"מרגיש כמו קומזיץ עם גיטרה": טור שבועי. צילום: גיא כושי ויריב פיין

"מרגיש כמו קומזיץ עם גיטרה": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שלמה ארצי ודיקלה - מחמל נפשי

כארבע שנים חלפו מאז הביא לחיינו שלמה ארצי את אלבומו האחרון, "אושר אקספרס", שהביא אלינו להיטים רבים כמו "אלוהיי", "לתת ולקחת", "אושר אקספרס" ו"חוזרים הביתה". השבוע, חזר ארצי עם סינגל חדש / "מחמל נפשי", בו הוא מארח את הזמרת דיקלה שגם היא כבר הספיקה לספק לנו להיטים כגון "ואם פרידה" ו"שבע בערב". הדואט, מלווה בקליפ מושקע שבוים על ידי ירון שילון ומככבים בו שלום מיכאלשווילי ולירז צ'רכי.

את המילים והלחן של "מחמל נפשי" כתב ארצי בעצמו. ארצי ודיקלה, שמגיעים כל אחד מעולם מוזיקלי שונה לחלוטין משל האחר, משתלבים נהדר בדואט המרגש הזה, המספר סיפור אהבה בין גבר לאישה, והשילוב מתברר כהפתעה גדולה. "מחמל נפשי", כמו גם הסינגלים החדשים של ארצי שייראו אור בקרוב - ייכללו באלבומו החדש של ארצי, העתיד לצאת לקראת חג הפסח הקרוב.

לסיכום: מפתיע לטובה. 

 

איקי לוי והראסטה היברו מאן - עף גבוה

את איקי לוי והראסטה היברו מאן, פגשנו בעונה הקודמת של "הכוכב הבא" בה סומנו כהבטחה גדולה ונראו כפייבוריטים ברורים לניצחון עוד מהאודישן אך הפסידו ברגע האחרון את כרטיס הטיסה לייצוג ישראל באירוויזיון לנדב גדג'. נאחורי הלהקה כבר אלבום בכורה, "עורי ישראל", אותו הוציאו עוד לפני השתתפותם בתכנית ובימים אלה הם עובדים על אלבומם השני ומתוכו הם שחררו השבוע את הסינגל - "עף גבוה".

על מילות השיר אחראי סולן הלהקה - איקי לוי יחד עם חברי ההרכב הלא הם "הראסטה היברו מאן" שאחראים גם להפקה המוזיקלית. ב"עף גבוה", כמו בכל שירי הלהקה, הם מדברים על מחאה חברתית, על שוויון, על החיפוש אחר הצדק וכמובן על האהבה למדינה. השיר החדש, כמו שיריהם הקודמים של הלהקה, הוא מגניב וגרובי למדי אך חסרון אחד ניכר בו והוא נשמע כמו כל שירי הלהקה שכבר יצאו ולמעשה לא מחדש לנו דבר.

לסיכום: דרושה מקוריות. 

 

אבישי רוזן - אחזור

אבישי רוזן הוגדר עד לפני כמה שנים כילד פלא, אך הילד נעלם ונותר רק הפלא. רוזן, רק בן 17 וכבר עומד רגע לפני אלבום שני בהפקת לא אחר מרמי קלינשטיין. האלבום, שייקרא "מי שאני עכשיו" ויכלול כ/13 שירים אשר כולם פרי יצירתו האישית של רוזן, צפוי לצאת בקרוב ומתוכו כבר שוחררו הסינגלים "טיפות של רוח" ו"הייתי בורח". אלבום הבכורה של רוזן, זכה להצלחה רבה וכלל להיטים רבים כגון: "ג'י פי אס" ו"אלפי ילדים".

שירו החדש של רוזן, "אחזור" מדבר על התבגרות, כמו רוב שיריו האחרונים ואלו העתידים להיכלל באלבום ולמעשה מתחבר מצויין לסינגל הקודם אותו שחרר רוזן - "הייתי בורח". בשני השירים, שר רוזן על התבגרות ומבקש לחזור לעצמו, בין אם מהחיים שבחוץ או בין אם מאהבה ישנה. העובדה שרוזן כל-כך צעיר ומשחרר סינגלים כה בוגרים אינה ברורה מאליה ומעוררת הערכה רבה, כמו גם קולו המצויין התורם רבות לשיריו.

לסיכום: לא ייאמן שהוא רק בן 17. 

 

קרן פלס ורמי קלינשטיין - עד אשר ישוב

היא - הביאה לחיינו להיטים רבים כמו "אם אלה החיים", "מבול", לייק וואנקה" ו"רק אלוהים ישפוט אותי". הוא - האיש שהביא לחיינו את "אש", "הגשר הישן" ו"מתנות קטנות". יחד - הם הזמרים והיוצרים מהמובילים בתעשיית המוזיקה הישראלית, קרן פלס ורמי קלינשטיין. כבר לפני כחודש חשפנו כאן מהו הפרויקט עליו עובדים השניים יחד כבר שנתיים והשבוע, הם שחררו את "עד אשר ישוב", הדואט הראשון מאלבומם המשותף.

את "עד אשר ישוב" כתבו והלחינו השניים יחד, דבר המפתח ציפיות לקראת שמיעת השיר, שכן מדובר בשניים מהיוצרים המוכשרים והנחשבים ביותר בישראל. ההאזנה אכן לא מאכזבת. השילוב בין הטקסטים, הלחן והביצוע של השניים הוא מושלם. הטקסט מרתק ומועבר בצורה הראויה לו. האלבום המשותף שלהם, נכתב והולחן כולו על ידי השניים והופק מוזיקלית ע"י עמוס בן דוד ונראה שבהחלט יש למה לצפות.

לסיכום: שילוב מנצח. 

 

גולן אזולאי - יש לי ת'ניגון

גולן אזולאי אמנם מוכר לכולנו כמולי נועם מ"השמיניה", כאלירן טויטו מ"נויורק" או כעזרא השוטר מ"אחת אפס אפס" אך לא הרבה יודעים כי במקביל לעבודתו העמוסה כשחקן - אזולאי הוא גם זמר. מאחוריו כבר אלבום בכורה מצליח ולמעלה מ-500 הופעות בעקבותיו ובימים אלה הוא מנהל קמפיין הד-סטארט נרחב בכדי לגייס כספים לאלבומו השני. השבוע שחרר אזולאי שיר ראשון מתוכו - "יש לי ת'ניגון".

"יש לי ת'ניגון" מספר על מסע הנדמה לטיול שאחרי צבא, מן סיכום. אזולאי כתב והלחין את המילים בעצמו לצד הפקתו המוזיקלית של שמוליק דניאל. הביצוע של אזולאי טוב וכך גם הרעיון של השיר אך משהו בחבילה הכוללת מתפספס. ישנה הרגשה שמדובר בשיר המושר בקומזיץ סביב מדורה עם גיטרה ולא בסינגל מאלבום שני - דבר המוריד מאוד מערכו של השיר.

לסיכום: מרגיש ילדותי. 

 

 

 

תגובות