מזיזים ת'טוסיק: הגרסאות המדובבות לשירים מהסרטים. צילום: טמבלר

מזיזים ת'טוסיק: הגרסאות המדובבות לשירים מהסרטים

גדלנו על הסרטים האלו, אנחנו זוכרים אותם כמעט בעל פה וכמובן גם את השירים שמופיעים בהם. מ"מלך האריות" ועד "לשבור את הקרח", הנה רשימה של שירים מדובבים לסרטים שכולנו אוהבים

עולם חדש - אלאדין

הנסיכה יסמין ואלאדין בדואט מרגש על השטיח המעופף, באמצע סיור ברחבי ממלכת "אגרבה", אחרי שג'יני הפך את אלאדין לנסיך כדי שהוא יוכל להתחבר ליסמין, זהו הרגע בו הם התאהבו. כמה רומנטי, הכי התאהבנו!

את בוטחת בי?
 

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

אקונה מטטה, משתגע כבר מלך להיות - מלך האריות

זה כבר מזמן הפך לחלק מאיתנו, אולי גם המוטו לכל מי שרוצה לחיות חיים מאושרים, בלי לדפוק חשבון. "אקונה מטטה" הוא ללא ספק המנון של כולנו, ובמיוחד של עודד פז שגם צילם במיוחד לפרוגי "דאבסמאש" בלעדי לצלילי השיר. "משתגע כבר מלך להיות" גם עוסק באותה סקאלה של לעשות הכל, ככה בדיוק היה סימבה הקטן ב"מלך האריות" שרצה לעשות מה שבא לו מבלי שיגבילו אותו. הוא משתגע כבר מלך להיות, אנחנו משתגעים עליו!

שלא תדאגו עוד!
 
מלך שכמותו
 

אהבה יש באוויר - מלך האריות

אין מה לעשות, האריות כנראה שולטים. עוד שיר מנצח מ"מלך האריות" הוא "אהבה יש באוויר", אחד השירים הרומנטים שמפגיש בין סימבה לנלה, חברי הילדות באמצע הג'ונגל ומזכירים לעצמם כמה האהבה ביניהם חזקה אך השנים עשו את שלהם. 

הכוכבים קורצים לאוהבים
 

לעזוב - לשבור את הקרח

הלהיט הזה כבר שבר שיאים בכל מקום בעולם ואפילו זכה באוסקר, ובצדק! השיר מרגש, קצבי וממכר - מה שהופך אותו לאחד השירים מהסרטים היותר טובים שללא ספק ישארו פה לנצח. קפאנו מאושר!

הקור לא מפריע לי לא חודר!
 

את רוצה לבנות איש שלג? - לשבור את הקרח

עוד להיט מ"לשבור את הקרח" שלא יכולנו לוותר עליו. השיר הזה פשוט תמים, חמוד ומתוק, כזה שעושה לנו נעים בלב ורצון לבנות איש שלג יחד עם אנה הקטנה. אגב, את השיר בגרסה הישראלית, מבצעת לא אחרת מהבת של "האח הגדול", יורם זק! 

אנחנו רוצים לבנות איש שלג!
 

זה כל הסוד - מכושפת

אחד הסרטים המיוחדים של דיסני הוא "מכושפת" שמשלב בין עולם האגדות (המצויר) לעולם המציאותי בניו יורק, הנסיכה ג'יזל (איימי אדאמס) מאנדלוסיה מתחברת לגבר מקומי שעוזר לה לחפש את הנסיך שלה והיא עוזרת לו להציע נישואים לחברה שלו. הכי חמוד!

חבל שלא תגלה לה
 

כל אחד רוצה להיות חתול - חתולים בצמרת

אין ספק שאחד השירים הקצביים שאנחנו מכורים אליהם הוא "כל אחד רוצה להיות חתול" יש בו בלוז, שובבות והרבה פאן. מה צריך יותר מזה? אה, כמובן, גם הרבה חתולים. מיאו!

כי רק יצור כמו חתול מבין כל תעלול
 

שיר הדוב - ספר הג'ונגל

אם "אקונה מטטה" דגל בחיים ללא חשבון, אז שיר הדוב דוגל בעצלנות ולשכוח את הצרות של החיים. בלו הדוב מלמד את מוגלי הצעיר את חוקי הג'ונגל כמו שהוא רואה אותם. כי מי מאיתנו לא היה רוצה להיות דוב?

