"מי שמכיר אותי מהטלויזיה יכיר אותי לעומק דרך השירים": הילה סעדה. צילום: דניאל קמינסקי

"מי שמכיר אותי מהטלויזיה יכיר אותי לעומק דרך השירים": הילה סעדה

שוחחנו עם הילה סעדה, שפרצה לחיינו כשחקנית ומעכשיו, גם כזמרת. שמענו ממנה על התחושות עם הפריצה לעולם המוזיקה, על החלומות, על העבר ועל העתיד

את הילה סעדה סביר להניח שרובכם מכירים בתור ונסה הצווחנית והקנאית מ"להיות איתה" או בתור נופר הדוגמנית מ"שחקן זר" אבל חוץ מזה, היא גם זמרת ויוצרת. בשבוע שעבר שחררה סעדה את הסינגל הראשון שלה, "מושא התשוקה שלי", מתוך אלבום הבכורה שייצא בקרוב. שוחחתי איתה על הדרך עד הלום, האומץ לפרוץ כזמרת-יוצרת ועל התכניות לעתיד.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

הילה סעדה – זמרת או שחקנית?

"זמרת ושחקנית, פשוט."

אם מסתכלים אחורה, מהם הסגנונות המוזיקליים שגדלת עליהם?

"האמת שבילדות אני ממש גדלתי על מוזיקה ישראלית - אתניקס, דנה אינטרנשיונל. בגיל ההתבגרות גדלתי יותר על Roxette (להקת פופ-רוק שבדית) והייתי מעריצה של מייקל ג'קסון. מוזיקה די מעורבת. בשנים האחרונות אני ממש מקשיבה להמון מוזיקה וניזונה מכל מיני זמרים, החל מפופ וכלה בזמרים אינדיים."

© צילום מסך מהאינסטגרם

בתור אחת שפרצה לחיינו בתפקידי משחק בלתי נשכחים ("להיות איתה", "שחקן זר"), מה גרם לך פתאום לעבור לעולם המוזיקה?

"תמיד הייתי גם במוזיקה וגם במשחק, ממש מגיל קטן. אם אני חוזרת אחורה אז בילדות הייתי כל הזמן על הבמות במתנ"ס במגדל העמק, שרתי תמיד בחבורות זמר ולמדתי פיתוח קול. אחרי שסיימתי ללמוד 3 שנים בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין, אז פתאום התפנה לי המון זמן והתחלתי לכתוב ולהלחין. לקח המון זמן עד שהגעתי עכשיו לאלבום בכורה והסינגל הראשון מתוכו, "מושא התשוקה שלי", שכתבתי לבד והלחנתי יחד עם יהלי סובול, יצא לפני מספר ימים וזה מאוד מאוד מרגש."

 

היי לכולם

A video posted by hilsaada (@hilsaada) on

הזכרת שאת "מושא התשוקה שלי", הסינגל הראשון שלך, כתבת בעצמך והלחנת יחד עם יהלי סובול. לא מלחיץ לצאת ישר לעולם המוזיקה גם כזמרת וגם כיוצרת?

"כמובן שמאחורי זה יש עבודה מאוד מאוד קשה. אני כבר בערך 8-9 שנים אוספת חומרים בעבודה. תמיד זה היה במקביל למשחק, יצא שבסופו של דבר קודם הייתה הפריצה בטלוויזיה עם "להיות איתה" וזה בסדר. אבל בשנה וחצי האחרונות ישבתי עם יהלי סובול מדי שבוע והוא עשה לי שיעורים של הדרכת כתיבה והלחנתי איתו את כל האלבום וזאת עבודה מאוד מאוד קשה, זה לא קרה לא ביום ולא ביומיים. אם זה מלחיץ? לא, אני גאה שזה יצא. אני חושבת שאם לא הייתי יוצרת אז לא היה לי כל-כך מה לחפש במוזיקה, משם אני מגיעה, מהמקום שבו אני יוצרת. אפשר לומר שקודם כל אני יוצרת."

 

אי אפשר בלי להגיע אל השאלה המתבקשת. לשיר קוראים "מושא התשוקה שלי", מי מושא התשוקה שנתן לך את ההשראה?

"מושא התשוקה מתאר בעצם את התקופה שקצת הייתי טיפה יותר נאיבית. זה מתאר את תקופת ההתבגרות שלי, הגברים שהייתי בקשר איתם בעבר לבין ההתבגרות שלי שהבנתי שהם בעצם לא בשבילי. 'מושא התשוקה שלי' זה שם כולל לכל אותם הגברים."

במקביל לעבודה על אלבום הבכורה המדובר וקריירת המשחק המרשימה, בקרוב תחל סעדה חזרות למחזמר "מרי לו" המבוסס על שיריו של המאסטרו צביקה פיק. לצידה במחזמר יככבו אסף הרץ שיגלם את גבריאל, שיר מורנו שתגלם את מרי/לו, טום באום, ישראל אטיאס ועוד רבים וטובים. סעדה צפויה להיכנס לדמותה של אלה, המאוהבת בסתר בגבריאל "ברור שאני גם אשיר שם, זה מחזמר עם בערך 25 שירים. אני עומדת לשיר שירים שהלחין צביקה פיק ואנחנו עומדים לרוץ עם זה בכל הארץ, מהצפון ועד לדרום."

יש לך מודל לחיקוי?

"אני שואבת השראה מהרבה אמנים, אין לי מישהו ספציפי שאני יכולה להגיד לך שהוא מודל לחיקוי. אבל בהחלט כל אמן ויוצר שעובד קשה ויש לו יצירה עמוקה – אני מתחברת אליו, ויש רבים כאלה."

© צילום: דניאל קמינסקי

מה נחשב מבחינתך יעד גדול יותר להשגה – תפקיד נחשק בברודווי או איצטדיון מלא בחו"ל של אנשים שבאו לשמוע את המוזיקה שלך?

"וואו, אתה מתקיל אותי בשאלה קשה. אני לא אוהבת לבחור. ברור ששניהם מאוד מפתים. אפרופו מושא התשוקה, התשוקות שלי לא נגמרות ושלא ייגמרו לעולם ותמיד כיף לחלום ולשאוף אז יאללה שניהם ביחד, למה לי לבחור אחד? מה אכפת לי, גם ככה זו פנטזיה."

מה מצפה לנו בהמשך לקראת האלבום?

"בהמשך ייחשפו אט-אט כל שירי האלבום, בעיקר שירים 'סופט פופ- ישראלי', ככה אני קוראת לזה. שירים חשופים ועדינים שלי, אני מאמינה שאלה שמכירים אותי מהטלויזיה יצליחו להכיר אותי יותר לעומק. עכשיו אנחנו בסיבוב הופעות, המטרה שלי זה להגיע לכל הארץ עם המופע שלי והמוזיקה שלי – צפון, דרום ומרכז."

מה את מאחלת לעצמך לשנים הקרובות?

בריאות הנפש והגוף, לי ולכל עם ישראל ושיהיה לנו שקט בארץ."

 

 

תגיות
תגובות