"החבילה הכוללת מוצלחת מאוד": טור שבועי. צילום: יוסי שחר

"החבילה הכוללת מוצלחת מאוד": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז איזה סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

רועי זו-ארץ – "עכשיו"

הזמר רועי זו/ארץ טיפח את הקריירה המוזיקלית שלו בשנים האחרונות כחלק מהצמד שהרכיב יחד עם אחיו – השחקן, המנחה והזמר גיא זו/ארץ. מאחורי השניים כבר שני אלבומים מצליחים המלווים בסיבובי הופעות מצליחים בכל רחבי הארץ. השבוע יצא רועי אל דרך מוזיקלית חדשה – קריירת סולו. כחלק מהקריירה החדשה, הוא שחרר את הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה שייצא בהמשך – "עכשיו".

את הסינגל הראשון שלו בחר זו-ארץ לכתוב ולהלחין בעצמו ולא רק זאת אלא גם להפיק ולעבד מוזיקלית. ללא ספק, קפיצה אמיצה מאוד למים ונראה שהולך לו די טוב. "עכשיו" מתאר את מטען החיים העמוס שכל אחד מאיתנו חווה. זו-ארץ מביא בשירו החדש והראשון טקסט מדוייק ונכון לשיר, לחן טוב לא פחות וביצוע מצויין. החבילה הכוללת מוצלחת מאוד ועכשיו נותר רק לחכות ולראות מה מבשל לנו זו-ארץ להמשך דרכו החדשה.

לסיכום: פתיחה מצויינת לקריירת הסולו. ★★★★★

 

אברהם טל – "הימים עוברים"

אחרי שלושה אלבומים שזכו להצלחה מסחררת, עובד בימים אלו הזמר והיוצר אברהם טל על אלבומו הרביעי. השבוע שוחרר מתוך האלבום החדש הסינגל "הימים עוברים". אלבומיו הקודמים של טל הביאו לנו להיטים כמו "אורות", "מחוזקים לעולם" וכמובן – "שושנה", שיר הנושא של אלבומו השלישי אשר זיכה את טל בשלל פרסים ותארים.

"הימים עוברים" - הסינגל החדש, נכתב, הולחן והופק מוזיקלית על ידי טל עצמו. השיר ייכלל באלבום שצפוי לצאת בחודש מרץ ולצידו נמצא באלבום עוד תשעה שירים נוספים. בשיר החדש דן טל בשאלה לא ברורה, הוא עצמו לא יודע לאיזה צד בתשובה הוא יותר מתחבר ואיזה צד הוא הנכון. את הקונפליקט המעניין הזה הוא מביא אל תוך השיר בצורה מצויינת ומצליח לכבוש. בשונה מרוב שיריו, הפעם מדובר בשיר יחסית שקט ויכולותיו הווקאליות של טל מתבררות שוב כמעולות.

לסיכום: קונפליקט מעניין המוגש בשיר. ★★★★★

 

הראל מויאל - "פריז"

הראל מויאל, פרץ לחיינו כשניצח במהפך מפתיע את הראל סקעת בגמר העונה השנייה של "כוכב נולד". מאז הספיק מויאל לשחרר להיטים מצליחים כמו "אמצע הלילה בכפר" ו- "ואז תבואי", להיעלם לכמה שנים, להשתתף ב"הישרדות" ולחזור אלינו לקראת אלבום חדש. השבוע הוא שחרר מתוך אלבומו החדש סינגל נוסף, "פריז".

הסינגל החדש, באופן מפתיע, לא נכתב והולחן בידי מויאל עצמו אלא נכתב על ידי שי רותם והולחן על ידי יניב ליבוביץ'. על העיבוד וההפקה המוזיקלית אחראי אלי קשת. השיר נפתח ונסגר במשפט בצרפתית כיאה לשיר המדבר על בירת צרפת, פריז. הוא ממשיך עם קולו של מויאל ששוב מביא אלינו שיר קליט וטוב. הבעיה היחידה עם השיר היא שהוא אינו נשמע כמו סינגל. הוא מרגיש יותר כמו מין ביצוע לשיר מקורי בריאליטי מוזיקלי – וזה חבל. מלבד זאת, מדובר בשיר לא רע בכלל.

לסיכום: טוב מאוד. ★★★★

 

רון שובל – "אני חוזר"

רון שובל, מככב בימים אלו על מסך הטלויזיה שלנו כאחד השורדים בעונה החדשה של הריאליטי "הישרדות", לפני כן ראינו אותו ב"גולסטאר" אבל לפני הכל – הוא גם זמר. מי שעומד מאחורי 11 אלבומים וכאמור, שתי תכניות ריאליטי, ממנף את ההצלחה הנוכחית על המסך לטובת הקריירה המוזיקלית ומשחרר שיר חדש – "אני חוזר", מתוך אלבומו הבא.

על כתיבת והלחנת השיר אחראיים סטטיק ובן-אל תבורי שהביאו לחיינו את להיטי המסיבות הגדולים של השנה האחרונה, "בא לה לרקוד" ו"#דוביגל". ב"אני חוזר" שר שובל לשתי האהבות בחייו, אשתו והמוזיקה. הוא מדבר כמובן מאי בודד וקשה להסתיר את הדימיון למה שאנחנו רואים פעמיים בשבוע על מסך הטלויזיה שלנו ולמעשה, מדובר בשיר עם פוטנציאל מצויין, אך מתפספס בכך שהוא מרגיש חוזר על עצמו לכל אורכו ולא מחדש כלום.

לסיכום: מחכים לעניין אבל הוא לא מגיע. ★★★

 

אמיר דדון – "כל יום כמו נס"

כמעט 3 שנים עברו מאז אלבומו השני של אמיר דדון, "יש אין סוף". השבוע הוא חזר עם סינגל חדש מתוך אלבומו השלישי והמתקרב – "כל יום כמו נס". דדון, שהספיק להיות חלק מהפרויקט של עידן רייכל ובמסגרתו לבצע את אחד הלהיטים הגדולים ביותר של הפרויקט – "שאריות של החיים", לפתח קריירת סולו מרשימה עם להיטים כמו "אור גדול" ואף הספיק לככב על בימת תיאטרון הקאמרי כשככיב במחזמר "לילה לא שקט" שהתבסס על שיריו של שלמה ארצי, חוזר כאמור לקראת אלבומו השלישי והמתקרב.

את שירו החדש, "כל יום כמו נס", כתב דדון יחד עם טל רביב והלחין בעצמו, על העיבוד וההפקה המוזיקלית פקוד גלעד שמואלי. "כל יום כמו נס" מספר על שינויים, הוא מציף שאלות רבות ובקשות רבות כשהראשונה שבהן היא לשמור על האישה שלו. דדון, מוכיח שוב לקהל המאזינים שלו כי הוא אחד הקולות הטובים בישראל והוא מוכיח בשיר החדש את יכולותיו הווקאליות המרשימות.

לסיכום: מעולה. ★★★★★

 
תגובות