"כשאני עושה מוזיקה לא חשוב לי לאיזה קהל זה יגיע": איזי. צילום מסך מהאינסטגרם

"כשאני עושה מוזיקה לא חשוב לי לאיזה קהל זה יגיע": איזי

תפסנו את הראפר המצליח, ארז שרון הידוע גם בתור איזי לריאיון על השנה החולפת שלו, על הכניסה לתחנות הרדיו, הופעת החימום למופע של שון פול ועל ההפתעות שהוא מתכנן לנו לשנה החדשה

איזי זה אחד השמות היותר בולטים בתעשיית המוזיקה בשנים האחרונות. תפסנו את הראפר המוכשר לריאיון על השנה החולפת, דיעותיו על תחנות הרדיו, מופע החימום שלו לראפר שון פול ועל כל ההפתעות שהוא מתכנן לנו לשנה החדשה. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שנת 2015 נגמרה ממש עכשיו והיא הייתה שנה פורה מאוד אצלך. לראשונה נכנסת לגצגלצ עם השיר "לא הכל מן אללה". איך הייתה ההרגשה לקבל את הערכה הזו אחרי שנים רבות של עשייה?

"בתור אומן שכבר הפנים את העובדה שלא ממש מפרגנים לו ברדיו, בהתחלה כשהייתי שולח סינגלים זה היה מאוד מבאס אותי ועם הזמן למדתי להשלים עם זה. אז לא היו לי ציפיות יותר מידי גדולות מהרדיו וכשאין לך ציפיות אז אתה מקבל את הדברים בפרופורציה הנכונה. לדוגמה אם הסינגל הראשון שהייתי מוציא היה נכנס לגלגלצ בטח הייתי באופוריה מטורפת ואולי קצת לוקח את זה בחוסר פרופורציה אבל בגלל שעבר כל כך הרבה זמן אז יותר קל לקבל את זה אבל עדיין הייתי מבסוט מזה לאללה."

 

אתה חושב שיש סיבה שעד הסינגל הזה תחנות הרדיו פחות פרגנו לך?

"אני חושב שהם פחות מסתכלים על מה שקורה בשטח. היום הם מסתכלים יותר על מה שקורה בשטח, עובדה שהם לא הכניסו רק אותי אלא הכניסו עוד הרבה אמנים שמופיעים בכל הארץ ויש להם קהל גדול. יכול להיות שזה לא בדיוק מה שהם אוהבים אבל הם לא מתעלמים ממה שקורה בשטח. שזה משהו שאני אישית מאוד שמח עליו כי יש אנשים שמגיע להם להתנגן ברדיו בגלל שהם אמנים מצליחים. עכשיו הם מתאימים את עצמם יותר למה שהקהל אוהב."

חברת לדואט "אדון הסליחות" עם חנן בן ארי מה שחשף אותך יותר למגזר הדתי. איך הייתה העבודה על השיר? התחברת לסגנון הזה או שאתה מעדיף להשאר בסגנון שלך? 

"האמת שאני הגעתי לחנן דרך שיר שלו שאני שמעתי ברדיו, שמעתי את "ממך עד אליי" ואני זוכר שעצרתי את האוטו והייתי חייב לבדוק מי הזמר, עשיתי שאזם ומצאתי שזה חנן. נכנסתי לערוץ היוטיוב שלו ושמעתי עוד שירים שלו שגם אותם ממש אהבתי ושלחתי לו הודעה לפייסבוק, אמרתי לו שהוא מדהים ושהוא יודע שאין כל כך קשר בין מה שהם עושים אבל יש דברים שגם כן דומים ושאנחנו מושפעים מעולמות דומים. הייתה שיחה בפייסבוק של פרגונים ואז לפני יום כיפור ישבנו בבית שלי, חנן בן ארי, שגיא ברייטנר ואני וחנן הציע לעשות סרטון לקראת יום כיפור והוא השמיע לנו את העיבוד שלו לאדון הסליחות וממש התלהבתי מזה ואמרתי לו שזה בזבוז לעשות מזה רק סרטון וששווה להם להוציא את זה כשיר. תוך שבוע כבר היה שיר וברגע שזה יצא השיר חצה את העיניין של הדתי והחילוני, הרבה אנשים שלא מאמינים אמרו לי שהם ממש התרגשו מהשיר הזה וגם יצא לי להופיע איתו בפני קהל שהוא דתי לגמרי שזה היה משהו מאוד מרגש עבורי, זה נתן לי את ההרגשה כאילו אני מופיע בפעם הראשונה. אני חושב שהסינגל הזה הוא שיר שמשלב שני עולמות, העולם של חנן והעולם שלי אפילו מפיק השיר הוא ג'וזף המפיק שלי שאני עובד איתו כבר למעלה מעשור."

האלבום האחרון שלך, לא מיועד לילדים בתכנים שלו לכן הוא גם נקרא - "לא לילדים" יש בך את הרצון הזה לעשות מוזיקה לשכבות גילאים אחרות? 

"לא, כשאני עושה מוזיקה אני לא ממש חושב לאיזה קהל זה יגיע. מה שחשוב לי זה להנות ממה שאני עושה ולי חשוב לדבר על הדברים שמעסיקים אותי, שהם מתוך העולמות שלי. אני בחור בן 28 וחלק מהדברים שמעסיקים אותי לא מתאימים לילדים ויש באלבום הזה גם דברים שהם לא לילדים ויש דברים שמתאימים לכולם. אני חושב שבגדול רוב המסרים שלי מתאימים לכולם אין לי שאיפה להגיע לקהל יותר גדול מבחינת גיל יש לי שאיפה לעשות את המוזיקה שאני רוצה להוציא להוציא ולעשות מוזיקה בידיעה שיש לי קהל גדול של ילדים שהיא לא מתאימה לילדים זאת תהיה אגואיסטיות מבחינתי לא לשים את האזהרה שזה לא מיועד לילדים."

