השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי. צילום: עדי חייט

השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי

יהל כהן בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

אז כמו כל שבוע, גם השבוע יצאו מספר סינגלים שאתם פשוט לא יכולים לפספס! השבוע ללא ספק היה מגוון ועמוס בזמרים מוכשרים שהוציאו סינגלים בלתי נשכחים, מהם חמשת הסינגלים שעשו לנו את השבוע? 

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

אדיר גץ - "ילד בשדות"

אדיר גץ, שנכנס לחיינו בעונה השמינית של כוכב נולד, ומאז מסרב לצאת מהם, לא עוצר לרגע וממשיך ליצור שירים שמצליחים לכבוש את כולנו. אחרי שהוציא את אלבום הבכורה שלו שזכה להצלחה אדירה והניב להיטים רבים כמו "איך היא רוקדת", "בואי נרד אל הים", "הבחור הביישן על הפסנתר" עוד רבים אחרים, ולאחר סיבוב הופעות ארצי מוציא אדיר את "ילד בשדות", סינגל ראשון מאלבום חדש. 

את השיר כתב והלחין אדיר בעצמו לעיבוד והפקה מוסיקלית של דור אלקלעי, זוהי ממש לא הפעם הראשונה שעוסק אדיר בכתיבת והלחנת שירים. הוא נחשב כאחד היוצרים המחוננים של ימינו והוא אחראי להצלחתם הרבה של כמה מהאלבומים של זמרים מצליחים בארץ. הסינגל החדש ללא ספק כבש אותנו, המילים מדברות על מישהו שאהובתו סיימה את הקשר בניהם והוא לעומת זאת ממשיך לאהוב אותה, הלחן קצבי ומקפיץ אך מצד שני מאוד נוגע ללב ומצליח לרגש אותנו בכל דרך אפשרית.

לסיכום: שיר קליט וקולע. ציון: ★★★★★

 

עדן בן זקן - "מנגינה"

עדן בן זקן, הזמרת הצעירה והמוכשרת שהקסימה את כולנו בעקבות השתתפותה בתכנית השירה הפופלארית "אקס פקטור", סוף/סוף מוציאה את הסינגל הראשון שלה הנקרא "מנגינה" אחרי עבודה ממשוכת. בימים אלו עובדת במרץ עדן על אלבום הבכורה שלה שיכיל שירים מגוונים שיכבשו את כולם. הסינגל "מנגינה" נכתב על ידי חנה ודנה לפידות והולחן על ידי דנה לפידות בלבד.

אמנם עבר זמן רב מאז זכייתה במקום השני של עדן ב"אקס פקטור", אך הצפייה וההמתנה ללא ספק השתלמו. מדובר בשיר שמצליח לגעת בלב ולעורר כל רגש אפשרי, המילים מדברות על מישהי שחוותה אהבה נכזבת, היא מחכה שהאהוב שלה יחזור ומה שנותן לה תקווה זה המנגינה. אין ספק שקולה של עדן והיכולות הווקליות שלה הם משהו שלא שומעים בכל יום, אנחנו כבר מחכים לשמוע ממנה עוד.

לסיכום: עוצמתית ומרגש. ציון: ★★★★★

 

איה כורם - "הלב הזה, המשומש"

הזמרת המוכשרת, איה כורם, ממשיכה לשמור על מעמדה כאחת היוצרות המקוריות והייחודיות בארץ ומוציאה סוף-סוף את אלבומה הרביעי אחרי עבודה ארוכה וממשוכת. אמנם איה קצת נעלמה לנו בתקופה האחרונה, אך היא חוזרת אלינו עכשיו ומראה לנו שלא משנה כמה זמן יחלוף, היא פה כדי להשאר. את השיר "הלב הזה, המשומש", כתבו איה ובן זוגה, אדם בן אמיתי שגם הלחין והפיק מוזיקלית את השיר המרגש הזה.

>>> הצטרפו עכשיו לפייסבוק של פרוגי! <<<

"הלב הזה, המשומש", הוא שיר הנושא מץוך אלבומה הרביעי של איה, הוא ללא ספק ראוי להכנס לרשימת שירי השבוע שלנו, מדובר בבלדה נוגעת ומרגשת מאוד, המלווה בביטויים דיכאוניים, שאמנם אינם עיוורים לתקווה המתחדשת, אך גם אינם חוגגים אותה. שילוב המילים עם הלחן האיטי והמצמרר ועם קולה הנוגע של איה, יוצרים שיר שובר לבבות. אני אישית מאוד אהבתי את השיר ואת האלבום כולו.

לסיכום: טוב שחזרה. ציון: ★★★

 

אייל גולן - "כשתגדל"

איך אפשר להכין רשימת שירי השבוע בלי להכניס את הלהיט של הזמר האחד והיחיד, אייל גולן. הזמר שלא מפסיק להפתיע אותנו, עושה זאת שוב ומוציא את הסינגל השני שלו הנקרא "כשתגדל" אותו הוא מקדיש לבנו הטרי, מתוך האלבום הששה עשר שבדרך. השנה הזו של אייל הייתה עמוסה ביותר וכוללה שיתופי פעולה מוצלחים, אלבום, אירועים והכי חשוב, הולדת הן המשותף שלו ושל הדוגמנית, רוסלנה רודינה, יאן. 

השיר "כשתגדל" נכתב על ידי סהר חגי והולחן על ידי ניצן קייקוב. הוא כמובן שיר שמקדיש אב לבנו, בו הוא נותן לבן שלו עצות לעתיד, כשיגדל ויבין את החיים, את ההתמודדויות השונות ואת המשמעות של כל דבר ודבר. אייל כמובן מצליח לרגש אותנו גם בשיר הזה, וללא ספק מדובר בעוד להיט שייטריף את המדינה כמו כל סינגל שמוציא אייל.

לסיכום: מחכים לעוד. ציון: ★★★★

 

בפינת ההמלצה השבועית: עמית ווינקלר - "בא לי"

עמית ווינקלר, זמרת חדשה וצעירה בתחילת דרכה המוזיקלית הוציאה לפני מספר שבועות סינגל חדש הנקרא "בא לי". זהו הסינגל הראשון שלה לקראת אלבום הבכורה שעליו עובדת עמית במרץ בימים אלו, את השירים באלבום כתבה והלחינה עמית בעצמה, דבר שלא מובן מאליו לילדה בת 17 בלבד. במסגרת העבודה ואיסוף החומרים, שיתפה פעולה עם מפיקים מוסיקלים גדולים ומגוונים, האלבום המדובר עתיד לצאת בשתי שפות, אנגלית ועברית.

השיר "בא לי", נכתב על חוויות האהבה הראשונה של כל נערה בת עשרה, המילים מתארות אהבה נכזבת, על משהו שהתקלקל באהבה, בשילוב עם הלחן הקצבי והעצמתי אנחנו מקבלים שיר קליט ומרגש. אין ספק שעמית מצליחה להביא משהו מאוד מרענן וחדש, היא אמנם רק בת 17 אך מצליחה לעורר כל רגש כמו זמרת עם נסיון של שנים. לפי דעתי עמית כאן כדי להשאר, אנחנו עוד נשמע הרבה על הזמרת הזו.

לסיכום: הצליחה לעשות את זה. ציון: ★★★★

 
 
תגובות