ביי ביי 2014: סיכום שנה ישראלית מוזיקלית במיוחד. צילום: דורון עדות

ביי ביי 2014: סיכום שנה ישראלית מוזיקלית במיוחד

עוד שנה עברה וחלפה במהירות. אחרי שנה מלאה בעשייה ובלא מעט עבודה מוזיקלית הכנו לכם את עשרת הלהיטים שבלעדיהם השנה הייתה נראית לגמרי אחרת, הרשימה המלאה

הנה עוד שנה חלפה לה, שנה של הרבה יצירה ועשייה במוזיקה הישראלית, עשרות אלבומים וקליפים של הזמרים האהובים ומאות סינגלים שכבשו את כולנו. אז לכבוד השנה החדשה שכבר בפתח, סיכמנו את עשרת הלהיטים הממכרים, המרגשים והמוצלחים ביותר שיצאו במהלך השנה שעברה, מוכנים?

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

פאר טסי - "דרך השלום"

טוב, אז להיט בסדר גודל כזה לא ראינו הרבה זמן. הזמר פאר טסי שהוציא את הסינגל הראשון שלו לפני חמש שנים ועבר דרך לא קלה, הצליח להגיע למימדי ענק עם הלהיט הכי מצליח בזמן האחרון "דרך השלום". אמנם השיר יצא ממש בסוף השנה שחלפה בזה הרגע אך הוא לא מדלג על שום בית או מכונית ומושמע בלי הפסקה בכל מקום אפשרי. השיר הצליח לכבוש את כולנו וזכה ל5 מיליון צפיות ביוטיוב שזהו השיג מספיק גדול כדי שהשיר יזכה לקבל את תואר "להיט השנה", אנחנו מקווים שטאסי ימשיך להפתיע אותנו ויוציא עוד להיטים שיצלחו להקפיץ את כולנו.

 

מוקי - "ילד של אבא"

את הסינגל "ילד של אבא", של הזמר המוכשר מוקי, קל מאוד להכתיר בתור אחד מלהיטי השנה. לא משנה כמה פעמים יגידו שהוא מלא בקלישאות וקיטש, זה לא יעצור אותנו מלצעוק את המילים שלו בקולי קולות ולהתרגש בכל פעם מחדש. רובנו חווינו וחשנו את מערכת היחסים בין ההורה לילד, לא משנה מאיזה צד אנו נמצאים. אמנם העולם מלא בכישלונות, נפילות, אכזבות וכאב, אך למרות זאת ההורים תמיד שם מנסים לשמור על חומת ההגנה סביבנו, בתקווה שנצליח, שנהיה מאושרים, שנגשים חלומות, ואם משהו קורה, הם כבר נמצאים בהיכון עם החיבוק האוהב והמחמם. שיר זה ללא ספק הפך ללהיט ששבה את הלב של כולנו והפך לאחד מהלהיטים המוצלחים ביותר.

 

הסופרגרופ - "רצית להגיד לך תודה"

אז את ההרכב הזה כולנו כבר מכירים ואוהבים, ההרכב המדהים הוקם רק השנה אבל הצליח לגעת בלב של כולנו. ההרכב בנוי מכמה זמרים מצליחים: ענבל ביבי, איזי, האולטרס ונאור אורמיה, זהו חיבור שללא ספק הצליח להפתיע את כולנו. השיר "רציתי להגיד לך תודה" זה אחד השירים הכי מיוחדים שיצאו השנה ולא רק בגלל שהוא ממכר ומרגש מאוד, אלא גם בגלל הסיפור שעומר מאחוריו. חברי ההרכב ביקשו מהמעריצים לשלוח להם את הסיפורי האהבה שלהם ומתוך אלפי סיפורים נבחר סיפור אחד - הסיפור של אוריין ועמית. חברי הסופרגרופ כתבו שיר במיוחד בשבילה בשביל לעזור לעמית להפתיע אותה ואין שום ספק שהם הצליחו ועל הדרך גם הוציאו להיט שסחף אחריו אלפי אנשים והצליח לגעת בלב של כולם.

 

שירי מימון - "מי שפוי מי משוגע"

אחת הזמרות המצליחות בישראל, שירי מימון, שאמנם בשנה האחרונה התמקדה בסיבוב הופעות ברחבי המדינה ובהשתתפותה כמנטורית בתכנית הריאלטי "אקס/פקטור", הוציאה לא מזמן גם סינגל חדש, "מי שפוי מי משוגע", שכבר הספיק לכבוש את כולנו ולהפוך ללהיט. "מי שפוי מי משוגע", שנכתב על ידי נועם חורב המוכשר והולחן על ידי שמעון בוסקילה, זהו שיר שמתאר את ההרגשה של משהי בכל פעם שהאהוב שלה חוזר וממלא את חייה באושר. המילים העמוקות בשילוב עם הלחן העוצמתי וקולה המרגש והנוגע של שירי יוצרים שיר איכותי וכובש.

