דיאנה גולבי חוזרת: "ארץ קדושה" . צילום: ערן לוי

דיאנה גולבי חוזרת: "ארץ קדושה"

על רקע מבצע "צוק איתן" הרוקרית דיאנה גולבי משחררת סינגל חדש אותו הלחינה וכתבה לפני כשנה וחצי בתקופת המבצע הקודם "עמוד ענן", מה חשבנו על הסינגל החדש, "Holy Land"?

 

דיאנה גולבי, שנמצאת היום אחרי שני אלבומים שהוציאה; האלבום "דיאנה גולבי / הרגעים הגדולים" בו נמצאים הביצועים שלה מתכונית הראליטי "כוכב נולד", ואלבום הבכורה אותו הקליטה תוך כדי שירותה הצבאי בצה"ל, "אושר" שעוסק באהבה, פרידות, חיפושים, קשיים וחשף בפנינו מי היא דיאנה מאחורי הלוק הרוקיסטי והעיניים הכחולות, מוציאה היום סינגל חדש בהתאם למצב בארץ.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

הסינגל החדש, "Holy Land" ("ארץ הקודש"), הוא חלק ממיני אלבום שאותו הצליחה לממן בעזרת אהבה גדולה מצד המעריצים שגייסו עבורה 18 אלף שקלים. האלבום יכלול שירים מקוריים וקאברים שגולבי מבצעת לא בשפת המוצא- רוסית, לא  בעברית, אלא דווקא בשפה הבן לאומית והמוכרת שבאמצעותה לא רק ישראלים יוכלו להאזין ולהבין את מילות השיר - אנגלית. השיר עוסק באותם חיילים שנהרגים בקרב ו"נעלמים". השאלה שחוזרת על עצמה בשיר היא "לאן כולם נעלמו?". 

השקט שעליו דאינה מדברת בשיר הוא ככל הנראה השקט של המוות. היא מבטאת את חוסר התקווה בכך שהיא מתארת אדם גדול וזקן עם כח בידיים ובעיניים שאינו מגיע, למרות שאנו ממשיכים לקרא לעזרתו בלילות. מה שמייחד את השיר זה שהוא שונה לגמרי משירי מלחמה אחרים שבדרך כלל שקטים, עדינים ומחפשים היכן לגעת ולרגש, והוא לגמרי בסטייל רוקיסטי שבו הזמרת לא מפחדת לצעוק ולזעוק. אני אוהבת את את הדרך בה דיאנה מתארת את רגשותיה בקשר למלחמה, דרך הליריקה שמאפשרת פירושים שונים ודרך ג'אנר הרוק שאותו היא לא מאבדת גם בשיר המדבר על נושא כה כאוב.

לצערנו, למרות שהשיר נכתב לפני כשנתיים הוא עדיין רלוונטי גם למצבינו היום. על הסינגל עבדה יחד עם המפיק המוסיקלי ישגב דותן. השיר מאפשר לדיאנה להוות סוג של "שליחה" ולשתף את העולם במצבינו, במלחמות ובמוות העופפים אותנו סביב. 

לסיום... מקווים שהסינגל הזה יהיה השיר האחרון שיעסוק במלחמה, והשיר הבא של גולבי יתאר ימים טובים יותר. מה אתכם?

תגובות