שנה לרישיון: השנה של אוליביה רודריגו. צילום מהאינסטגרם @oliviarodrigo

שנה לרישיון: השנה של אוליביה רודריגו

לפני שנה בדיוק פרצה אוליביה רודריגו לחיינו עם הלהיט "Drivers License" ומאז הספיקה להוציא אלבום, להכריז על סיבוב הופעות עולמי ולהסתבך עם אמנים רבים. סיכמנו עבורכם את הרגעים הגדולים ביותר של אוליביה בשנה הזאת וגם מידע עדכני על משולש האהבה בינה לבין ג'ושוע באסט וסברינה קרפנטר

אוליביה רודריגו הפכה בשנה האחרונה לשם מוכר כמעט בכל בית בעולם - היום, לפני שנה הזמרת בת ה-18 הוציאה את הסינגל הראשון שלה - "Drivers License", שהפך לאחד השירים הפופולריים ביותר בשנת 2021. בגיל 13 החלה אוליביה את דרכה בסדרה "ביזארדבארק" בערוץ דיסני, שהסתיימה לאחר שלוש עונות ולא זכתה לפופולריות רבה. רודריגו לא עצרה שם ולוהקה גם לסדרת ההמשך של סרטי "היי סקול מיוזיקל" בתפקיד הראשי לצד ג'ושוע באסט שגילם את בן זוגה, ואף הפך לתקופה להיות בן הזוג שלה. עבור הסדרה היא כתבה ופרסמה את השיר הראשון שלה - "All I Want" והפופולריות שלו עודד אותה להמשיך ולכתוב שירים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

בשונה מהשירים הקצביים שכבשו את המצעדים, השיר של רודריגו הוא בלדה עצובה על החבר שנפרד ממנה לטובת מישהי אחרת ואולי דווקא בגלל זה הוא גרם לכל כך הרבה אנשים להתאהב בו. מספר ימים לאחר שהשיר יצא החלו השמועות על כך שאוליביה שרה את השיר על ג'ושוע באסט שכיכב לצידה ומי שנטען שהיא בת זוגו - סברינה קרפנטר. בשיר מספר רמזים לזוגיות של באסט וקרפנטר, ביניהן התיאור של החברה החדשה שמתאים לתיאורה של סברינה (נערה בלונדינית ומבוגרת יותר מאוליביה) והטענה של אוליביה שהאקס לא התכוון למילות השיר שכתב עליה (השיר "Anyone Else" שכתב באסט במהלך צילומי העונה הראשונה של "היי סקול מיוזיקל", כאשר הוא ואוליביה התאהבו).

 

השמועות התחזקו כאשר שבועיים לאחר "Drivers License" הוציאה סברינה את השיר "Skin", בו היא שרה על אוליביה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים וטוענת כי אוליביה לא תצליח לחדור אל מתחת לעור שלה כי הם מאוהבים וטוב להם ביחד. בתזמון מושלם, גם באסט בעצמו הוציא את השיר "Lie Lie Lie" שמילותיו מספרות על האקסית שמפיצה עליו שקרים. השיר אמנם נכתב שלוש שנים לפני, אך זה לא מנע מהמעריצים לתהות מדוע הוא שחרר את השיר דווקא בתזמון הזה.

© Gettyimages.IL/ Kevin Winter

אוליביה בינתיים עלתה על הגל. הסינגל הראשון שלה הפך אותה לזמרת הצעירה ביותר שפותחת במקום הראשון עם שיר בכורה במצעד הראשי של הבילבורד. חודש לאחר שהוציאה את השיר, הוא קיבל מערכון שלם בתוכנית המערכונים "SNL", אחת התוכניות האהובות ביותר בארצות הברית שדיבר גם על הדמיון בין השיר שלה לשיריה של טיילור סוויפט. בחודש אפריל רודריגו הוציאה את שירה החדש - "Deja Vu", שמדבר על האקס שעושה עם החברה החדשה שלו בדיוק את הדברים שהיא הייתה עושה איתו. גם בשיר הזה, כמובן, נשתלו רמזים לכך שהאקס הוא לא אחר מאשר באסט - על פי השיר, האקס אהב את הזמר בילי ג'ואל. בראיון של ג'ושוע שהתקיים חצי שנה לפני יציאת השיר, הוא סיפר שאחד הזמרים האהובים עליו הוא בילי ג'ואל. בנוסף, אוליביה שרה על כך שהשמות שלה ושל החברה החדשה דומים וששתיהן שחקניות. השמות "אוליביה" ו"סברינה" בהחלט מזכירים זה את זה, ושתי הזמרות התחילו את דרכן בסדרת דיסני.

 

ההצתה המחודשת של משולש האהבה לא הייתה הסערה היחידה שהשיר עורר. מעריצים קשובים שמו לב לדמיון הגדול בין "Deja Vu" לבין השיר של טיילור סוויפט "Cruel Summer". רודריגו בעצמה מעריצה את סוויפט ומכנה את עצמה "הסוויפטית הגדולה ביותר בעולם", אך הדמיון בין השירים היה גדול מדי. לאחר משא ומתן קצר, ניתן לטיילור קרדיט בשיר של אוליביה. זו לא הייתה הפעם האחרונה שבה הואשמה רודריגו בהעתקה, אבל על כך נרחיב בהמשך. בינתיים, הוציאה הזמרת את השיר שכבר הספיק להפוך להמנון – "Good 4 U", בו היא שרה על החבר לשעבר שהתגבר עליה במהירות ובקלות, וטוענת כי זה אומר שמעולם לא היה לו אכפת ממנה. השיר הפך באופן מיידי ללהיט, וכרגע יש לו מעל לביליון השמעות בספוטיפיי ולקליפ מעל ל-320 מיליון צפיות ביוטיוב. גם בלהיט הזה רודריגו הואשמה בהעתקה, והפעם על ידי להקת Paramore, אשר השיר התבסס על הפזמון של השיר שלהם, "Misery Business", וגם להם נתנה אוליביה קרדיט על כתיבת השיר.

