שיתופי הפעולה הכי טובים שהיו במדינה. צילום: אלוני מור

שיתופי הפעולה הכי טובים שהיו במדינה

במדינת ישראל הקטנה יש לא מעט אמנים מהשורה הראשונה, אמנים בעלי כישרון מוזיקאלי ייחודי ואינסופי, אבל מה קורה כשהם משתפים פעולה אחד עם השני? יצאנו לבדוק מה הטובים ביותר

מכיוון שאנחנו חולים על מוזיקה, וגם בגלל שאנחנו רוצים להביא לכם את התכנים הכי טובים שיש, יצאנו לחקור איזה שיתופי פעולה בין אמנים הכי הרעידו אותנו. הרי כל אמן לעצמו מוציא מוזיקה טובה, איכותית ולעתים גם מקפיצה ומחשמלת, אבל מה קורה כאשר שני אמנים משתפים פעולה? רעידת אדמה מוזיקאלית. אז בואו לגלות איזה שיתוף פעולה הכי כבש אותנו, הכי כבש אתכם והכי נתן לנו טעם של עוד. 

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

נינט טייב ואביב גפן

נתחיל בשיתוף הפעולה שלפני שמונה שנים הרעיד את המדינה, נינט טייב ואביב גפן. טייב הייתה מעריצה של גפן עוד לפני זכייתה בכוכב נולד. לאחר התכנית היא השתתפה ב"השיר שלנו", שם היא שרה לא מעט שירים של גפן. לאחר העונה השנייה, החליטה טייב שהיא מתרכזת בעיקר באלבום הבכורה שלה, "יחפה", שהפיק אביב ובין רגע הוא הפך לאלבום הכי מדובר במדינה. כשיצא, הוא זכה לביקורות מצויינות ועשה היסטוריה כאשר הוא זכה למעמד של אלבום זהב בתוך 24 שעות בלבד. בשנת 2012, אלבומו המדובר ביותר של אביב, "אור הירח", חגג 20 שנים ועל הבמה עלתה טייב ויחד הם שרו שירים מתוכו והיה נראה כאילו הם נולדו לשיר אחד עם השני. רק שלצערנו, השניים התרחקו בגלל סיבה מאוד מסקרנת ולא ידועה, אנחנו רק נייחל לרגע הזה שהשניים יחזרו לשתף פעולה שוב.

"ואהבתי אותך, והלכתי ממך.."
 

אייל גולן ושרית חדד

עוד צמד שמתאים בדיוק כמו כפפה ליד, אייל גולן ושרית חדד. גולן וחדד ידועים כמלך וכמלכה של המוזיקה המזרחית בישראל. היא מנטורית בדה וויס, ילדת פלא שעשתה מאמצים כדי להגיע למה שהיא היום. הוא שחקן כדורגל לשעבר, שזוהה עם קול ענק וכרגע הוא הזמר הכי מצליח בארץ. יחד, כלומר כל אחד בנפרד, הם עשו מהפך במוזיקה המזרחית, לאחר זוהר ארגוב, והביאו את המוזיקה הפופ מזרחית לארץ, שתפסה חזק מאוד. הפעם הראשונה ששניהם שיתפו פעולה הייתה לפני ארבע שנים, כשהכריזו על שניהם כזמר וזמרת העשור והם הקליטו את הדואט "רגע גדול", שהשאיר טעם של עוד. הפעם השנייה הייתה לפני פחות מחודשיים, כאשר השניים העלו מופע משותף, "פעם בחיים" ולכבודו הקליטו את הדואט השני שלהם יחד, "עד הסוף". אנחנו מחכים לעוד פעם בחיים. 

פעם בחיים או לא, אנחנו עדיין מחכים
 

מוקי ועברי לידר

עוד צמד שיחד הם שילוב מנצח הם זוג השופטים המתחרים, מוקי ועברי לידר. לשניים יש ניסיום לא קטן על במות, שניהם התחילו מגיל צעיר וגם אז הם הצליחו לא פחות מהיום. עברי הוציא תקליט אחרי תקליט והחל לכתוב שירים לסרטים, מוקי הקים את ההרכב "שבק ס'" ובים היתר הצליח גם בתקליטים עצמאיים. ככשניהם החליטו לשתף פעולה אחד עם השני זה כבר לא צחוק. יום אחד עברי שלח למוקי הודעה עם הסקיצה הראשונית ל"מזל טוב ישראל", מוקי החליט לשנות טיפה ויחד הם כתבו את השיר. קצת אחרי הם הוציאו אותו עם עם קליפ ומסר מאוד ברור. בראיון לפרוגי, מוקי סיפר לנו כמה כיף היה לעבוד עם עברי ואמר: "עם עברי אפשר פשוט לעבוד ולתקתק את העבודה וזה כיף". גם לנו היה כיף לשמוע אתכם, אולי תהפכו את זה לקבוע? 

