השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי. צילום: דורון עדות

השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי

אלמוג הירש בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

פסקול השבוע החולף היה רגוע ואתם בוודאי יכולים לנחש גם למה. המצב המדיני-ביטחוני גרם לאמני ישראל להישאר אל מחוץ לאולפן ההקלטות אבל יש גם כאלה שהמצב הוציא מהם השבוע את הרגש החוצה או שפשוט האולפן שימש עבורם גם כמרחב מוגן.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

סגיב כהן ואגם בוחבוט – ברכת הדרך

סגיב כהן הזמיר חבר לדואט ביחד עם הילדה בעלת קול הפעמונים, אגם בוחבוט, שנקרא "ברכת הדרך". המילים לקוחות מתוך תהילים צ"א ועל הלחן אחראי סגיב כהן. הקולות של השניים מתחברים לכדי הרמוניה מושלמת ומרגשת במיוחד, ברכת הדרך זה בדיוק מה שאנחנו צריכים לשמוע בימים כאלה, שחיילי צה"ל יחזרו בשלום הביתה.

השיר יפייפה. חיפשתי, באמת, משהו אחד שהפריע לי בשיר, אולי הבנאליות של ההפקה שכוללת בין היתר את אלמנט מחיאות הכפיים שהיה חייב להיות שם. אבל המטרה של השיר והתוצאה הסופית של השיר כל כך מכפרים על זה, שכל זה מתגמד.

לסיכום: מיוחד ומרגש. ציון: ★★★★★

רותם כהן – רק תחזור

מבחינתי זה מתבקש, זמר כמו רותם כהן צריך גם שיר שלו על המצב הבלתי נסבל הזה וזה אכן קרה! השבוע הוציא כהן את "רק תחזור", שכמובן כתב והלחין בעצמו – שיר תפילה לחיילי צה"ל שנלחמים בעזה בתקווה ובתפילה שיחזרו הביתה בשלום.

אי אפשר להישאר אדיש לשיר, המילים נכנסות לך לראש ונשארות שם, ללא ספק אחד השירים היותר מרגשים ונוגעים ללב שיצא לי לשמוע בזמן האחרון. העיבוד וההפקה המוזיקלית של הנרי האגדי, לא משתלטת על השיר ועושה רושם של "נותנת כבוד" לטקסט המרגש.

לסיכום: נוגע ומנחם. ציון: ★★★★

 

אייל גולן – שמור עליו

אייל גולן, העדיף די לשתוק מאז הפרשה והאלבום האחרון, החליט גם לחשוף את האינפוט האישי שלו וכתב בפירוט את דעתו על המצב בעמוד הפייסבוק שלו. וכמה ימים אחרי גם צירף שיר מיוחד שהקליט בעקבות כך. "שמור עליו", כך נקרא השיר שאת המילים כתב נועם חורב המוכשר ללחן של לורן בנג'מין.

גם השיר הזה מצליח לגעת, לא יודע אם זה בגלל המצב הבעייתי או בגלל שבאמת זה הרגש המיוחד הזה שגולן יודע להעביר כמעט בכל שיר שלו. אני מאוד אהבתי את הלחן שתפור לקול שלו ומה שגורם לשיר הזה באמת להישמע טוב. השיר גורם לכל המחשבות בראש לצוף ולקוות שהכל יהיה בסדר, שיר תפילה לכל דבר.

לסיכום: מקסים ויפה. ציון: ★★★★

קובי פרץ ויניב בן משיח – תודה על הכל

כן, אז שלא תטעו ותחשבו שהיה רק דואט אחד מעניין השבוע. גם יניב בן משיח וקובי פרץ החליטו לשתף פעולה, למרות שזה היה די מזמן, פרץ החליט שזה תיזמון טוב בימים האלו שבהם כולם מתתפאחדים בילה להוציא את הדואט שלו ושל יניב בן משיח מתוך האלבום האחרון "סה לה וי".

הדואט שיצא השבוע נקרא "תודה על הכל" והטקסט של צ'ולי זכאי ואלי קשת מתחבר לימים האלה שאנחנו עוברים. השיר כשמו כן הוא, יניב וקובי מודים לאל - "..מלחמות שעברתי לא גרמו לי ליפול, לא עזבת אותי גם לרגע" וביחד עם העיבוד וההפקה של אלי קשת, התוצאה של הדואט טובה מאוד.

לסיכום: מוצלח וטוב. ציון: ★★★

 
תגובות