"המילים החזקות והלחן יוצרים יחד שיר מצמרר": טור שבועי. צילום: יריב פיין וגיא כושי

"המילים החזקות והלחן יוצרים יחד שיר מצמרר": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז איזה סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

אביב גפן – "קציר מלחמה"

אחרי שהשירים שלו כבר הפכו ללהיטים ונחשבים לאבני דרך במוזיקה הישראלית, ולאחר שכיכב בפריים טיים במשך 3 עונות כמנטור ב"The Voice Israel", שחרר השבוע הזמר והיוצר המוערך אביב גפן, סינגל מתוך אלבומו החדש, הארבעה עשר במספר. את השיר החדש, "קציר מלחמה" כתב והלחין גפן בעצמו לכבוד שנה למבצע 'צוק איתן' ולזכרו של סמ"ר מתן גוטליב ז"ל.

בשיר החדש מדבר גפן אל גוטליב ז"ל ומתאר את ההיכרות האישית שלו איתו, היכרות שלא קרתה מעולם פנים מול פנים אלא רק מסיפורים ששמע לאחר נפילתו. כמו תמיד, המילים חזקות ויחד עם הלחן נוצר שיר מצמרר ומרגש. הסיפור והטקסט מועברים בצורה פנטסטית בזכות הביצוע של גפן. אולי ווקאלית לא מדובר בביצוע מושלם אבל אין ספק שהחבילה הכוללת מצויינת.

לסיכום: מצמרר ומדהים. ★★★★★

 

שלומית אהרון – "לונדון"

שלומית אהרון, מי שהיתה סולנית הלהקה המיתולוגית "הכל עובר חביבי" (שהביאה לחיינו את השיר "עודני ילד") ועומדת מאחורי קולן של דמויות רבות וביניהן אריאל מהסרט המוכר "בת-הים הקטנה" – שחררה השבוע את השיר "לונדון". את השיר שיחררה אהרון לכבוד אלבום הסולו המתקרב הבא שלה, "שקט אמיתי". 

את השיר החדש כתב והלחין עבור אהרון, האחד והיחיד שלמה ארצי והוא עובד והופק מוזיקלית ע"י פטריק סבג. אהרון, מספרת בו על אהבה מושלמת שקרתה אי שם בלונדון ומעבירה את הסיפור בצורה מצויינת. כולנו יודעים כמה להזדהות ולהאמין לטקסטים וללחנים של ארצי שכן מרבית שיריו נחשבים ללהיטים הגדולים בישראל. "לונדון" אמנם לא מבוצע ע"י ארצי עצמו אך זה לגמרי מרגיש שיר שלו ואהרון מבצעת אותו בצורה הטובה ביותר.

לסיכום: ביצוע מצויין לשיר מצויין. ★★★★★

 

נסרין קדרי – "קצת שונה"

הזמרת נסרין קדרי, זוכת העונה השנייה של "אייל גולן קורא לך" הוציאה השבוע את "קצת שונה", סינגל חדש לקראת אלבומה המתקרב ולכבוד השתתפותה במופע מיוחד בפסטיבל הפנתר. את השיר כתב אבי אוחיון והלחין אוחיון יחד עם אסף צרויה שגם עיבד את השיר. אוחיון, שאחראי על הלהיטים הגדולים והמקפיצים של השנה האחרונה כגון "דרך השלום" של פאר טסי ו"שישי בצהריים" של אייל גולן, הלך הפעם על הכיוון השקט יותר.

בשיר החדש והחושפני מנסה קדרי לרגש בעזרת המילים אך זה לא ממש מצליח. המילים די פתטיות ולא מספיק חזקות כפי שמצופה מבלדה חושפנית שבאה לרגש ונראה שהפעם, לא מצליח לאוחיון. אמנם הביצוע של נסרין מצויין בזכות הקול המדהים שלה והסלסולים הנוגעים והמשולבים יחד עם המבטא הערבי אבל הפעם, זה מאכזב.

לסיכום: ניסיון לא מוצלח. ★★★

 

ארקדי דוכין – "יותר מדי"

הזמר והיוצר ארקדי דוכין, העובד בימים אלו על אלבום קונספט חדש יחד עם זמיר גולן שייקרא "לאהוב או למות" ויבוצעו בו שיתופי פעולה עם נינט, בועז שרעבי ועוד, שחרר השבוע סינגל חדש מתוכו – "יותר מדי". את השיר כתב והלחין דוכין יחד עם זמיר גולן ועיבד דוכין בעצמו. לאחרונה ביצע דוכין שיתוף פעולה מעניין לא פחות כאשר כתב לפסטיגל שיעלה בחנוכה הקרוב את "מילים פוגעות" שיר המדבר על תופעת השיימינג.

בשיר החדש מספר דוכין על הבדידות המודרנית, על הסמארטפונים שמצד אחד שדרגו את חיינו ומצד שני פגעו בקשר הפשוט והתמים כמעט בכל סוגי הקשרים. אם מסתכלים על מילות השיר לכשעצמן, הן נראות כמו רשימה, אבל הלחן והעיבוד שעשה דוכין לשיר הופכים אותו למצויין ומסקרן.

לסיכום: לא מתאמץ, אבל קולע. ★★★★★

 

הפרויקט של רביבו – "מחרוזת בת המלך"

ההרכב "הפרויקט של רביבו" אמנם פרץ לחיינו רק לפני 4 שנים אך השבוע הם כבר שחררו סינגל נוסף, "מחרוזת בת המלך", לקראת אלבומם השביעי במספר. הסינגל החדש הוא למעשה מחרוזת המורכבת מהשירים : "בת המלך", "חזרי אליי", "חמותי" ו-"לא לא לא היום". האלבום החדש של הרביבואים יגיע אחרי ששת האלבומים המצליחים הקודמים של ההרכב כשהאחרון מביניהם היה האלבום "זהר" בו חידשו את שיריו של זוהר ארגוב.

המחרוזת החדשה מתאפיינת בסגנון הבלדי ובחפלות של שנות ה-90. החידוש המעניין שנעשה לשירים הישנים הללו בהחלט מגוון ומוסיף טעם לשיר אם כי כל השירים נשמעים אותו הדבר וחסר חידוש. אחת הסכנות ביצירת מחרוזת היא שעמום המאזינים, מחרוזת שירים מתאפיינת בד"כ בעובדה שהיא ארוכה ולכן חשוב שיבינו שמדובר בשילוב של מספר שירים ולא בשיר אחד ארוך ומייגע אך כאן, זה פחות עבד.

לסיכום: נחמד ולא יותר. ★★★★

 

 

תגובות