"משעמם, נדוש ולא מעניין": טור שבועי. צילום: אלון לוין

"משעמם, נדוש ולא מעניין": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

דנה ברגר - לא ליפול

הזמרת והיוצרת דנה ברגר נמצאת בתקופה האחרונה כמעט על המסך של כל בית בישראל - כאחת השורדות בתכנית הריאליטי "הישרדות". במהלך התכנית, נתקלנו לא מעט בכישורי השירה והנגינה של ברגר וכמובן, כישורי הכתיבה וההלחנה שיצרו אי שם על האי בהונדורס את "לא ליפול". אז אמנם חלק מהשיר מוכר לנו משם, אך השבוע שחררה ברגר את השיר כסינגל רשמי, עם בתים חדשים וקצב מיוחד.

כידוע לנו, ברגר כתבה והלחינה את השיר בעצמה ועופר מאירי הוא המפיק המוזיקלי. המילים המדהימות אותן כתבה ברגר במהלך התכנית, ישירות, מדוייקות ומרתקות. ההפקה המוזיקלית המעניינת שיצר מאירי לשיר מביאה גוון חדשני שגורם לשיר להישמע טוב עוד יותר מן הגרסה האקוסטית אותה שמענו ב"הישרדות". אין ספק ש"לא ליפול" הוא ההוכחה שחוויות מביאות השראה לשירים מעולים.

לסיכום: קליל וקולע. ★★★★★ 

 

ישי לוי - מבטך

הזמר ישי לוי עובד בימים אלה על אלבומו הבא, ה-15 במספר. אחרי שהסינגל הראשון מתוכו, "עכשיו הוא חול" - שוחרר וזכה להצלחה, כעת הוא משחרר את "מבטך". לוי נחשב כאחד מהזמרים המובילים בזמר הים-תיכוני ואמחוריו שלל להיטים וביניהם "ריקוד רומנטי", "עננים", "אף אחת" ועוד רבים וטובים. בנו של לוי הוא הזמר שיר לוי אשר גם לו מספר לא קטן של להיטים והשניים אף שיתפו פעולה בעבר.

ב"מבטך" משתף לוי פעולה לראשונה עם הכותבים והמלחינים של השיר והדבר מסתמן כהצלחה ואין זה מפתיע - מאיר גולדברג אחראי על המילים ועל הלחן אחראי שמוליק נויפלד, האיש שהלחין להיטי ענק כמו "זיקוקים" ורבים אחרים. את מילות השיר החדש מקדיש לוי לאשתו ולמעשה מתוודה בו על אהבתו הרבה אליה. המילים מצויינות והלחן גם כן אך לא מדובר בתוצאה מושלמת. השיר כולל המון טקסט ובתים שונים - דבר המונע ממנו להיות קליט, וחבל.

לסיכום: כמעט מצויין. ★★★★

 

הפיל הכחול - עוגיות

להקת "הפיל הכחול" היתה עד לפני כמה שנים על הגל לפסגה. הם שחררו להיטים מסחררים לרדיו וביניהם השיר המעולה "יסמין", אךא שאז יום אחד - הם נעלמו. הלהקה למעשה החליטה להפסיק להופיע ולהמתקד ביצירת מוזיקה בסביבה הנוחה להם בלא מטרה להרוויח כסף. כעת הם אולי זוממים איזה קאמבק, בינתיים הם שחררו השבוע את הסינגל החדש - "עוגיות".

את עוגיות כתב חבר הלהקה משה אטיה, את הלחן הלחינו חברי הלהקה האחרים - מורן אטיה ולירון אטיה. את השיר הקדיש הכותב לביתו, מן משהו לקחת לדרך - כמו עוגיות ביתיות, כשם השיר. הבעיה העיקרית בשיר היא שהוא לא מתפתח לשום מקום. הוא משעמם, נדוש ולא מעניין. הביצוע הווקאלי לא מתקדם לשום מקום וגם הלחן לא מפתיע ומרתק בשום שלב.

לסיכום: מאכזב מאוד. ★★★

 

עופר לוי - כאב של שנים

עופר לוי נמצא בתודעה שלנו עוד מתחילתן של שנות ה-90 והמשיך לשמור על קו די רציף של מוזיקה. בשנה שעברה התחיל לשנות מעט סגנונות והשבוע הוא משחרר את "כאב של שנים" מתוך אלבומו השמיני שייצא בקרוב. אחד השירים שהחזירו את לוי לתודעה בשנים האחרונות הוא שיתוף הפעולה המעניין שלו עם אייל גולן, השניים שחררו את הדואט "רצתי אחרייך" שזכה להצלחה משגשגת ועם שירו החדש ינסה לוי לשחזר אותה.

השיר מתאפיין במילים מוגזמות למדי של זהר בהרי לצד הלחנה של לוי בעצמו. הבעיה העיקרית היא השילוב - מילות השיר מתחילות רק לאחד יותר מדקה וחצי של הזאנה, והדבר מייאש. מעבר לכך, המילים חסרות פרופורציה בהיגיון שלהם ולצד הפקה המוזיקלית הקלוקלת - מדובר בכישלון די גורף על אף הציפיות.

לסיכום: דוגמה מצויינת לכישלון. ★★★

 

חנן בן סימון - Strange Boy

את חנן בן סימון הכרנו לראשונה כשהציג לפנינו את יכולותיו המעניינות בעונה הראשונה של "The Voice ישראל". לאחר שסיים את גמר התכנית במקום הרביעי, התפנה בן סימון לעבוד על אלבום הבכורה שלו, אותו סיים כבר להקלט ובימים אלה הוא מופיע עם שיריו במופע תיטרלי ברחבי הארץ. השבוע הוא שחרר את הסינגל הראשון מתוך האלבום המתוכנן - "Strange Boy". 

את הסינגל החדש, "Strange Boy", כתב והלחין בן סימון בעצמו. השיר החדש, מדבר על זרות בעולם כביכול ישר, דבר המסתדר עם אופיו המיוחד של חנן אליו נחשפנו עוד כשהשתתף ב"The Voice". אין עוררין כי קולו של חנן מיוחד וממכר ובמיוחד קול הראש שלו אך השימוש ביכוחותיו הווקאליות לא בא לידי ביטוי עד הסוף בשיר הנוכחי וחבל, כי הפוטנציאל היה רב. אבל מי יודע, אולי נקבל ממנו את זה בהמשך.

לסיכום: היה פוטנציאל, הוא לא מומש. ★★★★

 

 

תגובות