סיכומוזיקלי: אבי אבורומי מדייק, ונסרין עוצמתית מתמיד. אהוד שגב

סיכומוזיקלי: אבי אבורומי מדייק, ונסרין עוצמתית מתמיד

את השבוע האחרון העברנו ועדיין, בחוסר וודאות וחשש רב בעקבות המצב הבטחוני שמערער את כל קצוות החברה של כל אחד ואחת מאיתנו. עם זאת, גם בימים הקשים היצירה לא פוסקת והיא מביאה לנו הפוגה מכל הקושי שבא עלינו. בתקווה שהשבוע הבא יביא איתו נחת - נסכם את השבוע עם המוזיקה החדשה שיצאה ונאחל לעצמנו לזכור שכמו השיר החדש של ארקדי דוכין: תמיד זה מסתדר

אנחנו מקווים שאת הימים האחרונים העברתם באופן הכי בטוח ואופטימי שאפשר. עם סוף השבוע מגיעה עוד אופטימיות שהמצב ישתפר - ואולי המוזיקה החדשה שיצאה השבוע תוכל לתת לכם רגע של נחת ואופטימיות. החל מהשיר החדש של ארקדי דוכין ועד הביצוע המהפנט של נוי אייזן - תוכלו לקחת את הרגע, לנשום ולקחת אויר לסופ"ש רגוע ושליו יותר.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

תמיד זה מסתדר - ארקדי דוכין

כנראה שמצאנו את השיר הכי מתוק בעולם. השיר שצריך אם לא חובה להתעורר איתו בכל בוקר. ׳תמיד זה מסתדר׳ של דוכין, הוא להיט מרים, מחזק, וממש מעצים שכבר הספקנו להוסיף לתשעים ותשעה אחוזים מהפלייליסטים שלנו. המילים של השיר הגיעו בול בזמן הנכון - כשאנחנו צריכים כוח ואופטימיות. מדובר במנטרה של ממש - שיר שמזמין אותנו להיות אותנטיים עם עצמנו, מאמינים בעצמנו וביופי של החיים. המנגינה מתכתבת עם השיר ומזמינה אותנו להתמסר לשיר. מעבר לכך, הסינגל מלווה בקליפ שהוא עולם בפני עצמו (וגם נראה כמו עולם קצת מקביל) עם סיפור מרגש ומתוק ששווה צפייה ונותן רובד חדש למילים שגם ככה אפשר לשחות בהן.

לסיכום: מדהים!

 

הולכת איתך - נרקיס

עם פתיחה מסקרנת וקול שבולע אותך עמוק לתוך הלהיט, מתארת נרקיס שיר שכל אחת הייתה רוצה להתאהב לצידו. בצירוף לשיר - ישנו קליפ שמשדר יוקרה ומקצועיות בלי פשרות ושומר על ״וייב לא מתאמץ״ שמקשט ומדגיש סינגל עוצמתי במילים שלו ובמהות שלו מבית היוצר של נרקיס המדהימה. ״הולכת איתך״ מציג נאמנות וביטחון בקשר לאהבה של הזמרת לאהובה, בצורה בוגרת שלא משאירה ספק בנוגע לכוח והעוצמה שטמונים בשיר. במילים מדויקות שבטוחות בעצמן, מתואר אומץ רב בלשתף את הטוטאליות שלה ומאה האחוזים שלה שמושקעים בקשר הזוגי שבו היא נמצאת. לתת את עצמך באופן שתיארה כ׳ספר פתוח׳ הוא מעשה אמיץ ובוגר שמביא לנו גלונים של השראה. אין לנרקיס בשיר ולו טיפת פחד להביע ולהעלות את הרגש שלה ולהציב את האהבה שלה כעובדה. אמאל’ה ואבאל׳ה כבר אמרנו?

לסיכום: ואווו

 

כשאת לא כאן - קובי ממן

את הסינגל החדש של קובי ממן לא תרצו לפספס. לשיר החדש מילים חצופות שמשחקות אחת עם השנייה וגם לחן מגניב. אם תוסיפו לזה את הקול היפה של ממן והקליפ היפה תקבלו אחלה של שיר לפתוח איתו את שישי בבוקר ולדקלם את המילים שנכנסות ללב בפשטות.

