תופעת ביט הביטי: מה חשבנו על הילדה הכי מדוברת?. צילום: צילום מסך מתוך הסרטון

תופעת ביט הביטי: מה חשבנו על הילדה הכי מדוברת?

היא סוחפת, כובשת והשירים שהעלתה ליוטיוב כבר זכו ללמעלה מיליון צפיות. כמובן שהקליפים יהיו נועזים וסמלים מיניים. דוד סער על עדי ביטי

זה קרה בשלהי נובמבר 2011, אפרוח צהוב, קטן וכובש עלה לבמת "בית הספר למוזיקה" ושר את "בני בני ילד רע" "הו רב חובל" ולא מעט קלאסיקות ישראליות נוטפות אותנטיות צברית שאין שני לה. כמובן, אין אדם שנשאר אדיש למראה השובה והקסום של האפרוח הקטנטנן ומיד הזמרת עדי ביטי סומנה כהבטחה.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

הבלונדינית הקטנטנה טענה כי הינה בכיתה ה' מהוד השרון וכי לא פחות משמונה שנות פיתוח קול כבר מאחוריה. היא נטפה תום, רוך ותמימות ועיניה העגלגלות היו אחד הדברים היותר קסומים למראה, עתידה היה נראה מבטיח. מצד אחד היא יכלה ליפול לסטריאוטיפים של בלונדיניות, שיטחיות ורדידיות אך בעקבות הקלאסיקות הישראליות אותן שרה במהלך התחרות, עדי ביטי סומנה דווקא כהבטחה קלאסית. אבל אז משהו קרה, מי היה מאמין שדווקא היא, האפרוח הקטנטן, דווקא עדי ביטי, תהפוך למלכת פופ גס ובוטה כבר בגיל 13 ובכלל. נראה כי בעזרת סוללת יחצנים ואנשי מקצוע עדי נהפכת מאפרוח קטנטן למלכת פופ חסרת תקנה. ולא, זו ממש לא מחמאה.

הרוך והתמימות נעלמו כלא היו, השמלות הפרחוניות ובגדי הילדות הנורמטיביים התחלפו בפאות מחרדיות, איפור כבד ושלל פריטי לבוש שמקומם לא על ילדה בגילה והקלאסיקות הישראליות הוחלפו ב"איך היא חשה ת'עצמה, לא חושבת על מה יגידו עליה כל אחד יודע שהיא חשה ת'עצמה" וב"אל תפחד, אני יודעת שבלב אתה רוקד, זה לא קשה בוא תנסה לרקוד איתי, זוז איתי בביט הביטי", שני שירים שהזמרת הצעירה שחררה ממש לאחרונה. בעזרת שני השירים הללו, ביטי הקטנטנה, מתיימרת להוות מודל לדור הצעיר ובכך להפוף לסופרסטאר, כבר בשלב כה צעיר בחייה (להזכירכם, היא עדיין רק בת 13).

חשה ת'עצמה
 

כך או כך, השירים של ביטי הקטנטנה נחשפו למדינה שלמה, הגיעו לנתוני שמיעה גבוהים ולא פחות ממיליון אנשים נכנסו ליוטיוב על מנת שיוכלו להתענג אל מול הקליפ של השיר. הקצב הוא טוב, המנגינה נעימה לאוזן וביטי עצמה פשוט אדם שקשה לכעוס עליו ולהתמרד כנגדו. אבל המילים, התוכן והבוטות שבתנועות הקליפ פשוט מעוררים בחילה. הבאזז סביב השיר והקליפ הפרובוקטיביים שלה הוא עצום – אבל ראוי לגינוי בכל במה שהיא. לא ייתכן שתרבות המסיבות, הריקודים והנענוע של האגן תחול בגיל כה צעירה.

האם הנורמה היא שילדה בגילה תככב בקליפים עם חצאית בטן וג'ינס קרוע? האם הנורמה היא שדמות כה פרובוקטיבית וחסרת תוכן תהווה מודל לילדות בימינו? האם הנורמה היא להוציא שירים בשפה כה רדודה, שטחית ובנאלית?

האם זה הכיוון של הדור שלנו?
האם זה הכיוון של הדור שלנו? © עדי עובדיה

אבל אל תטעו, אין לכעוס על ביטי הקטנטנה, היא בסך הכל כלי במגרש ובמשחק של הגדולים, כלי שמייצר עבור אנשים מבוגרים ממנה כסף וממון, בובה על חוטים. אבל מי שלא הבין שביטי הקטנטנה אינה אמורה להיות מקור הכעס היו ציבור הטוקבקיסטים. לא מעט טוקבקים רעים, קרים ומנוכרים מופנים כלפי ביטי כאשר ניתן לראות אנשים ששוכחים לעיתים שביטי היא בסך הכל ילדה. "את עוד לא בשלה לעולם הבידור", "כבר ירדת לזנות בגיל כזה? איכססססס", "היא שטוחה כמו פרקט", "ילדה בת 13 שרוקדת כה ומשדרת סקסיות, לאן הגענו?" ועוד שלל טוקבקים נוטפי רוע נכתבים מדי יום, שעה שעה.

אז זו הנורמה?
 

קל ונכון לרחם על ביטי הקטנטנה, עקב גילה הצעיר, אך בואו לא נשכח כי ילדה שמייצגת אידיאליים מוטעים ושלולי יסוד - אינה ראויה לכבוד. אביה, אשר בראיון לחדשות 22 אמר לאחרונה "עדי היא לא בת 10, היא כבר בת 13 - היא משדרת גם דברים אחרים" ובכך הרים להנחתה לכל אותם הטוקבקיסטים אשר השפילו וגידפו את בתו. מה לעשות, משפחה לא בוחרים. גם אבא.

 
תגובות