המועמדים לגראמי: טיילור סוויפט וקנדריק לאמאר בראש!. צילום מסך מיוטיוב

המועמדים לגראמי: טיילור סוויפט וקנדריק לאמאר בראש!

פורסמה רשימת המועמדים לגראמי 2016, והיא לא מפתיעה בכלל. אז מי מוביל את הרשימה? ומי מורגשים ביותר בהיעדרם ממנה?

שנת 2015 נמצאת כבר בשלבי סיכום וסיום, וזה אומר שעונת הטקסים היוקרתיים מתקרבת אלינו בצעדי ענק. בינהם נמצא כמובן טקס פרסי הגראמי היוקרתי שיתקיים בעוד כחודשיים, ב- 15 בפברואר, בלוס אנג׳לס שבארצות הברית. הטקס יתקיים השנה בפעם ה-58, ויוענקו בו פרסים בכ-83 קטגוריות שונות בתחום המוזיקה. הגוף שבוחר את המועמדים והזוכים הוא האקדמיה לאומניות של ארצות הברית. פרסי הגראמי נחשבים לפרסים היוקרתיים ביותר בעולם המוזיקה, ברמה של פרסי האוסקר בקולנוע והאמי בטלויזיה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

המתמודד המוביל הוא הרפאר קנדריק לאמאר שמועמד ל/11 קטגוריות, שרובן על האלבום שהוציא השנה, אך ביניהן גם על שיתוף הפעולה המוצלח עם טיילור סוויפט ב/"Bad Blood". סוויפט בעצמה גורפת כ/7 מועמדיות, אותו מספר כמו דה וויקנד, ואפשר להגיד שזו הייתה בהחלט שנה מוצלחת בקריירה שלו.

הלהיט המשותף של סוויפט ולאמאר
 

בפרס הנכסף על אלבום השנה יתחרו סוויפט ("1989"),קנדריק לאמאר ("to pimp a butterfly"), דה וויקנד ("Beauty Behind the Madness"), כריס סטפלטון ("traveller"), ואלבמה שייקס ("sound + color").

בקטגוריית השיר הטוב ביותר יתחרו שוב לאמאר עם "Alright" וסוויפט עם הלהיט "Blank Space", יחד עם ליטל ביג טאון עם "Girl Crash", וויז קאליפה וצ׳ארלי פות׳ עם הלהיט המושתף שלהם "See You Again", ואד שירן עם "Thinking Out Loud". יהיה בהחלט מעניין.

השיר הטוב ביותר של השנה?
 

המעומדים לפרס פריצת השנה הנכסף הצליחו להפתיע את העולם כאשר מייגן טריינור שאחראית ללהיט "All About That Bass" קיבלה מעומדות, הטוויטר געש ממעריצות של אמנים חדשים אחרים כמו שון מנדס שלא קיבל מעומדות למרות השמועות. מי שכן קיבלו מעומדות לפרס והם ללא ספק המעומדים הבולטים ביותר בקטגוריה הזאת הם טורי קלי וג'יימס באי שהוציאו שניהם את אלבום הבכורה שלהם בשנה האחרונה והצליחו לגרום לעולם להתאהב בהם.

 

מרשימת המועמדים בולטים בהיעדרם ג׳סטין ביבר, וואן דיירקשן, וכמובן אדל. אמנים אלו הוציאו אלבומים מעולים ממש לאחרונה שכובשים כעת את המצעדים השונים ואת טבלאות המכירות. 

אז אם ככה מדוע הם לא זכו להיות בין המועמדים? התשובה היא שזה בעיקר בגלל כללי הטקס, לפיהם המועמדיות ניתנות לשירים/אלבומים שיצאו בין תחילת אוקטובר שלפני הטקס לבים סוף ספטמבר שאחריו. מה שאומר שהאלבומים של אדל, וואן דיירקשן וביבר, לא עומדים בתנאים אלו, ולא יכלו לקבל מועמדות. תנאים אלו קצת בעייתים ומגבילים. הם יוצרים טקס פחות רלוונטי שיותר מתאים שהיה משודר שנה שעברה. כעת נותר רק לחכות שיגיע הטקס, שנראה השנה מבטיח ונוצץ במיוחד וכמובן לאחל למעומדים המון בהצלחה!

 

תגובות