האלבום החדש של קמילה: "הרבה יותר מרק אלבום פרידה משון מנדס". צילום מסך מיוטיוב

האלבום החדש של קמילה: "הרבה יותר מרק אלבום פרידה משון מנדס"

אחרי שנתיים וחצי, קמילה קביו שחררה בסוף שבוע האחרון את האלבום השלישי שלה שנקרא "Familia". האלבום עוסק בהרבה נושאים ובניהם החברות מפיפת הרמוני, וכמובן האקס המפורסם שון מנדס. אז מה חשבנו על האלבום?

השנה קמילה קביו חוגגת עשור באור הזרקורים. היא התחילה בתוכנית "אקס פקטור" ב-2012 שם חוברה ללהקה פיפת' הרמוני שזכתה להצלחה גדולה אבל ב-2016 היא עזבה את הלהקה והתחילה קריירת סולו. היא שחררה שני אלבומי סולו שנמכרו בכל העולם ובסוף השבוע האחרון שחררה את האלבום החדש והשלישי שלה הנקרא "Familia". האלבום כולל 12 שירים המלאים בסגנונות שונים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

האלבום נפתח עם 15 שניות של נגינה בחצוצרה המזכירה את האווירה הלטינית שלה. אחר כך מגיע השיר הראשון הנקרא "Celia" שיר כולו בספרדית שבו היא מספרת כנראה על הזמן בקורונה שבו שון מנדס עבר לגור בבית המשפתי של קמילה במיאמי ואיך הוא נשאב לאווירה המשפחתית הלטינית והקובנית. בנוסף אפשר לשמוע בשיר את קולה של בת הדודה בת השמונה של קמילה קרולינה שגם מופיעה על העטיפה של האלבום. השיר הבא הוא שיתוף פעולה עם הזמרת וילו (שהיא גם הבת של וויל סמית) הנקרא "Psychofreak". השיר הוא אלקטרו-פופ ומדבר על החרדה והמצב הנפשי של קמילה מאז שהיא התחילה את הקריירה לפני עשור. בשיר היא גם מזכירה את החברות שלה מפיפת הרמוני ואומרת שהיא לא מאשימה אותן במצב הנפשי שלה באותה תקופה שכזכור היו שמועות שקמילה חוותה בריונות וריחוק משאר בנות הלהקה.

 

אחר כך מגיע הסינגל שיצא כבר לפני חודש "Bam Bam" שהוא שיתוף פעולה עם אד שירן. השיר שהוא חלקו בספרדית מדבר על התאוששות אחרי פרידה כואבת ועל איך היא הצליחה לקום בחזרה על הרגליים כי אלו החיים. השיר הבא נקרא "La buena vida". ברקע אפשר לשמוע צלילים לטיניים ואווירה מקסיקנית שמזכיר את השורשים של אביה אלחנדרו שגם שר קטע סולו שלם בשיר. בשיר היא שרה על הרגשת הבדידות שהיא הרגישה כאשר בן זוגה היה בעבודה רבה. היא גם אומרת לו שמה שחשוב בחיים הוא הרגע הנוכחי והאהבה. לעומת  השירים הקצביים השיר הבא "quiet" היא בלדה שקטה כמו שמה. בשיר היא מספרת על ההרגשה שהיא מרגישה כאשר הבן שהיא מחבבת נמצא בקרבתה ועל כמה היא הייתה לחוצה אבל ברגע שהוא נישק ונגע בה הכל נרגע.

 

השיר הבא הוא "Boys don't cry" השיא מאוד מרגש ונותן צמרמורת. בשיר קמילה מתייחסת למצב הנפשי של בן זוגה שבגלל הסטראוטיפים של בנים לא מראים רגש אז קשה לה לעזור לו. היא אומרת לו שהיא תמיד תהיה לצידו ואין לו למה להתבייש בלבכות. השיר כנראה גם על שון שאף פעם לא פחד לשתף את התקפי החרדה שלו בשיר "In my blood". אחר כך מגיע שיר קצבי שמשולב בצלילים לטיניים ונגיעות של דיסקו. לשיר קוראים "Hasta los dientes" והוא שיתוף פעולה עם מאיה בקרה והוא כולו בספרדית. השיר מדבר על הקנאה שלה לאקסית של בן זוגה והרצון שהוא יהיה רק שלה. השיר הבא הוא "No doubts" הוא גם שיר עם וייב לטיני והוא מספר על כמה בן זוגה עוזר לה עם בריאות הנפש שלה.

 

אחר כך מגיע הסינגל הראשון מתוך האלבום שיצא כבר לפני שמונה חודשים "Don't go yet" שהוא ממש מלא בוייב חיובי ולטיני. הוא משלב אנגלית וספרדית ומדבר על האנשים שאנחנו אוהבים שבא לנו להישאר בקרבתם כמה שיותר זמן בלי שהם ילכו. לשיר הבא קוראים "Lola" והוא שיתוף פעולה עם הזמר יואל שהוא גם קובני. השיר מרגש כי הוא מדבר על ארץ מולדתה של קמילה ובו היא מספרת על ילדה חכמה ומוכשרת ומלאת פוטנציאל אבל לא יכולה להגשים את עצמה בעקבות המצב במדינה שבה אין לה אפשרויות להצליח. קמילה כתבה את השיר בעקבות ההפגנות הרבות שהיו המדינה בקיץ בשנה שעברה נגד השלטון הדיקטטורי ובעיקר על המצב הכלכלי. השיר שחותם את האלבום הוא "Everyone at this party" שהיא בלדה שמדברת על הפרידה משון והתמודדות איתה למרות שעדיין יש לה רגשות עליו.

 

היינו יכולים לחשוב שהנושא המרכזי של האלבום הוא הפרידה, אבל האלבום הוא הרבה יותר מרק אלבום פרידה וקמילה מדברת על נושאים רבים ונחשפת במילים כמו שהיא אף פעם לא עשתה לפני - בין אם זה הדיבור על בריאות הנפש, המצב בארץ מולדתה או אפילו השירים על הפרידה משון. בכל שיר קמילה ידעה לנסח את עצמה טוב כדי שנצליח להזדהות עם המילים שלה. עצם העובדה שהיא החליטה לצרף שירים בספרדית ואת הוויב הלטיני בשירים מחבר אותנו לשורשים המקסיקניים והקובנים שלה ומתחבר בעיקר לנושא המרכזי של האלבום - משפחתה. באלבום הזה קמילה מציגה לנו את משפחתה, הסובבים אותה והשורשים שלה.קמילה מלמדת אותנו באלבום הזה שלא משנה מה קורה בחיים וכמה קשה הם מכים בכך העיקר הוא לקום והמשפחה שלך תהיה כאן כדי לתמוך בך.

תגובות