"מדובר באחד מהווקאליסטים הטובים בארץ": טור שבועי. צילום: דורון עדות

"מדובר באחד מהווקאליסטים הטובים בארץ": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שלומי שבת - נכנסת לי ללב

שלומי שבת, אחד מהאמנים המצליחים ביותר בארץ, ודאי מוכר לכולכם. מאחוריו עשרות להיטים וביניהם "אבא", "תנו לגדול בשקט", "בגלל הרוח", "יש לך", "שתדעי", "אין עוד מלבדו" ועוד רבים ומצוינים. לפני כשנה שחרר שבת את אלבומו ה-12 במספר, "הלב", שהגיע למעמד של אלבום פלטינה, הישג מרשים בהחלט. בנוסף, זכינו לראות את שבת משמש כמנטור בשלוש העונות הראשונות של "The Voice ישראל" ובחודשים האחרונים הוא מופיע במופע משותף ברחבי הארץ יחד עם יהודה פוליקר שזכה גם הוא להצלחה מסחררת.

בימים אלה עובד שבת על אלבומו החדש, מתוכו הוא שחרר השבוע סינגל ראשון הנושא את השם - "נכנסת לי ללב". בשיר החדש, שנכתב והולחן בידי טל שגב והופק על ידי יעקב למאי, חוזר שבת לנגיעות הטורקיות שמהן קיבלנו ממנו שירים רבים בעבר. הוא מגיש שיר רהוט, קליט ומצויין שבהחלט מסתמן כלהיט. מדובר בשיר אהבה מצוין שמזכיר לנו שוב כי שבת הוא ללא ספק אחד מהאמנים והיוצרים החשובים שיש לנו כיום בעולם המוזיקה הישראלית.

לסיכום: קליט ומצויין, מה צריך יותר מזה? ★★★★★

 

ישי ריבו - קול פעמונים

ישי ריבו פרץ לחיינו משום מקום, לא דרך ריאליטי ולא ככוכב רשת. הוא שחרר את סינגל הבכורה שלו "תוכו רצוף אהבה" שהפך באופן מהיר מאוד ללהיט וזכה בעקבותיו לחיבוקים חמים מהרדיו והקהל. אחריו הגיעו סינגלים נוספים שגם הם הפכו ללהיטים ובעקבותיהם יצא אלבום הבכורה שלו שהגיע למעמד של אלבום זהב על מכירת 20,000 עותקים. השבוע, אחרי שכבר שחרר את "מקשה אחת זהב" ו"מציל אותי כל יום", שני סינגלים מצליחים מאלבומו השני והמתקרב - הוא שחרר סינגל נוסף לקראת האלבום שעתיד לצאת בחודש הבא.

השיר החדש, "קול פעמונים", כמו כל שיריו של ריבו, נכתב והולחן על ידו. גם בו כמו בכל להיטיו הקודמים ריבו מצליח לגעת במאזינים בפשטות, בלי להתאמץ בכלי נגינה גדולים במיוחד או בעיבודים מקפיצים, אלא רק בעזרת קולו הנוגה שמשרה אוירת קסם על השיר וסוחף את המאזינים לתוכו. "קול פעמונים" מצליח אמנם להזכיר את סיפורה של רחל מהתנ"ך אך זה לא מפריע לו לפרוץ גם מעבר לגבולות המגזר הדתי ומסתמן כלהיט נוסף מבית היוצר של ריבו. 

לסיכום: ההוכחה שפשטות היא מתכון מנצח. ★★★★★

 

הדג נחש מארחים את שי צברי - שמש

מזה 20 שנה שלהקת "הדג נחש" הם חלק מחיינו. הם הביאו אלינו להיטים רבים וביניהם "שירת הסטיקר" ו"עוד אח אחד" שנחשבים לעמודי תווך במוזיקה הישראלית. לכבוד סגירת העשור השני לפעילותה של הלהקה, הם החלו בפרויקט חדש, במסגרתו ייצא אלבום בו הם כלל לא שרים, אלא יארחו זמרים אחרים שיבצעו את השירים שכתבו חברי הלהקה. הסינגל הראשון שכבר שוחרר מן הפרויקט היה בביצועו של אהוד בנאי והשבוע, רגע לפני שחרור האלבום המלא, הם משחררים סינגל חדש.

בסינגל החדש, "שמש", מארחת הלהקה את שי צברי. צברי החל את דרכו כסולן בפרויקט של עידן רייכל ולפני כשנתיים יצא לדרך עצמאית עם אלבום בכורה מצליח במיוחד. הבחירה בצברי לקחת חלק באלבום מובנת עוד יותר בעת שמיעת השיר. צברי מתיישב באופן מדוייק על המילים והלחן שנכתבו עבורו ומרגיש חלק ממשי מהלהקה. הבעיה הקטנה שמוגשת היא החזרה הבלתי נגמרת על צמד המילים "תראי אותי" אך הקצב והלחן המצוינים מחפים על כך.

לסיכום: מצויין עם חסרונות ממש קטנים. ★★★★

 

מאיר אלפי - אם את שומעת

אחרי שאלבום הבכורה שלו הביא לחיינו להיטים שונים כמו "מי אם לא אני", "תגידי משהו" ו"שומעת", ממשיך מאיר אלפי במסעו המוזיקלי - הפעם לעבר אלבומו השני. אז אחרי "לך אליי" ו"אחרי שנים", חוזר אלפי עם הסינגל השלישי מתוך האלבום שייצא בקרוב - "אם את שומעת".

השיר החדש, "אם את שומעת", בהחלט מסתמן כמפתיע. הוא מתאר חוויות אישיות של אלפי שנכתבו והולחנו על ידי אור פריי. הטקסט מצויין והעיבוד המוזיקלי לצד הלחן הנוסע נפתחים ומנמיכים בדיוק ברגעים הנכונים. אלתורי קול-הראש של אלפי תורמים רבות ומעלים את השיר ברמתו. ללא ספק מדובר בשיר שיכול להעביר את הזמן בנסיעות או מקומות שונים בצורה נהדרת.

לסיכום: מפתיע מאוד לטובה. ★★★★★

 

אמיר דדון - אם הייתי מוכן 

אחרי ששני אלבומיו הראשונים זכו להצלחה מסחררת והביאו לחיינו להיטים רבים, עובד אמיר דדון בימים אלה במרץ על אלבומו השלישי, מתוכו שחרר כבר את הסינגל "כל יום כמו נס". דדון פרץ לתודעה כשלקח חלק בפרויקט של עידן רייכל במסגרתו ביצע את הלהיט "שאריות של החיים". מאז הספיק דדון כאמור לשחרר שני אלבומים מצליחים ואף לככב על בימת תיאטרון הקאמרי במחזמר "לילה לא שקט" שהתבסס על שיריו של שלמה ארצי.

את "אם הייתי מוכן" כתבו עבור דדון גלעד כהנא ודודו טסה שגם הלחין את השיר לצד ההפקה המוזיקלית שלו יחד עם ניר מימון. בשיר החדש מוכיח דדון שוב כי הוא אחד מהווקאליסטים המרשימים ביותר שיש לנו בארץ. הוא מגיע לסולמות בגבהים מטורפים שהציב עבורו בגאונות דודו טסה דרך הלחן וההפקה המוזיקלית, והשילוב בין השניים בהחלט עושה לשיר הזה רק טוב.

לסיכום: ממכר ומרשים. ★★★★★

 

 

 

 

תגובות