השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי. צילום: נועה פוירשטיין

השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי

יהל כהן בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

אז כמו כל שבוע, גם השבוע יצאו מספר סינגלים שאתם פשוט לא יכולים לפספס! רגע לפני ששנת 2014 חולפת ונגמרת, היו כמה זמרים שהחליטו לחתום אותה ובגדול עם סינגלים חדשים ומושקעים. קבלו אותם, הסינגלים שללא ספק עשו לנו את השבוע.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

שי המבר - "קרובה אליך"

הזמרת הצעירה והמוכשרת, שי המבר, אותה הכרנו לראשונה בתכנית "בית ספר למוזיקה", לא מפסיקה להפתיע ולרגש אותנו ומוציאה סינגל נוסף. אחרי שנה מלאה בהופעות, לימודים, אהבה וקריירה פורחת בחו"ל, מוציאה שי סניגל חדש הנקרא "קרובה אליך". השיר שיצא בתחילת השבוע נכתב והולחן על ידי שי בעצמה והופק מוזיקלית על ידי הצמד המוכשר, גיא מנטש ויהל דורון.

מדובר בשיר נוגע עם מילים כנות ואמיתיות שכל אחד יכול להתחבר אליהן, הלחן הרגוע והמלטף מצליח לעורר אצלנו את כל התחושות שמנסה שי להעביר באמצעות השיר. אני אישית מאוד אהבתי את השיר והתחברתי לכל מילה ומילה, גם הקליפ המושקע שמוצג לצליליו תרם הרבה. שי מוכיחה לנו שוב ושוב שלמוזיקה אין גיל, אם אתה שר ויוצר מכל הלב, שומעים את התוצאות. אין לנו ספק ששי רק מתחילה את דרכה במוזיקה הישראלית ואנחנו עוד הולכים לשמוע ממנה בהמשך.

לסיכום: מחכים לשמוע עוד. ציון: ★★★★★

מרגש, מרגש, מרגש!
 

מאיר גרין - "שיר למעלות"

למזמור, "שיר המעלות", יצא לנו כבר לשמוע לא מעט גרסאות שונות ומרגשות ולעולם לא נמאס לנו, במיוחד עכשיו. הזמר הצעיר והמוכשר מאיר גרין, החליט לקחת את המזמור המפורסם, לעבד אותו ולבצע אותו באופן הכי מצמרר ונוגע שאפשר. אי אפשר להתווכח שבמזמור המדובר יש מילים כל-כך עוצמתיות שמחדירות אמונה וחוזק; זאת בשילוב עם העיבוד הגאוני של שמואל אהרון וקולו המרגש של מאיר, יוצרים שיר שמצליח להפתיע אותנו.

 >>> הצטרפו עכשיו לפייסבוק של פרוגי! <<<

אם כל זה לא מספיק, בנוסף לצלילי השיר מוצג קליפ מאוד מושקע ונוסטלגי, אפשר לראות שהושקעה בו הרבה מחשבה ועבודה. אני אישית מאור התחברתי לביצוע המדהים של מאיר, אפשר לשמוע על קולו שמדובר בזמר עם נשמה ודחף להמשיך ליצור, אין לי ספק שנמשיך לשמוע ממנו עוד הרבה.

לסיכום: מחדש, מצליח להפתיע. ציון: ★★★

 

רגב הוד - "נשברתי למולה"

אז בשנה הזאת ללא ספק חזר אלינו הזמר המוכשר רגב הוד, אחרי תקופה ארוכה שלא שמענו ממנו. אחרי שכיכב לנו על מסך הטלוויזה בתכנית "היחידה", ואחרי מופע ההשקה המוצלח שלו שהתקיים לא מזמן, הוא מוציא סינגל ראשון הנקרא "נשברתי למולה" שנכתב והולחן על ידי רונן מיכאלוב, מתוך אלבום תשיעי שיצא במהלך השנה החדשה, האם זה סיפתח טוב? בערך.

כן, השיר עצמו מאוד מרגש, המילים בעלות משמעות נוגעת וקולו של רגב במייטבו, הכל טוב ויפה, אבל הוא פשוט דומה לכל השאר, אין משהו מיוחד שמצליח להפתיע. בימים שכל שיר דומה לקודמו צריך לדעת למצוא את הייחודיות ולעשות שיר שלא שמענו כמוהו ולצערנו זה לא קורה פה. 

לסיכום: נחמד בסך הכל, לא עפנו. ציון: ★★

 

מאור אשואל - "תמיד נזכר"

את הזמר המרגש מאור אשואל כולנו הכרנו כאשר הוכתר כזוכה הגדול בתכנית "אייל גולן קורא לך", תכנית אחר תכנית הצליח להפתיע ולרגש אותנו מחדש עד שלבסוף זכה. כעת הוא יוצא לדרך חדשה ומוציא סינגל חדש נוסף הנקרא "תמיד נזכר" שייכלל באלום הבכורה שלו עליו עובד במרץ ועתיד לצאת בזמן הקרוב. אחרי מספר סינגלים שהצליחו לסחוף את כולם אין לנו ספק שגם הסינגל הזה יהפוך ללהיט. את הסינגל החדש כתב והלחין מאור בעצמו והפיק מוזיקלית תמיר צור. 

השיר, "תמיד נזכר" הוא שיר שמצליח לגעת ולגרום להתמכר, מדובר בבלדה איכותית ומרגשת שכבר בהאזנה ראשונה ניתן להבחין ביכולות הקוליות של מאור ובעיקר בקולו המרגש והעצמתי שמייחד אותו. השיר מספר על אהבה נכזבת, על מישהו שאהובתו לא יוצאת לו מהראש והוא תמיד נזכר בה, מילים שקל להזדהות איתן ולהבין את המשמעות והכוונה המדויקת שלהן. אני אישית מאוד התחברתי אל השיר וכבר התמכרתי, מחכה כבר שיצא האלבום.

לסיכום: נגע לנו בלב. ציון: ★★★★

 

מוקי - "בדרך לאיבוד"

אין כמו לפתוח את השנה החדשה עם סינגל של הזמר שעשה את השנה שחלפה לכל-כך איכותית וטובה מבחינה מוזיקלית! אז, מוקי, הזמר שהפתיע אותנו בקאמבק מטורף מוציא סינגל הנקרא "בדרך לאיבוד". השנה מוקי פורץ כל גבול שהציב וגורם לכולנו להתאהב בו, זה התחיל כאשר החליף את אייל גולן כשופט בריאליטי "הכוכב הבא", שבה גם משמש כשופט גם היום, המשיך כאשר הוציא להיטים ואלבום חדש שלא יכולנו להשאר אליהם אדישים וכנראה שזה לא ייגמר. וטוב שכך.

את הסינגל החדש "בדרך לאיבוד", כתב דני ניב והלחין יזהר אשדות. זהו שיר קצבי שפשוט כיף לשמוע, הוא בעל מסר חיובי ואופטימי שנותן כוח להמשיך גם אם קשה, אני אישית אהבתי את השילוב בין המילים, לבין הלחן לבין העיבוד, זה פשוט פועל. אמנם מוקי הציב לעצמו רף מאוד גבוה עם הלהיטים: "לב חופשי" ו"ילד של אבא", אבל אנחנו מאמינים שהוא יצליח להתעלות על עצמו, זה עדיין לא קורה עם השיר הזה, אבל תמיד יש פעם הבאה. 

לסיכום: אהבנו. ציון: ★★★

 
תגובות