"לא מפתיע שחדד היא הזמרת המושמעת ביותר בישראל". צילום: יריב פיין וגיא כושי

"לא מפתיע שחדד היא הזמרת המושמעת ביותר בישראל"

קרן סולומונוב בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

אז כמו בכל שבוע, גם השבוע יצאו מספר סינגלים שאתם פשוט לא יכולים לפספס! השבוע ללא ספק היה מגוון ועמוס בזמרים מוכשרים שהוציאו סינגלים בלתי נשכחים, מהם חמשת הסינגלים שעשו לנו את השבוע?

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

עידן עמדי - "קרוב" 

כמו זמרים רבים אחרים גם עידן עמדי החל את דרכו המוזיקלית ב"כוכב נולד" כאשר הופיע לראשונה עם השיר "כאב של לוחמים". עמדי אמנם לא זכה במקום הראשון, אך מאז העפלתו לגמר לא הפסיק ליצור ולשמח את המאזינים. עידן הוא סוג של חבילה שלמה ואיכותית. הבחור הוא לא רק זמר נפלא הוא גם כותב ומלחין את כל השירים שלו. זהו יוצר ומוזיקאי אמיתי שעוד דרך ארוכה וטובה מחכה לו. עד ימים אלו הוציא עידן עמדי שני אלבומים ששניהם זכו בתואר "אלבום זהב". כעת עמדי בתהליך שבסופו מחכה האלבום השלישי שהינה אנחנו כבר מבטיחים לכם באמונה שלמה שגם הוא יזכה למכירות ואהבה רבה מהקהל.

"קול זיכרון ישן" שהה חודש שלום בראש המצעד של גלגלצ, "מנסים" היה השני מתוך האלבום, וכעת מגיע זמנו של "קרוב". כפי שהייתם מצפים השיר נכתב והולחן על ידי עמדי, וכמו תמיד לשיריו של עידן יש טעם מר, לפעמים פחות לפעמים יותר, אך זה סוג היוצר, הכותב והזמר שהוא ואנחנו אוהבים אותו ככה. שיר בלדה על אדם המהרהר בינו לבין עצמו, אדם מתוסבך שגם עליו כמו על כולנו עוברים לעיתים ימים קשים. לכל אחד בחיים יש את הדברים שמעלים לנו את המצב רוח ומחזירים אותנו לחיים. עידן, הדמות המספרת של השיר, מרגיש חי על הבמה, ועל הבמה הוא נזכר באהבה קודמת שגם היא גרמה לו להרגיש חי. המשפט שקצת הרס לי את השיר המקסים הזה הוא "עם אלוהים בממתינה". המילים הללו לדעתי הורידו מהשיר והזכירו לי יותר סוג דיבור מאוד נמוך שכלל לא התחבר לי עם שאר הטקסט. בסופו של דבר זהו שיר בליווי פסנתר שהותיר את כולנו להרהר עם עצמנו ולהתרגש.

לסיכום: עידן עמדי, אתה בהחלט בחור מיוחד. ציון: ★★★

 

שרית חדד - "מימי"

לא מפתיע לדעת כי שרית חדד היא הזמרת המושמעת ביותר בישראל. אמנם היא מתמחה בעיקר במוזיקה מזרחית, אך תמצאו מעט מאוד אנשים שלא יתחברו כלל לשירים של הזמרת. שרית זכתה כבר לא פעם ולא פעמיים בתואר זמרת השנה ואפילו זמרת העשור. מאז גיל 17 שרית מככבת ומנצנצת. באופן מפתיע לחלוטין בשנת 2015 שרית הוציאה אלבום בהפתעה הקרוי על שמה, "שרית חדד", ללא הודעה מוקדמת למעריציה ולכלי התקשורת. האלבום כולל 16 שירים והנה יצא לו לרדיו אחד מן השירים בו.

על המילים והלחן אחראי הנרי ועל הביצוע המדהים שרית חדד. כבר ידוע לכולם איזה קול מיוחד ויפייפה יש לזמרת. אמנם כל פעם אנחנו מתבאסים לגלות ששרית לא כתבה את השיר וגם לא הלחינה אותו, אך על הביצועים שום מילה רעה. מילות השיר עוסקות באהבה הכי פשוטה ועם זאת גדולה שקיימת בכל בית, מדינה ויבשה. אהבה של אם לבנה (או אם לבתה, אין צורך להיעלב). למרות שאמא יכולה להיות מציקה לא קטנה, אם זה הנדנודים על חתונה או על העבודה, אך בסופו של דבר הכל נובע מדאגה ואהבה הכי אמיתית. זוהי אהבה ששום דבר לא ימחוק, אהבה נצחית. אמנם המילים כנות וקל להזדהות עימן, אך מה שהפך את השיר למרגש זה שרית חדד המבצעת את השיר.

לסיכום: שרית חדד יש רק אחת. ציון: ★★★★

 

אחי נתן - "מחכה לסימן"

ישראל כולה עקבה אחר "האח הגדול" והתאהבה בבחור המתוק והכובש אחי נתן. ידענו שאחי אוהב לשיר, אך רק כעת אנחנו מתחילים להבין עד כמה הגבר הזה מוכשר. אחי מוכיח שהוא לא רק פנים יפות ואופי מקסים, אלא עומד מלפניו כישרון לא קטן. כעת יוצא סינגל שלישי מתוך אלבום הבכורה. "מליון שאלות" ו"בדרך" כבר התקבלו באהבה וכעת אנחנו מקבלים בחום את הסינגל השלישי. לאחי נתן יש מה לומר לעולם ואנחנו כבר מחכים שיצא לסיבוב הופעות, כי אנחנו נהיה הראשונים בתור לקניית הכרטיסים. אחי אמנם לא יצא מראליטי למוזיקה, אך גם מה"אח הגדול" יצא לנו כוכב.