מזל טוב ישראל, מזל טוב.
 

שירי מימון ושמעון בוסקילה

הנה שילוב שבחיים, אבל בחיים לא היינו אפילו מתחילים לחשוב עליו, שירי מימון ושמעון בוסקילה. היא זמרת פופ, יוצאת ריאליטי, שופטת ריאליטי ובעלת ווקאליות גדולה. הוא זמר ים תיכוני, מלחין ובעל להיטים בלתי נשכחים, אה הוא גם דודה של מאיה בוסקילה. כשהשניים החליטו לשלב כוחות הם הביאו משהו חדש למוזיקה הישראלית. הם הוציאו את הלהיט "גשם שיבוא", החלו לעשות הופעות משותפות ואפילו להופיע באירועי שמחות ולהוציא אלבום משותף, "המופע המשותף", שזכה באותה תקופה להשמעות בלתי פוסקות בתחנות הרדיו, להיות בכל פה ואוזן של הציבור הישראלי ולהגיע למעמד של פלטינה ולמכור מעל ל-40,000 עותקים. אין ספק שהשניים השאירו חותם במוזיקה הישראלית, הם לא עשו סתם שילוב של פופ עם ים תיכוני, הם חיברו בין שני עולמות מוזיקה מוצלחים. כיום, השניים לא עובדים על עוד אלבום משותף, אבל הם עדיין מופיעים יחד.

 

 עומר אדם ושרית אביטן

הנה שילוב שדווקא כן היינו חושבים עליו, כן היינו רוצים לשמוע ממנו שוב ואנחנו כן חושבים שהוא ה-שילוב של השנה האחרונה, עומר אדם ושרית אביטן. השניים הקליטו יחד את הדואט "לא צפוי", רק דואט אחד שפתח לנו את התיאבון והשאיר לנו טעם של עוד. הדואט הזה החזיר אותנו אחרוה כמה שנים, לתקופה שהמזרחית הכבדה הייתה מאוש פופולארית. השניים הקליטו יחד את הדואט וגרם לנו לאהוב להיות עצובים, ממש ככה. השיר היה בכלל אמור להיות של אביטן לבד, היא שלחה אותו לעומר כדי להתייעץ וככה נולד השיתוף פעולה הגאוני הזה. שילוב הקולות בדואט הזה היה מושלם, ממש מושלם עד כדי כך שאסוציאציה שעלתה לנו לראש היא אייל גולן ושרית חדד, יכול להיות שהם הבאים בתור? מה שבטוח, מצאנו להם יורשים. 

 

שלומי שבת ויובל דיין

השילוב האלוהי הזה היה חייב להכנס לרשימה הזאת, יובל דיין ושלומי שבת. אמנם הם לא הוציאו דואט במלוא מובן המילה, אבל יש להם מין דאוטון, שיר שהם הקליטו יחד / "השבת כבר נכנסת" של שבת. אחרי שזו פרשה במפתיע מדה וויס היא הגיעה להתארח בקיסריה אצל שבת, במהלך המופע הם שרו את השיר הזה, שזכה להמון המון אהדה וצפיות, עד כדי כך שהוא נכנס כסינגל מתוך אלבומו של שבת, אלבום שבו הוא מחדש שירים ישנים שלו. את הביצוע הזה שרה בעיקר דיין המוכשרת, שלומי שם על תקן קולות רקע, אבל זה הספיק לנו כדי להתאהב בשיר. השניים המשיכו לעבוד יחד, הוא היה המנהל האומנותי של אלבומה הראשון, "לאסוף", היא ממשיכה להתארח אצלו מדי פעם והוא התארח אצלה, במופע ההשקה שלה בזאפה תל אביב. אנחנו בינתיים מחכים ומצפם לדואט של השניים.

 

אז... איזה שיתוף פעולה הכי אהבתם ולאיזה דואט פה הכי התחברתם? אם שיתןף הפעולה שאתם אוהבים לא פה, שתפו אותנו ואולי הוא ייכנס לסבב הבא.

 
תגובות