לסיכום: מגניב ונוגע בול

 

מכתב ללב - אבי אבורומי

תיאור מדויק של רגשות, זה מה שיש להגיד על החדש של אבי אבורומי. אנחנו חושבים שאם השיר החדש של אבי אבורומי היה מתלווה לשברון הלב הראשון שלנו, אולי היה לנו אז קצת נחת והבנה שאנחנו לא לבד. המילים הפשוטות והחוויות שמתאר אבורומי בשיר מדויקות ומתעצבות בצורה יפה עם המנגינה ומעניקות לנו חוויה מיוחדת. מדובר בשיחה כנה ויפה של הזמר עם הלב שלו אחרי שברון לב ופרידה מאהובה - הנסיון והמאבק להתמודד עם הלב שלו עצמו שכואב את הפרידה. עם השיר העוצמתי מגיע הקליפ הפשוט למדי שבו המילים נכתבות על דף כמו מכתב. הקליפ עוטף את השיר ומביא לו עוד נקודה וזווית אינטימית ובכך מדגיש את החן של השיר.

לסיכום: שיר שכל לב שבור צריך לדקלם

 

זה מתחיל בצעד - עדי אברהמי

בקול מתוק שמהר מאד הופך למעצים ומחזק ועם מילים שבאות ממקום כנה ואמיתי, קשה לפספס את עדי אברהמי. ברור מאד, שהשיר החדש שלה עובר מהלב שלה אל כל לב אחר שיאזין לה. ׳זה מתחיל בצעד׳ הוא שיר מעצים במיוחד בתקופה כזו- כמה שאדם אחד יכול לעשות ולשנות וכמה כוח יש לנו במציאות. אי אפשר שלא להתרגש ולהתאהב בה. עם קליפ שמשלב בתוכו רגעים יפים שהם למעשה רגעים יפים של האנושות כולה כמו פירות ההצלחה של המאבק של אליס מילר או ההכרזה של קמלה הראיס המכהנת כסגנית ארהב לאור המאבק של רוזה פארקס... עם עוד שלל רגעים אגדיים של ׳צעד קדימה׳ עושה זאת אברהמי בגדול וכובשת אותנו!

לסיכום: זה מתחיל בשיר אחד

 

שוב - אלמוג לוי

רגע לפני שהיה צריך להמריא ללוס אנג׳לס ולכבוש את תעשיית המוזיקה מעבר לים, החלה הקורונה. לוי שבחר להשאר בארץ וליצור מוזיקה בארץ עשה זאת ובגדול עם השיר ״רחוק מדי״ והשיר החדש והכובש שלו ״שוב״. מדובר בשיר מגניב, עם לחן מעניין שמכניס אותנו לגמרי לעולמו של לוי בעזרת קליפ מגניב לא פחות!!

לסיכום: מחכים כבר לשיר הבא!

 

אני הקטנה - מיכל עומרי

עם הסינגל הראשון שלה, קול ייחודי ומילים יפות, יוצרת עומרי קו חדש ומסקרנת אותנו לגבי המשך היצירה שלה. ״אני הקטנה״ הוא שיר ששרה לאיך לא, הילדה שפעם הייתה עומרי. דרך השיר הזמרת מכניסה אותנו לנחת שבדבר והיופי שרואה בילדות שלה. שיר ששווה לשלוח לכל החברים לפני כניסת השבת.. הוספנו לפלייליסט!

לסיכום: כמה קטנה ככה גדולה

 

מה את רוצה ממני - יוני גרייב

את השיר החדש של יוני גרייב אפשר לתאר כשיר לעניין. מדובר בשיר קליט, מעביר רגש וסיפור בצורה יפה ונכונה ועל הדרך גם גורם לנו להתחבר לקול החזק של הזמר. גרייב מתאר את הצד שלו בריב בין זוג כשעולה השאלה - מה בת הזוג של גרייב רוצה ממנו? מה עומד מאחורי השינוי בהתנהגות שלה? עם השאלה הזו עולות עוד מחשבות ודרכן קול שמשתקף בעינינו כחוסר הבנה שלו לגבי המצב והרגש שזוגתו נמצאת בו - האם זה הסוף של הזוגיות?

לסיכום: בטוחים שהיא רוצה רק דברים טובים

 

שווה האזנה

נוי אייזן - שיר תגובות מלחמה

עם לחן מתוק במיוחד של עדן חסון ותגובות העוקבים של נוי אייזן כןכבת הרשת והזמרת, ערכה וביצעה שיר כתגובה למצב הבטחוני בארץ. התוצר בא בול בזמן ושמחנו להאזין לו ולשלוח לכל החברים והחברות בתקווה לימים יפים ושקטים יותר! אהבנו מאודדד!

 

תגובות