חפש תמיד רק את הטוב
 

כשאתחיל את החיים - פלונטר

שיר שעושה לנו מוטיבציה ואולי גם חשק לעשות איזה משהו חדש באמצע היום, באמצע החיים - פשוט למצוא לנו עיסוק. שיר כייפי, קליל מסרט מתוק ואהוב על כולנו. אגב, גם אתן הייתן רוצות שיער כזה ארוך כמו של רפונזל?

תמצאו משהו לעשות!
 

סופרקאליפרג'ליסטיקאקספיאלידושי - מרי פופינס

לא, אל תדאגו, לא לחצנו בטעות על המקלדת, מדובר בשיר האהוב מ"מרי פופינס", האומנת הדי מוזרה מהסרט שיצא אי שם בשנת 1964. לאחרונה נחשפנו שוב לשיר במהלך משימה יצירתית באחד הפרקים של "המירוץ למיליון" ונתקפנו געגוע. רק בשנת 2005 הסרט יצא בדיבוב עברי בישראל, ומי שביצעה את השירים בסרט היא לא אחרת מנינט טייב.

כשאין לכם מה להגיד פשוט תגידו -
 

יום חדש, חייב ללחום - סוס פרא

הסרט "סוס פרא" מלא בשירים מרגשים ומלאי עוצמה, כאלו שבקלות מזילים לנו דמעה אחת או שתיים, אולי סרט שבו אין יותר מידי דיבורים אבל זה מה שהופך אותו ליותר מיוחד. השיר "יום חדש" מדבר על התחלות חדשות בחיים שלנו, ושכל יום הוא הוא התחלה חדשה. "חייב ללחום" מדבר על לעמוד על שלנו, לא לוותר על העקרונות שלנו, על המקום שלנו לטובת אנשים שרוצים לכופף אותנו, לתלוש אותנו מהמקום הבטוח ורוצים לקחת את החופש שלנו.

יום חדש, התחלה חדשה
 
אל תוותרו על שלכם!
 

אני חבר שלך - צעצוע של סיפור

הרבה לפני "לשבור את הקרח", סרט האנימציה שהיה הנצפה ביותר בקולנוע היה "צעצוע של סיפור", שהסיפור שלו היה מורכב מצעצועיו של הילד וודי שבעצם מנהלים חיים משלהם ואפילו ריבים. "אני חבר שלך" מדבר על חברות האמת בין הילד לבין הצעצוע שלו. את השיר הזה ואת שאר השירים בסרט מבצע יהודה פוליקר. איכותי!

אנחנו גם רוצים חבר כזה!
 

"אני בובי בוטן" - בובספוג

עוד שיר שנהפך ללהיט "דאבסמאש" ממש לאחרונה הוא "בובי בוטן" מהסרט הראשון של "בובספוג". אנחנו לא כל-כך יודעים להניח את האצבע על מה הפך אותו לכזה אהוב ומצליח, אולי זה כי הוא כה דבילי כמו שאנחנו אוהבים אצל בובספוג? או שאולי הקצב הרוקנרולי שלו פשוט בלתי שכיח? בכל מקרה, הוא אחד מהטופ שלנו, וזה די נחמד לדעת שיש גם כמה מבוגרים שנשבו בקסם של השיר המוזר הזה.

שמישהו יביא לנו ממה שהוא לקח!
 

כולם להזיז ת'טוסיק - מדגסקר

אם כבר דברנו על שירים דבילים שהתמכרנו אליהם, הנה עוד אחד כזה. "כולם להזיז את הטוסיק" הוא ללא ספק המלך של השירים שרוצים להביא לך לרקוד כשאתה שומע אותם, משהו בו הזכיר לנו את ה"גנגם סטייל" רק בגרסה אחרת ויותר ישנה, או שזה רק אנחנו? "מדגסקר" יצא לקולנוע בשנת 2005 והפך להצלחה, כמו-כן גם השיר שלא מרובה במילים או בקצב מתוחכם אלא פשוט אומר לכולם מה הם צריכים לעשות ברגע שהם שומעים אותו - להזיז את הטוסיק וזה ללא ספק עבד ועובד. עוד להיט שישאר פה לנצח.

יאללה כולם!
 
תגובות