עדי ביטי VS רוני דואני: מצאו את ההבדלים. צילום: צילומי מסך מהקליפים

עדי ביטי VS רוני דואני: מצאו את ההבדלים

לפני כעשור, הסופרסטארית הלאומית, רוני דואני, הצליחה לכבוש את כולנו בעזרת שירי פופ מדבקים וקליפים מושקעים, היום מי שעושה את זה זו עדי ביטי, למה תגובות הציבור השתנו ונהיו קיצוניות?

אי שם בשנת 2004, בלונדינת צעירה ויפה נכנסה לחיים שלנו והפכה ל"סופרסטארית" של ישראל, אנחנו כמובן מדברים על רוני דואני. ההערצה כלפיה באותם זמנים הייתה מסחררת, לא היה אחד שלא הכיר את רוני ולא רק בגלל המוזיקה שלה אלא גם בגלל השערוריות והפרובוקציות שבהן לקחה חלק.

דוגמא לכך אפשר לראות בקליפ לשיר שבזכותו התפרסמה, "סופרסטאר", שבו אנו רואים אותה מנסה לכבוש מחדש את אהובה ש"בגד" בה. איך היא עושה את זה? בלבוש מינימלי וחושפני כמובן, במהלך כל הקליפ היא מפתה את הבחור וגורמת לו לרצות אותה בדרכים לא הכי חינוכיות וכל זה כשהיא בת 17 בלבד.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

 

דוגמא נוספת לקליפ שערורייתי של דואני מוצג לצילי השיר "סוכריה", שבו ישנה סיטואציה ובה רוני ובחור כלשהו מחכים בתוך מעלית לקומה, במהלך כל הקליפ דואני כביכול מנסה לפתות אותו, רואים את התשוקה שלה כלפיו, את הפנטזיות שלה ואת מה שהייתה רוצה שיקרה בניהם, זה כמובן גרר בזמנו את ההערצה והאהדה הרבה כלפיה, היא הפכה לכוכבת בלתי מעורערת בעקבות זאת והיא השאירה חותם של אמנית יחודית.

 

היום, עשר שנים לאחר מכן, במקריות מוחלטת הגלגל חוזר על עצמו וזמרת בלונדינת צעירה וחמודה נכנסת לחיינו גם כן בעקבות להיט שהפך אותה לכוכבת, וזו כמובן, עדי ביטי. עדי אמנם התפרסמה בגיל צעיר יותר מרוני, אך סחפה אחריה גם כן לא מעט אנשים ועוררה את השיח הציבורי.

עדי ביטי: בעד ונגד
תופעת ביט הביטי: מה חשבנו על הילדה הכי מדוברת?
דוד סער
היא סוחפת, כובשת והשירים שהעלתה ליוטיוב כבר זכו ללמעלה מיליון צפיות. כמובן שהקליפים יהיו נועזים וסמלים מיניים. דוד סער על עדי ביטי

לאחר שהוציאה את הקליפ שהוצג לצלילי הלהיט שלה "ביט הביטי", התקבלו כמויות אדירות של תגובות, רובן שליליות, אמרו עליה שאין לה אלוהים, שהיא ההוכחה לזה שהדור של היום יעשה הכל בשביל קצת פרסום, שאלו איפה ההורים שלה ש"מכרו אותה לזנות", הרבה הופתעו למה ילדה בגיל צעיר מצלמת קליפ "פרובוקטיבי" ו"שערורייתי" שכזה?

השירים והקליפים שהוציאה עדי עד כה כמו "ביט הביטי", "חשה" והשיר החדש שיצא ממש בימים אלו, "אם אתה אוהב", הם שירים שנשארים בגבול הטעם הטוב, המלל של השירים אמנם קצת שטחי וחסר עומק אבל אין ספק שככה יוצרים שיר פופי קצבי ומדבק. ביטי מצליחה להכניס משהו חדש למוזיקה הישראלית, משהו שונה שלא ראינו כבר הרבה זמן והיה חסר, נכון, אולי זו לא אומנות במיטבה, אבל אלו מסוג השירים שפשוט כיף לשמוע.

אם לומר את האמת, אני אישית לא רואה שום דבר פסול, מיני, פרובוקטיבי או שערורייתי בקליפים של ביטי, בסך הכל ילדה שלבושה בסדר לגמרי, לא חושפני באופן דרמטי, רוקדת בצורה נורמלית ריקוד שאפשר לראות בכל חוגי ההיפ הופ למינהם בכל מקום אפשרי ולא נמרחת או משדרת חושפניות מוגזמת כלשהי, בנוסף, מילות השירים גם כן סבירות ולא מדברות על דברים מזוויעים שילדה בת 13 לא יכולה לשיר או להחשף אליהן.

בסך הכל מדובר בילדה עם חלום.

כתב: משה אבוטבול | צילום: אלון אלבכרי | עריכה: עדן לוי
 

ביטי היא בסך הכל עוד ילדה שחולמת להצליח, יש לה את האהבה לשירה, את הלהט וההתלהבות וללא ספק יש לה איכויות של כוכבת, כמו פעם אז גם היום. הציבור היום כל-כך קיצוני בתגובות שלו, מקללים ויורדים עליה ושוכחים שהיא ילדה, ילדה שקוראת את כל התגובות המזעזעות האלו, אך יאמר לזכותה של ביטי שלמרות הכל היא ממשיכה ליצור ולעשות את מה שהיא אוהבת כדי להגשים את החלום שלה.

אז אני שואלת, מה ההבדל בין רוני דואני שבאמת שידרה מיניות וחוללה שערוריות רבות ובעקבות זאת זכתה להערצה עצומה, לעומת עדי ביטי שבסופו של דבר לא ביצעה מעשים כאלו חמורים או זוועתיים וקיבלה תגובות זועמות וכמות גדולה של שנאה וגידופים? 

 
תגובות