לזכרה: חמשת הסיפורים המעניינים ביותר מאחורי שיריה של איימי ווינהאוס. צילום מסך מהקליפ

לזכרה: חמשת הסיפורים המעניינים ביותר מאחורי שיריה של איימי ווינהאוס

איימי ווינהאוס, אחת הזמרות המוכשרות והמעניינות ביותר משנות ה-2000, הייתה אמורה לחגוג היום (ד') את יום הולדת ה38. לכבודה ולזכרה, רכזנו עבורכם את חמשת הסיפורים המרתקים ביותר מאחורי שיריה

את ווינהאוס ואת הלהיטים המוצלחים שלה כולנו מכירים, אך השירים הכאובים והמרגשים שהיא כתבה סוחבים עמם מגוון נושאים וסיפורים מאוד קשים מהחיים שלה. במהלך חייה הקצרים, איימי הספיקה לחוות זוגיות רעילה, התמכרות לאלכוהול ולסמים, וצברה חוויות קשות ומעניינות שעליהן ביססה את השירים שלה. אם הייתה בחיים, איימי הייתה חוגגת היום את יום הולדת ה-38. אז היינו רוצים לאחל לה יום הולדת שמח, והנה חמשת הסיפורים שבחרנו המעניינים ביותר מאחורי שיריה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

Back To Black

זה אחד הלהיטים המוצלחים ביותר של איימי, שכולנו עדיין מזמזמים מדי פעם למרות השנים הרבות שחלפו. איימי שחררה אותו בגיל 22 בלבד כסינגל השלישי מתוך אלבומה השני והוא עורר הצלחה רבה. אך מה היה הסיפור שגרם לווינהאוס להביע כל כך הרבה כאב ורגש במילות השיר? ווינהאוס כתבה את "Back To Black" בעיצומו של שברון לב שנבע מעזיבתו של בעלה לטובת האקסית שלו. היא מספרת שוב ושוב על כמה שאהבה אותו וכמה שהוא היה חשוב לה, על אף הזוגיות המאוד לא בריאה שהייתה להם. נוסף לכך איימי מספרת שכתוצאה משברון הלב חזרה לתקופות החשוכות בחייה, שכללו דכאון קשה, בעיות שתיה חמורות והתמכרות לסמים. איימי סיפרה: השיר מדבר על זה שסיימת זוגיות ואתה חוזר למה שנוח לך. האקס שלי חזר לחברה שלו, ואני חזרתי לשתייה ולתקופות חשוכות".

Rehab

השיר הזה הוא למעשה השיר המזוהה ביותר עם ווינהאוס. היא אמנם לא הספיקה לספר את הסיפור מאחורי השיר לפני מותה, אך מפיק השיר מארק רונסון זכר את הסיפור היטב וסיפר אותו בראיון. למעשה, המשפט שחוזר על עצמו פעמים רבות בשיר הומצא על ידי איימי לגמרי בטעות. מארק מספר שהוא ואיימי הלכו לקנות לחבר שלה חולצה ליום הולדתו, ובעודם הולכים איימי התחילה לספר על עברה. על פי מארק, איימי סיפרה על כך שהייתה שותה המון ועל כך שמשפחתה ומנהליה ניסו לגרום לה ללכת לגמילה אך היא אמרה "לא, לא, לא". מארק ואיימי חזרו לסטודיו ולאחר שהעלו את הרעיון להשתמש במשפט שאיימי אמרה בשיחה, היא כתבה את השיר ב30 דקות בלבד. במקור לשיר היה קצב איטי, אך לבסוף מארק ואיימי שינו את הקצב על מנת שיותאם לקצב הדיבור של איימי. כך נוצר "Rehab" שאנחנו מכירים היום.

You Know I'm No Good

לאחר מלחמה ארוכה בהפרעות אכילה, ווינהאוס כתבה את "You Know I'm No Good". השיר משקף את תחושותיה של איימי על הבגידה שלה בגופה. בשיר היא מתייחסת על כמה שהיא מצטערת על כך שהיא לא מספיקה (טובה מספיק), ועל כך שכולם תמיד היו רוצים איימי טובה יותר. אבל הסליחה של איימי בשיר הזה, היא לא כלפי אף אחד מלבד עצמה. היא לא רוצה להראות כלפי חוץ שהיא חלשה או מתנצלת. היא מנסה להסביר שוב ושוב שהבן אדם היחיד שנפגע ממנה, זו היא עצמה.

 

Stronger Than Me

בשיר הזה ווינהאוס מספרת על זוגיות עם גבר שהיה מבוגר ממנה ב-7 שנים אך לא התנהג כמו "גבר". לאיימי היו סטנדרטים מאוד גבוהים, מסוימים וסטריאוטיפיים על כיצד גבר צריך להתנהג. היא רצתה וקיוותה תמיד לגבר שיהיה חזק ממנה פיזית ומנטלית. בשיר איימי מביעה תסכול רב על הסיטואציה שהביאה אותה לקרוא לבן זוגה "ליידי בוי" ולשאול אותו "האם אתה הומו?". בעידן שלנו אמירות סטריאוטיפיות כגון אלה, יכולות לעורר הרבה כעס על כך על כך שמדובר במיזוגניה אשר למעשה מצפה מגברים להתנהג על פי סטריאוטיפים גבריים ללא מקום להבעת רגשות.

Me and Mr. Jones

וויינהאוס אהבה מאוד מוזיקת נשמה של שנות ה-60 וה-70. ככל הנראה, השיר שנתן לה השראה לכתיבת השיר הזה הוא "Me And Mrs. Jones" שנכתב על ידי בילי פול. שירו של פול הוא על רומן בו הגבר והאישה בוגדים בבני הזוג שלהם. בשירה של איימי, מיסטר ג'ונס יהיה הגבר שיש לה רומן איתו, והיא מאוד לא מרוצה ממנו. לאחר שחרור השיר צפו שמועות רבות על כך שאיימי כתבה את השיר על הראפר נאס. לאיימי היה קשר קרוב מאוד עם הראפר והיא אף התוודתה כמה פעמים שהיה לה קראש עליו. לאחר תקופה רוויה בשמועות הראפר אישר שהשיר אכן נכתב עליו.

 
תגובות