This Is Acting: מה חשבנו על אלבום השאריות של סיה? . צילום: gettyimages

This Is Acting: מה חשבנו על אלבום השאריות של סיה?

הזמרת האוסטרלית שמלהיבה את העולם, סיה פרלר (המכונה סיה), הוציאה את אלבומה השביעי במספר "This is Acting". רוצים לדעת מה חשבנו עליו? המשיכו לקרוא

הזמרת והפאה שהגיחה לחיינו מאוסטרליה הרחוקה לא מפסיקה להפתיע ולשחרר להיטים שמככבים בכל מסיבה ובכל תחנות הרדיו ברחבי העולם. סיה התחילה את קריירת השירה שלה עוד בשנות ה/90, אך פרצה למיינסטרים העולמי בשנת 2010 עם שחרור אלבומה החמישי – "We Are Born", ומאז הספיקה לשחרר להיטים רבים שכובשים עד היום את ראשי המצעדים בארץ ובעולם, ובניהם "Titanium", "Elastic Heart" עם המפיק דיוויד גואטה ו"Chandelier".

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

הזמרת סיה לא רק בעלת קול עוצמתי ומיוחד, אלא גם מוכשרת בכתיבת שירים. ואת כשרון כתיבת השירים המדהים שלה היא לא שומרת לעצמה בלבד, והספיקה עד כה לכתוב שירים רבים בעבור זמרים וזמרות שהפכו במהרה להצלחה מסחררת – "Diamonds" עבור ריהאנה ו/"Let Me Love You" עבור ני/יו, הם התמצית בלבד. אך לפעמים יש שירים שנדחים על ידי הזמרים מסיבות שונות, וכדי לא לאבד עוד שירים בעלי פוטנציאל להצלחה, סיה הוציאה את אלבומה השביעי – "This is Acting". האלבום מכיל שירים שכתבה הזמרת עבור זמרים אחרים אך נדחו. אך האם גם אלבום השאריות יצליח להגיע לתהילה?

באלבום ישנם כ-12 שירים, ויש תחושה חזקה במהלך שמיעתו שכבר שמעת את השירים הללו. כמעט כל שיר באלבום מזכיר שיר מסוים מהעבר המוזיקלי של סיה, וזה לא בהכרח משהו שלילי. אין שום סיבה להחליף נוסחה מנצחת. השיר שפותח את האלבום הוא "Bird Set Free" העוצמתי ומלא הרוח, לאחר מכן מגיע השיר שכבר יצא כסינגל והצליח ביותר – "Alive". השיר עורר מחלוקת גם בקרב המעריצים של סיה בנוגע לסגנון שסיה בחרה לשיר בו בפזמוני השיר ובייחוד בסופו. אנחנו מדברים כמובן על הצווחות שסיה משתמשת בהן בדרך כלל ובמיוחד בשיר זה. מעריצים מסוימים טענו שסיה הגזימה וזה כבר בלתי נסבל. לדעתנו, זהו הסגנון המיוחד של סיה וזה מה שמייחד אותה מזמרות פופ בנאליות אחרות. השיר השלישי הוא – "One Million Bullets", שהוא שיר נחמד מאוד, אך היה חסר לנו משהו בעיבוד של השיר.

 

אנחנו מקווים שאתם מוכנים כי שלושת השירים הבאים הם פשוט פצצות אנרגיה ומוטיבציה של האלבום, כאלה שרק סיה יודעת לעשות. הראשון – "Move Your Body" הוא אחד השירים האינטנסיביים ששמענו לאחרונה, בעל קצב סופר מהיר ועוצמתי. משהו בשיר הזה מזכיר קצת בקול ובצורה את שירי המונדיאל של שאקירה, שירים קצביים ומקפיצים. השני הוא "Unstoppable", שיר העצמה עצמית קלאסי של סיה. סיה מפגינה בו ווקאליות מרשימה, וההפקה בו עדכנית ומקפידה על ביטים חזקים. מדובר בשיר מעולה לחיזוק הביטחון העצמי. השיר השלישי שהוא פשוט פצצת אנרגיה הוא – "Cheap Thrills" שכתבנו עליו כבר בעבר ולאחרונה יצא כסינגל השני מתוך האלבום בגרסה שונה בה מתארח שון פול שלאחרונה הופיע בישראל, הוא שיר מעולה עם קצב מקורי שלא שמענו כמוהו בעבר בשירי פופ אחרים.

 

השירים המסיימים את האלבום חושפים יכולות שירה שונות מהסגנון הקבוע של סיה; "Broken Glass" שיר רגוע יחסית לקודמיו, אך עדיין בעל עוצמה אדירה וקצב ייחודי – מה שנקרא "מים שקטים חודרים עמוק", וכך גם "Footprints". השיר "House on Fire" הוא שיר קלאסי של סיה – קצבי, מייצג את כל היכולות המדהימות של הזמרת וכותבת השירים וכמובן ממכר במיוחד.  השיר "Space Between" יותר אחרון מאשר חביב לדעתנו, השיר פחות מוצלח מבחינת העוצמה שאנו רגילים לחוות משיריה של הזמרת וסוגר את האלבום באופן מאכזב.

לסיכום, אלבום השאריות של סיה, "This is Acting", מכיל בתוכו 12 שירים הנדחו על ידי אמנים אחרים שיצרו אלבום מפתיע במיוחד שמכיל בתוכו תוכן שונה מאוד בכל שיר, וזה כמובן בגלל שסיה כתבה כל שיר בנפרד על דמות אלייה נכנסה. לדעתנו סיה שיחקה אותה והצליחה להביא את עצמה ואת יכולות הכתיבה באופן טוב במיוחד באלבום הזה, למרות שיש מספר שירים שמעט מאכזבים, בקיצור, שווה האזנה.

ציון בסולם פרוגי: ★★★★

תגובות