אחי הינו הכותב, המלחין והמבצע של השיר המקסים. "מחכה לסימן" הוא שיר קצבי במקצב ספרדי עם אווירת חום ואהבה ברקע. השיר עוסק בבחור מאוהב שרק מחכה לסימן של הבחורה. הבחור מחכה ורק מחכה שתיתן לו אישור. היא מבחינתה מושכת ומשחקת בו מעט, ככל הנראה לא סגורה על עצמה. אנחנו מקווים שלסיפור אהבה הזה יהיה סוף שמח למרות שמילות השיר לא מגלות לנו. תחילה מאזיני השיר לא יצליחו לנחש שהמבצע הנהדר הזה הוא אחי, כי בלי ספק מדובר בזמר אמיתי. עידן חביב היה הראשון שיצא מראליטי שלא שייך למוזיקה ("הישרדות") והצליח בדרכו, וכעת אחי נתן הוא השני שגם הוא אנחנו מקווים יגדל ויפרח.

לסיכום: אחי נתן, אנחנו מאוהבים בך ומחכים ממך לסימן. ציון: ★★★★

 

היהודים - "עברה שנה"

היהודים הוכיחו את עצמם כבר בתחילת דרכם כשביססו את המעריצים והאהבה גם כאשר הייתה התעלמות מצד כלי התקשורת והרדיו. היה ברור שההתעלמות לא תוכל להמשיך עוד זמן רב. היהודים הפכו ללהקת רוק מוכרת ואהודה עם מספר מעריצים לא קטן וארבעה אלבומים (ועוד שני אלבומי הופעה), ששלושה מתוכם הגיעו למעמד "אלבום זהב". האלבום האחרון יצא ביולי 2007 ומאז חיכו המעריצים בקוצר רוח להמשך עבודתם של הלהקה. כעת חברי הלהקה בתהליכים לקראת אלבום חמישי. במהלך השנים התחלפו להם נגנים בלהקה, אך הבסיס נישאר שלם ואלו הם תום פטרובר ואורית שחף. השניים הכירו בשירותם הצבאי ומאז העבירו יחד את חייהם אם בזוגיות ובנישואים ואם במוזיקה.

את הסינגל הזה, שכנראה יופיע באלבום החמישי, כתב והלחין  תום פטרובר. השיר מצד אחד מספר על זכרונות יפים מתחילת אהבה בין בני הזוג הצעירים. הכל החל מאיזה קיץ בלתי נשכח בו נפגשו בחור ובחורה ויחד הגשימו פנטזיית נעורים. אלו היו ימים יפים, אך שנה אחרי החיים התגלגלו להם למקום לא טוב. הבחורה נכנסה להריון ולא מתוך רצון הבחור התחתן עמה. הבחורה אמנם מסופקת מהמצב, אך הבחור אינו מאושר, הוא לא ציפה להגיע למקום שבו הוא נמצא כיום. לא חסרים סיפורים כאלה. אהבה רומנטית בין זוג צעירים שנגמרת לאחר זמן קצר מאוד בנישואים שלא נועדו להתקיים. עם הקול המוכר והאהוב של תום והמילים המתוקות חמצמצות נוצר פה שיר נהדר שגם מי שלא חווה את הסיטואציה ירגיש בכאב.

לסיכום: האהבה עם היהודים היא לנצח. ציון: ★★★

 

מישל כהן - "מורה דרך"

אולי חלקכם הספקתם לשכח, אך בשביל מה יש את פרוגי? לפני כשלוש שנים זכה מישל כהן בתוכנית "בית ספר למוזיקה". בלי ספק לכולם היה ברור כי מדובר בכישרון מולד, אך כישרון יש לפתח. כעת מישל הוא כבר לא ילד הוא נער ואפילו בחור. בחור צעיר בן 17 שמוציא סינגל אחרון לפני אלבום הבכורה. האלבום יכלול את השירים "לרגע הרגשתי גיבור", "לשמור עלייך (אמא)", "ערב של חג" ואת השיר שתאזינו לו - "מורה דרך". ילד הפלא מוכיח כי התבגר לא רק במראה ובאופיו אלא גם במוזיקה אותה הוא מבצע באופן מקצועי בהרבה מאז האזנו לו לראשונה. כעת רק נותר לחכות ולראות איך הנער גדל ומצליח.

על המילים אחראי אור כהן, על הלחן אורי בן ארי ועל המיקרופון מישל כהן. מה שאהבתי בשיר זה שלא מדובר בעוד שיר אהבה שמתאים בדרך כלל לנער בגילו של מישל. מדובר בשיר המוקדש למורה הדרך. לא בדיוק ברור באיזה מורה דרך מדובר - אם בחבר, הורה, מוזיקאי או האל, אך לכל אחד מאתנו יש או יהיה מישהו כזה בחיים. לקראת סוף השיר יש זמר רקע שזהו ככל הנראה אור כהן, אשר שר במרוקאית. השירה שלו ברקע נראית לי כמיותרת בשיר. שיר יפה, אך היינו מצפים למשהו חזק יותר לאור העובדה כי זהו שיר מתוך אלבום בכורה.

לסיכום: מישל, עלה והצלח. ציון: ★★★★

 
תגובות