מאחורי הבדיחה: השירים המוכרים לנו מהמימס. מתוך ערוץ היוטיוב של Rick Astley

מאחורי הבדיחה: השירים המוכרים לנו מהמימס

מוכנים לקבל את רשימת השירים האייקונים ביותר? לא יכולנו להתאפק ואספנו כמה מהשירים ששברו את כל האינטרנט והפכו את כולנו לחלק מבדיחה פרטית מהלכת! • האזינו

אז מה זה בעצם מימס? מימס אלו תופעות אינטרנטיות שמשלבות תוכן הומוריסטי והופכות לויראליות בכל האינטרנט. והפעם, בחרנו להתמקד בשירים האייקונים שכולנו מכירים כבר מזמן. מ-"Never Gonna Give You Up" ועד ל-"Crab Cave", הנה השירים המוכרים לנו מהמימס והסיפורים האמיתיים מאחוריהם.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

All Star
את השיר האייקוני "All star", כנראה שכבר כולכם מכירים. על השיר אחראים להקת הרוק האמריקאית "Smash Mouth" והוא נכנס אל אלבום הסטודיו השני שלהם "Astro Lounge". האסוציאציה הראשונה שעולה לנו לראש כשאנחנו שומעים את השיר זאת הסצנה המפורסמת מהסרט "שרק". מהרגע שחיברו את השיר אל הדמות של שרק והופעתו בסרט, השיר הפך לפרודיה אינטרנטית ונשאר עד היום אחד משירי המימ המוכרים ביותר.

 

Shooting Stars
השיר הזה הוא שיר לא פחות מוכר, שאותו יצרו הצמד האוסטרלי "Bag Raiders". השיר אמנם יצא בשנת 2009, אבל התהילה האמיתית שלו הגיעה בפברואר 2017 לאחר שיצא מחדש עם קליפ אנימציה ושם הפך למימ מוכר. מאז, הוא הופיע במגוון מקומות והגיע לראשי המצעדים אך הרגע הגדול שלו היה כשנכנס אל תוך השיר "Swish Swish" של קייטי פרי וניקי מינאז'.

 

Never Gonna Give You Up
הגענו אל השיר שבלעדיו הרשימה הזו בכלל לא הייתה קיימת. סינגל הבכורה של הזמר ריק אסטלי ששבר את האינטרנט מכל כיוון אפשרי, יצא בשנת 1987 ועד היום הוא משמש כאחת הבדיחות הגדולות של האינטרנט. המימ הפך לתופעה ממשית בשם "ריקרול" שבה המטרה של המותח היא לגרום לנמתח להיכנס לקישור פתיון שמוביל לקליפ של השיר. השימוש הראשוני "בריקרול" היה כאשר מישהו התקשר לתחנת רדיו ששידרה תוכנית על ספורט ובמקום לדבר עם השדרנים, הוא פשוט השמיע להם את השיר והשאיר אותם בשוק.

 

Take On Me
השיר "Take On Me" שייך ללהקה א-הא והוא חלק מאלבום הבכורה שלהם - "Hunting High and Low" שיצא בשנת 1985. השיר צבר הצלחה מטורפת והגיע למקום ראשון במצעד הבילבורד הוט 100. הקליפ גם הוא חלק גדול מאוד מההצלחה של השיר כי באותה התקופה שבה השיר יצא, זה היה נחשב לטכניקה מיוחדת המשלבת בין הנפשה ללייב אקשן. השיר הפך למימ כאשר השתמשו בו לסרטון ברשת החברתית לשעבר "Vine". בסרטון רואים נערה רוקדת לצלילי השיר ובביט הנכון מסתובבת בלוק אייקוני ובלתי נשכח!

 

Mii Song
השיר הזה הוא קצת יוצא דופן מהשירים האחרים שנכנסו אל הרשימה. השיר הזה הוא לא שיר שלם אלא קטע קצר ששימש בתור מוזיקת הרקע של התפריט והחנות במשחק המוכר "Wii". המימ מוכר בעיקר בתור כמה אנשים שלובשים קפוצ'ונים ורוקדים בצורה משונה לפי הביט של השיר. מאז שהפך למימ, המון מוזיקאים גם יצרו גרסאות רמיקסים משלהם לשיר ועד היום הוא משמש כאחד משירי המימס האייקונים שיש.

 

Crab Rave
את השיר הזה יצר המפיק "Noisestorm" ויצא בשנת 2018 יחד עם קליפ אנימציה מושקע מאוד שבו רוקדים מלא סרטנים. מאז צאתו, החלו שימושים רבים בשיר כחלק ממאשאפים, עריכות וידיאו ורמיקסים. המימ היה שימוש בשיר והקליפ יחד עם כיתובים לא מתאימים או שימוש הקליפ יחד עם שירים אחרים כמו "This is America". אחד הדברים שגרמו לשיר להפוך לפופולריות כזו, זאת העובדה שיצא באחד באפריל. יוצר השיר סיפר כי הוא בסך הכל שיחרר את זה כסרטון ושיר מצחיק ולא ציפה שיקבל הערכה כזו ויהפוך לדבר כזה גדול.

 

Bitch Lasagna
אלו מבינכם שחזקים בעולם היוטיוב בטח מכירים את היוטיובר השוודי "פיודיפאי". בתקופה שבה השיר יצא, החלה מן מלחמה אינטרנטית בינו לבין הערוץ ההודי "T-Series" על התואר ערוץ היוטיוב עם המספר הגדול ביותר של רשומים. את השיר שיחרר פיודיפאי כחלק מהמלחמה וההצלחה הגדולה של השיר הובילה להמון רשומים חדשים שהגיעו לערוץ שלו. למרות זאת, הוא הואשם בשימוש גזעני בשיר והוא אף נחסם בהודו.

 
תגובות