנים עברו שכבשו את ליבנו גם הם: 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

Toy - ישראל

כמובן שאי אפשר לעשות רשימת שירי אירווזיון בלי לכלול את השיר הזה. השיר שבזכותו חזר האירווזיון לארץ לאחר 20 שנה,  אשר כללה בתוכה אף תקופה מסוימת בה ישראל אפילו לא עלתה לגמר! "Toy" זכה להצלחה אדירה בישראל וגם ברחבי העולם ונחשב לשיר אירוויזיון מוערך ביותר ואין ספק שהוא שיר חובה ברשימה זו.

 

Heroes - שוודיה

שיר זה שזכה במקום הראשון בשנת 2015 הוא אחד השירים המוצלחים ביותר בתולדות האירווזיון, לפחות לדעתינו, החל מהמילים והקצב, ועד ההופעה המיוחדת באירווזיון עצמו. כל אלה יצרו ביצוע מהפנט שאי אפשר שלא לאהוב ואין ספק שהיה ראוי לזכות.

 

Lie to me - צ'כיה

אמנם אין ספק ש"toy" היה המנצח המוחלט של אירווזיון 2018 אך באותה שנה היה שיר נוסף שגם זכה לפופולריות גדולה ואף ל"דוז פואה" מהקהל הישראלי והוא "Lie to me" של צ'כיה. השיר היה קצבי וממכר וזכה לאהדה ולאזכורים ברשת, והרבה בגלל דמיונו של הסולן לסטטיק. 

 

Soldi - איטליה

הדבר הזכור ביותר מאירווזיון 2019, מלבד כמובן העובדה שנערך בישראל - זה גם השיר של איטליה, Soldi. למרות שהוא לא זכה בסופו של דבר הוא דווקא היה השיר הזכור ביותר מאותו אירוויזיון ואין אחד מאיתנו שלא יכול למחוא כפיים אחרי שהוא שומע: סולדי סולדי...

 

fuego - קפריסין 

אמנם נכון שב-2018 המנצחת הגדולה הייתה ישראל ולא קפריסין אבל אפילו שזכו רק במקום השני אנחנו חייבים לפרגן ולהודות שהשיר של קפריסין היה מתחרה ראוי ושיר נהדר שלמרות שלא זכה הוא תפס מקום חם בליבנו.

 

Euphoria - שוודיה

שוודיה ידועים בהיותם מדינה מוצלחת למדי באירוויזיון, לא סתם הם זכו לא פחות משש פעמים כאשר המדינה היחידה שעוקפת אותם מבחינה זו היא אירלנד. בשנת 2012 שוודיה הוכיחו פעם נוספת שהיא מדינה שיודעת לייצר מוזיקה כאשר שלחו את השיר " Euphoria" שגם זכה במקום הראשון.

 

Golden boy - ישראל

נדב גדג' לא זכה באירוויזיון אך הופעתו המדהימה ב-2015 לא רק החזירה את ישראל לגמר לאחר שנים בהם לא עלתה אליו, אלא אף החזירה את האירווזיון לתודעה הישראלית הכללית לאחר שהיה שקוע במין תרדמת. השיר הגיע למקום התשיעי והמכובד אם כי אם תשאלו אותנו הגיע לו אף יותר.

 

 

תגובות