 

אייל גולן - "ימים יגידו"

איך אפשר לסכם את להיטי השנה בלי להיט של אייל גולן? כשאייל הוציא את השיר "ימים יגידו" מוקדם יותר השנה, ידענו שזה רק עניין של זמן עד שהשיר החדש של הזמר שעבר לא מעט בשנה האחרונה ועדיין נשאר מהאהובים בישראל, יהפוך ללהיט. השיר המוצלח כבר גרף יותר מ-5 מיליון צפיות ביוטיוב ועדיין במגמת עלייה, זהו אחד מהשירים שנגעו, וריגשו את כולנו. למרות שאייל נמצא כבר שנים בתחום המוזיקה, הוא ללא ספק מצליח להמשיך להפתיע אותנו עם להיטים חדשים ומרעננים שכובשים לנו את הלב.

 

עברי לידר - "הכל בוער"

כמובן שאת עברי לידר, הזמר האגדי, אנחנו לא שוכחים. בדרך לאלבום החדש שלו עליו הוא עובד עליו כבר המון זמן, הוציא השנה להיט לא קטן מתוכו. אנחנו כמובן מדברים על השיר המרגש והממכר "הכל בוער". השיר מתאר את המצב במדינה, את חוסר הביטחון והשלווה שקיימים בשיגרה שלנו, שיר שמצליח לגעת בלב ולהבין הרבה דברים, אנחנו לגמרי התחברנו לשיר הזה וכבר לא יכולים לחכות לשאר האלבום. 

 

משה פרץ - "אם זאת מלחמה"

אחד מהשירים שפתחו לנו את השנה. יצא מוקדם יותר השנה, בפברואר, ומאז כבש את המצעדים ובעיקר את לב המאזינים. זה שיתוף פעולה לא ראשון ולא שני של משה עם הכותב המוכשר נועם חורב והמלחין לורן בנג'מין, שבהחלט יצרו כאן שיר שמצליח לרגש ברמות כל אחד שמאזין לו. השיר מתייחס לסוג של מצב של מלחמה או ריב בין בני זוג, ומשה מנסה בעצם לשים הכל בצד ופשוט לאהוב אותה, בלי לבחור צד ובלי להמשי לריב. ללא ספק אחד הלהיטים של השנה, ואנחנו רק מחכים לאלבומו השביעי של פרץ שעתיד לצאת בהמשך השנה הקרובה או בתחילת 2015.

 

רמי קליינשטיין - "מתנות קטנות"

רמי קליינשטיין, הזמר, היוצר, המלחין והמפיק מוזיקלי, הוציא השנה אלבום חדש ובתוכו נמצא הלהיט שנגע בכולנו "מתנות קטנות" שנכתב על ידי נועם חורב והולחן על ידי קליינשטיין בעצמו. השיר מציג את ימי שישי, את כניסת השבת, את האווירה הכל כך שלווה, שמרוב כל הרוגע והנחת שיש בימי שישי לא מתייחסים לדרמות שיש בחיי היום יום. אנחנו אהבנו את השיר מכיוון שהוא סחף אותנו וגרם לכולם להתמכר. זהו להיט שכיף לשמוע בלי הפסקה ופשוט להנות. 

 

 לירן דנינו - "הרבה ממך נשאר"

למי מאתנו לא שברו את הלב? מפתיע, אבל זה קרה גם ללירן דנינו. למרות שפעם נוספת מדובר בשיר על אהבה נכזבת, אנחנו פשוט מתמוגגים מהלהיט "הרבה ממך נשאר", שוב ושוב. זהו שיר עדין ויפיפה ולוחץ על כל בלוטות הרגש. למי מאתנו השיר כבר לא התנגן עשרות פעמים באייפון והעביר צמרמורות כתוצאה מהרגשות שהוא מעורר - מגעגוע עד אכזבה. זהו אחד מהשירים הטובים של השנה שכבש אותנו בעיקר בגלל המילים הפשוטות והכנות, הלחן הנעים והמרגש וכמובן בגלל קולו המצמרר של לירן, מה צריך יותר מזה בשביל לכבוש את הלב של כולנו?

 
תגובות