© צילום מהאינסטגרם @oliviarodrigo

אלבום הבכורה של אוליביה, "Sour" יצא במאי ועלה על כל הציפיות. הוא שבר שיאי השמעות בספוטיפיי ובאפל מיוזיק והפך את אוליביה למועמדת השנייה הצעירה ביותר שמועמדת לקטגוריות המובילות בטקס הגראמי. על מנת לקדם את האלבום, אוליביה הופיעה בלייב את רוב שירי האלבום בסרט ששודר בשידור חי ביוטיוב בשם "Sour Prom". גם כאן נטען כי אוליביה העתיקה את התמונה לקידום הסרט מהזמרת קורטני לאב על ידי קורטני לאב בעצמה. הזמרת טענה כי רודריגו העתיקה את התמונה מכריכת האלבום שלה וכשמעריץ שאל אותה בטוויטר אם היא כועסת על הזמרת הצעירה או לא, קורטני הגיבה שקצת כי אוליביה לא ביקשה ושהיא מעריכה נימוסים טובים. בתגובה להאשמה, רודריגו הגיבה לקורטני שהיא אוהבת אותה ומעריצה אותה ובריאיון שהתקיים לאחר הסערה סיפרה שהיא מוחמאת מהעובדה שקורטני לאב יודעת מי היא.

© צילום מהאינסטגרם @oliviarodrigo

אוליביה המשיכה וביססה את מעמדה ככוכבת כאשר נשיא ארצות הברית ג'וש ביידן הזמין אותה לבית הלבן על מנת לעודד בני נוער להתחסן. רודריגו בילתה במשך יום שלם בבית הלבן, פגשה את ג'וש ביידן, קידמה את נושא החיסונים ברשתות החברתיות ואף קיבלה מתנות מהנשיא כמו סוכריות M&M ומשקפי שמש זהים לשלו. היא הופיעה על כל במה אפשרית ואפילו סגרה מעגל בהופעה במשרד הרישוי כאשר ביצעה בו את הלהיט הראשון שלה. היא גם הודיעה על סיבוב הופעות בינלאומי שנמכרו כל כרטיסיו תוך פחות מ-24 שעות, כאשר חלק מהכרטיסים הגיעו למחירים הזויים של 25,000 שקלים. הזמרת הצעירה נוהגת להופיע באולמות קטנים יחסית, כשנשאלה למה היא הסבירה בצניעות שזה האלבום הראשון שלה וסיבוב ההופעות הראשון שלה ולכן היא לא חושבת שהיא צריכה לדלג ולעבור ישר לאצטדיונים עצומים.

© Gettyimages.IL/Chip Somodevilla

 למרות ההצלחה העצומה, משולש האהבה שעליו כתבה את רוב שיריה ממשיך לרדוף אותה. בתחילת החודש הקודם הוציא ג'ושוע באסט את ה-EP שלו, שכולל שלושה שירים בהם הרמיזות לאוליביה רודריגו ברורות כשמש. בשיר הראשון, "Crisis", שר באסט: "אם את יכולה לספר את האמת שלך, אז גם אני". בפזמון טוען בשיר שלא תעז להתנהג כאילו הוא לא אהב אותה ולא נפגע והאם היא אי פעם תוהה אם הוא בסדר. הוא מוסיף שרק חצי ממה שהיא אומרת הוא חצי נכון והאם היא חשבה בכלל כשהיא התחילה להרוס את החיים שלו בתור צעד בקריירה שלה. באסט הפך לאחד האנשים השנואים באינטרנט והוא קיבל עשרות איומי מוות ממעריצים של רודריגו שהאמינו שהוא שבר באכזריות את ליבה.

© צילום מהאינסטגרם @oliviarodrigo

רודריגו מעולם לא אישרה או הכחישה את היחסים בינה לבין באסט וגם הוא סירב להגיב על כך אך בראיונות אחרונים הוא שיתף כי הם לא דיברו כבר קרוב לשנה - בערך מאז ששחררה את השיר הראשון שלה. שבוע לאחר שג'ושוע פרסם את שיריו החדשים, הודיעה אוליביה כי היא תחזור לסדרה "היי סקול מיוזיקל", בה היא וג'ושוע מגלמים בני זוג לשעבר.

© oliviarodrigo@ מתוך אינסטגרם

זוהי בהחלט הייתה השנה של אוליביה רודריגו. משחקנית חצי-אנונימית היא הפכה לאחת הזמרות המצליחות של השנה וכמות הסערות והשערוריות שעוררה רק מבססים את מעמדה עוד יותר בתור אחת מכוכבות הפופ הגדולות בעולם. רודריגו כבר אישרה שהיא עובדת על אלבום חדש וכי היא בזוגיות חדשה, ואנחנו לא יכולים לחכות לראות מה יקרה איתה בשנים הבאות.

תגובות