"הומוריסטי בצורה מביכה ונשמע כמו בדיחה": טור שבועי. צילום: עידו צרור

"הומוריסטי בצורה מביכה ונשמע כמו בדיחה": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מוש בן ארי - פרח

אחרי שכבש את המצעדים עם הסינגל "פתאום" נסע מוש בן ארי להשלים את אלבומו החדש בהודו, משם שחרר השבוע את הסינגל החדש - "פרח". את בן ארי הכרנו לראשונה לפני שני עשורים, ב-1995 ומאז הוא לא מספיק לשחרר שירים מעולים וממכרים. בנוסף ללהיטיו הגדולים ששוחררו וביניהם "כמו בחיים", "סתכל לי בעיניים", "אנצל" ועוד רבים וטובים, זכינו לראות אותו גם על מסך הטלויזיה כמנטור ב"The Voice ישראל".

על המילים והלחן של "פרח" אחראי בן ארי בעצמו ובהפקה המוזיקלית לקח חלק דני (פילוני) קרק. השיר החדש הוא מעין בלדה רומנטית לאהובתו של בן ארי עם מבחר הבטחות והקדשות המופנות כלפיה, מעט קיטשיות, אבל על אף זאת לא מונע מהשיר להיות מוגדר כפחות ממצויין. סגנון הרגאיי המאפיין את שיריו של בן ארי בולט גם כאן ומוסיף הרבה צבע מרענן ומיוחד לשיר, דבר שמבדיל אותו משירי בלדות קלאסיים אחרים וזה בהחלט מעולה.

לסיכום: מיוחד ומעולה. ★★★★★

 

הילה סעדה - לרוץ בתוך ענן

הילה סעדה פרצה לחיינו בכלל כשחקנית, תחילה בתפקידה הבלתי נשכח של ונסה ב"להיות איתה" וגם כנופר ב"שחקן זר". אך בשנה האחרונה פרצה סעדה את גבולות מסך הטלויזיה והחליטה לצאת לדרך עצמאית והפעם / כזמרת. מאחוריה כבר כשלושה סינגלים מצליחים לקראת אלבום הבכורה שלה שייצא בקרוב ובימים אלה היא משתתפת בחזרות למחזמר "מרי לו" המבוסס על שיריו של צביקה פיק ועתיד לעלות בשבוע הבא.

כמו בשני הסינגלים הקודמים והטובים שלה - "מושא התשוקה שלי" ו"השיחה הלילית", גם את "לרוץ בתוך ענן" כתבה סעדה בעצמה והלחינה יחד עם יהלי סובול איתו יצרה גם את אלבום הבכורה שלה שהופק ע"י אמיר צורף וייצא בקרוב. "לרוץ בתוך ענן", שיהיה גם שיר הנושא של האלבום, מדבר על הרצון להתקדם קדימה, לא לעמוד במקום ועל הבדידות בעולם הגדול. השיר בעל הנגיעות האלקטרוניות המרעננות לא מציג יכולות ווקאליות מרשימות יותר מדי של סעדה אך הוא בעל קסם שמצליח לרצות לשמוע אותו שוב ושוב.

לסיכום: עוד צעד בדרך להשלמת הכניסה לעולם המוזיקה. ★★★★★

 

אלקנה מרציאנו - הצגת חצות

חלקכם אולי לא זוכרים, אבל אלקנה מרציאנו הוא הזוכה בעונה השלישית של "The Voice ישראל" והשבוע הוא שחרר את "הצגת חצות" / סינגל חדש מאלבום הבכורה שלו שעתיד לצאת בקיץ הקרוב. מרציאנו השתתף ב"The Voice" כחלק מהנבחרת של שרית חדד ונחשב למועמד בולט לניצחון לאורך כל הדרך ולבסוף אכן זכה בתחרות.

את סינגל הבכורה כתבה עבור מרציאנו הזמרת דיקלה שגם הלחינה אותו יחד עם עידו אוחיון. הסינגל בולט בנגיעות הטורקיות שבו ובסלסוליו העמוקים של מרציאנו שעושה עבודה מצוינת מבחינה ווקאלית. השיר עוסק בשבחים לאישה של מרציאנו ואין סוף מחמאות כלפיה מתחילת השיר ועד סופו והדבר הופך את השיר לקצת מעיק ואפילו דביק.

לסיכום: לא היה קורה כלום אם זה היה מעודן יותר. ★★★★

 

ישי לוי - נקלטת

את ישי לוי אין באמת צורך להציג, מאחוריו רפרטואר של אינספור שירים וביניהם "תודה", "את", "עננים", "ריקוד רומנטי" ועוד עשרות שירים רבים וטובים. בימים אלה הוא עובד על אלבומו החדש, ה/15 במספר, ממנו כבר שוחררו הסינגלים "עכשיו זה חול" ו"מבטך" שזכו להצלחה. לוי הוא לא הזמר היחיד במשפחתו, הוא גם אבא של שיר לוי. בעבר היו השניים בנתק אך לאחרונה הקשר התחדש והם אף הופיעו יחד על הבמות השונות.

השיר החדש ששוחרר השבוע נקרא "נקלטת" והוא נכתב ע"י אסף צרויה ואלעד טרבלסי והולחן ע"י אסף צרויה. השיר מתאר חתן וכלה, מהרגע בו הזוג מתעורר בבוקר ועד לרגע השמחה. ההגדרה הכי מדוייקת לשיר הזה היא שהוא נשמע כמו בדיחה. היינו רגילים לקבל מלוי שירים איכותיים ועמוקים אך השיר הזה הוא פשוט נפילה. הוא הומוריסטי בצורה מביכה, הקשר בין השורות מרגיש מקרי לחלוטין והלחן לא מצליח להשתלב בחבילה.

לסיכום: מאכזב מאוד, לא מתאים לו. ★★★

 

אסף אברבוך והשמועה - צפה להפתעות

רגע לפני צאת אלבום הבכורה שלהם ובדיוק ביום ההולדת של סולן הלהקה שלהם שחל השבוע, שחררו להקת אסף אברבוך והשמועה את "צפה להפתעות", סינגל חדש לקראת האלבום. אסף אברבוך החל את דרכו כמתמודד ב"כוכב נולד" בעונתה השלישית ומאז יציאתו מהתכנית לא הפסיק לעבוד. הוא כתב והלחין שירים לצביקה פיק, לאה שבת, שיר לוי וחן אהרוני, ואף ניצח על ההפקה המוזיקלית של ה"Voca People".

בשלוש השנים האחרונות עבד אברבוך על אלבום הבכורה שלו יחד עם להקתו - "השמועה", והאלבום צפוי לצאת בחודש הבא. באלבום לקחו חלק אמנים רבים וביניהם אליעד נחום שעשה קולות ומאיה בלזיצמן על הצ'לו. השיר החדש, "צפה להפתעות", משקף מעין קולאז' של חלום לצד אכזבה, תסכול לצד תקווה ומר לצד מתוק. השיר נשמע מעולה, לא כבד מדי ולא קליל מדי והמינונים נכונים. נראה שבהחלט יש לצפות להפתעות מאלבום הבכורה שלהם.

לסיכום: סחטיין עליהם, מחכים לאלבום. ★★★★★

 

 

 

 

 

 

תגובות