© צילום מסך מהאינסטגרם

לקחת חלק בפרויקט המגזימנים שכלל שירים של עוזי חיטמן לצד עמית פרקש, דנה פרידר ואסף הרץ. זה התחיל בפסטיבל הפסנתר והמשיך להופעות בכל הארץ. ציפיתם לכזו הצלחה ואהבה מהקהל?

"האמת שלא ציפינו, זאת הייתה אמורה להיות הופעה חד פעמית, אבל הייתה שם עבודה מדהימה וראו שיש ביקוש לדבר הזה וכשמזמינים אותך להופיע אתה מגיע." 

הפרויקט הזה נתן לך ערך מוסף?

"כן, זה פרויקט שהגביר לי את הרעב לעשות הופעה עם נגנים, משהו שרציתי לעשות כבר המון שנים, רק בשנה האחרונה הוצאתי את זה לפועל. זה מה שכיף, להכנס לחדר חזרות ושהמתופף מוציא את כל האנרגיות שלו והגיטריסט ואני וכשהכל מתחבר יחד וזה נשמע טוב אין דבר יותר כייפי מזה וכמובן שהפרויקט מאוד עזר לי להגיע להחלטה שזה מה שאני רוצה לעשות בתקופה הקרובה. עכשיו רוב ההופעות שלי הן עם נגנים ועכשיו אנחנו יוצאים לסיבוב חורף וזה משהו שאני מחכה לו בקוצר רוח. ביינתים יש לנו סיבוב מפתיע לחיילים כל פעם בבסיס אחר ואני מאוד שמח מכל הדברים שעומדים לקרות בקרוב."

איזי ולהקתו
איזי ולהקתו © צילום: עומרי דדון

השנה יותר מתמיד ראינו אנשים שפרצו ברשתות החברתיות. זה מזכיר לך את הפריצה שלך? מה אתה חושב על פריצה דרך הרשתות היום כשהמון אנשים  פורצים בדרך הזאת? 

"זה מאוד מזכיר לי את הפריצה שלי, היום זה נראה דבר לגיטימי יותר לפרוץ דרך הרשת, לפני 5 שנים כשהוצאתי את 'כולבויניקית' אז זה היה די מפתיע, גם כמות הצפיות וגם איך שזה התפשטת. הפייסבוק שלי פתאום גדל מבחינת כמות עוקבים והיום אנחנו מבינים שזה עוד פלטפורמה שאפשר לפרוץ בה. אני באמת ממליץ לכל מי שרוצה להכנס לתחום הזה שגם אם כבר יצא לו שיר מוצלח שיקדם את עצמו ברשתות החברתיות וישמור על המטרה של הלהנות מהדרך כי כשאתה נהנה מהדרך אז כל פעם אתה חושב על התקדמויות ודברים נוספים ומתלהב מהם וזה קורה בכל תחום לא רק במוזיקה. אנשים יכולים לפרוץ ברשת בכל תחום, זה הרבה יותר נגיד, כולם נמצאים שם."

עוד מספר שבועות אתה עומד לחמם את המופע של שון פול, איך ההרגשה? 

"זה גם להיות המופע הפותח של אומן בסדר גודל כזה וגם להופיע בנוקיה מבחינתי זה פעם ראשונה שאני הולך להופיע שם. זה מסוג הדברים שאתה לא יודע עד שאתה עומד על הבמה. זה מאוד מרגש שההפקה רצתה שאהיה בין המחממים ושזה מרגש אותי להופיע מול אמן שאני באמת מאוד אוהב אבל תמיד יכול להיות את הדבר הקטן הזה שיגרום להופעה להיות על הפנים, פתאום אם המקרופון לא עובד ואין מה לעשות. זה דברים שאתה לא מצפה להם אבל אין ספק שאני מאוד מתרגש לקראת אירועים כאלו ואני מקווה לעשות את הכי טוב שלי."

מה השיר שלו שאתה הכי אוהב?

"את השיר ' Like Glue' שיר שגם הייתי עושה על הביט שלו המון םעמים פריסטיילים עוד מתקופת התיכון."

איזי וקפה שחור חזק שיעלו יחד לחמם את שון פול
איזי וקפה שחור חזק שיעלו יחד לחמם את שון פול © צילום מסך מהאינסטגרם

אם כבר אתה מחמם אומן מוכר מחו"ל, אתה חושב אולי לשנות את קהל היעד שלך ולהרחיב אותו לארצות אחרות? אולי לשיר בשפה אחרת?

"טוב לי בארץ אבל כן הייתי רוצה להגיע לקהילות יהודיות בחו"ל, יש דיבור שאולי זה יקרה בקרוב. זה משהו שמאוד מדבר אליי ואני גם מקבל פניות מיהודים הארצות הברית שרוצים שאגיע להופיע." 

לסיום אנחנו בתחילת 2016. אתה מתכנן לנו הפתעות?

"האמת שלפני כמה ימים צילמנו קליפ לשיר שאני מת שיצא כבר, בינתיים אני לא יכול לספר עליו כלום חוץ מזה שהוא יוצא ב21.1 וזה הולך להיות שיר שאני אישית מאוד אוהב והוא מדבר אליי ולעוד אנשים בגילאים שלי כזה, שהם עדיין לא נשואים. יש גם את סיבוב החורף שלי עם הלהקה שלי."

 

תגיות
תגובות