תסתכלו עליה: רוני דלומי ממכרת באלבום שלישי. צילום: ירדן הראל

תסתכלו עליה: רוני דלומי ממכרת באלבום שלישי

אחרי ששני האלבומים הראשונים שלה זכו להצלחה אדירה והסינגלים האחרונים שלה מושמעים בתחנות הרדיו ללא הפסקה, שחררה אתמול (א') רוני דלומי את אלבומה השלישי - "תסתכל עליי". אז מה חשבנו עליו? ביקורת אלבום

הנה, זה קרה. רוני דלומי, הילדה בת ה/17 מעומר שפרצה לחיינו אי שם ב"כוכב נולד 7" שם זכתה, הספיקה מאז לשחרר שני אלבומים מצליחים / "קצת אחרת" ו"תחזיקו", לשחרר סינגלים רבים שכבשו את תחנות הרדיו והפכו ללהיטים ואף לככב על מסך הטלויזיה כשחקנית בסדרות שונות כדוגמת "אופוריה ו"גאליס" וכשופטת ב"בית ספר למוסיקה" - משחררת סוף כל סוף את אלבומה השלישי במספר בו כתבה והלחינה את כל השירים, "תסתכל עליי".

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את האלבום החדש, הכולל 8 שירים, פותח השיר "עושה לי עיניים". שיר מלא במחשבות שמעל לכולן בולט קולה הזך של דלומי שלרגעים קסומים בשיר הזה נדמה לחליל מתנגן בעזרת קול-ראש ממכר ומדוייק. הבחירה לפתוח עם שיר כזה את האלבום היא נכונה. הוא מתון ומתפתח לאיטו, בדיוק כפי שצריך בפתיחת אלבום. אחריו, מגיע "איש של לילה", הסינגל הראשון ששוחרר מאלבום זה. מדובר בשיר שכבר מזמן הפך ללהיט בתחנות הרדיו השונות ובקרב המאזינים, ובצדק.

 

הבא בתור להישמע הוא "לשמור עליי". עוד שיר שכבר שוחרר כסינגל לפני יציאת האלבום וזכה להצלחה כבירה. דלומי בועטת בו, עוצמתית וחדה. היא מדברת בו על ההוא שהגיע מרחוק כדי לשמור עליה לפני שתוריד את כל המסכות ותיחשף כולה, עוד שלב באלבום האישי והחשוף הזה. השיר הבא הוא "תן לי דקה", שיר מציאותי וגם הוא מלא במחשבות. היא מספרת בו על תחושות שרצות בה בסיטואציות שונות. גם בו היא ממכרת ומציאותית בדיוק כפי שצריך.

"אתה אמרת", השיר החמישי באלבום הוא השיר הכי מפתיע שקיבלנו מרוני עד היום. הוא פלרטטני, כועס ולא דופק חשבון לאף אחד. הילדה הקטנה מכוכב נולד - אאוט, גברת רוני דלומי - אין. היא מטיחה בכל הגברים שאי פעם הבטיחו לה דברים ומבהירה שהיא זוכרת ולא שוכח. היא שוב ברורה, חדה וקולעת במדוייק. השיר השישי הוא "תסתכל עליי" שיר הנושא של האלבום. שיר שקט בחלקו שהוא בעצם בלדה שברירית, מרגשת וחודרת ששוב מעל לכולה בולט קולה הטהור והמהפנט של דלומי והצורה הכל-כך מיוחדת איתה היא משחקת איתו.

 

והנה, כבר הגענו אל שני השירים הסוגרים את האלבום. "הכבשה הלבנה", שיר מתוחכם מאוד המדבר במעין מטאפורה על מישהי "מושלמת" כביכול המדומה כאן לכבשה לבנה. מישהי שחשוב לה להיות בסדר עם כולם אבל אף פעם לא תופסת צד, בהחלט שיר מתוחכם ויפייפה. השיר האחרון שנבחר לסגור את האלבום הוא "ללכת עד הסוף". הוא מתחיל במקצב שמזכיר קרנבל מלא חצוצרות. הוא שמח, קליט ובהחלט סוגר את האלבום בצורה הכי אלגנטית וכיפית שאפשר היה לצפות לה.

עטיפת האלבום -
עטיפת האלבום - "תסתכל עליי" © צילום: ירדן הראל

לסיכום, האלבום החדש של רוני דלומי מציג לנו את רוני כפי שעדיין לא זכינו לשמוע. היא חשפה בו צדדים אישיים וחשופים שלא הכרנו בה, החל בכך שכתבה והלחינה בעצמה את כל השירים וממשיך במסרים החדים אותם היא מעבירה בהם. היא בוגרת יותר, חדה יותר וממכרת הרבה יותר. אלמלא העובדה שמדובר באלבום קצר, אפילו קצר מדי, היה מדובר באלבום מושלם. כל שיר מתאפיין בסגנון ייחודי משלו וביחד נוצר דיסק מדהים שעושה חשק להפעיל אותו עוד ועוד. אין ספק שהאלבום הזה הוא ממש לא אקורד סיום מאת דלומי וכשם האלבום - תסתכלו עליה, כי היא כאן כדי להישאר, וכמה טוב שכך.

ציון בסולם פרוגי: 9 מתוך 10

 

באדיבות טדי הפקות.

 

 

תגובות