יש לנו נציג: מה קרה בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון"?. צילום מסך מהתכנית

יש לנו נציג: מה קרה בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון"?

אחרי עונה שלמה שהיינו במתח רב אך ללא זכות הצבעה, אמש הגיע הערב שלנו ושל הזוכה המאושר חובי סטאר שנבחר לייצג אותנו השנה באירוויזיון. אז מה חשבנו על התכנית האחרונה?

ל"הכוכב הבא לאירוויזיון" היתה עונה בלתי נשכחת וחד פעמית שלא ברור אם כמות כה גדולה של כישרון בעונה אחת, היא בזכות הפרס הנחשף שמחכה בסוף או שבמקרה הגיעו כשרונות וסגנונות רבים לעונה הנוכחית. בכל מקרה, בעונה זו ציפו קצת מעבר ממה שציפו בעונות הקודמות (אולי בעקבות הצלחתו של נדב גדג' זוכה העונה האחרונה). 

עוד בערץ המוזיקה של פרוגי:

הערב התחיל ואיתו הגמר המיוחל לו חיכינו זמן רב. זו הפעם הראשונה העונה בה קיבלו הצופים את זכות ההצבעה על מנת לבחור מבין ארבעת המתמודדים מי יטוס עד לשוטקהולם וייצג אותנו באירוויזיון. פרק הגמר התחיל בזכרונות נציגינו הקודמים שהעפילו לגמר האירוויזיון ומיד לאחר מכן הצגת המתמודדים לארוויזיון 2016. הפיינליסטים שרו את השיר שזכה באירוויזיון בשנה שעברה, "heroes", פתיחה מצוינת עם הרבה כבוד לשוודים. אבל עם פתיחה כזו למתמודדים, מה עם השופטים? אל דאגה, גם הם קיבלו כניסה מגיבה במיוחד עם הלהיט "היא רק רוצה לרקוד" שהורכב באופן כמעט מושלם ומשעשע ממשפטים אותם אמרו במהלך העונה.

ארבעת הפיינליסטים - אלה, נופר, חובי וגיל
ארבעת הפיינליסטים - אלה, נופר, חובי וגיל © צילום: רונן אקרמן

לאחר פתיחה טובה הגיע השלב הראשון של פרק הגמר והוא שלב הדו קרב. ראשונים עלו לבמה חובי ואלה, שני זמרים טובים ומיוחדים, דבר שהפך את הקרב לקשה ומאתגר יותר. אלה דניאל שעלתה ראשונה עם השיר "happy" ונראתה מתרגשת מאוד מהסיטואציה דבר שאמנם לא השפיע על הביצוע שהיה טוב אך כנראה לא מספיק והתוצאה הסופית שלה הייתה נמוכה יחסית לתוצאותיה במהלך העונה והיא קיבלה 67% בלבד. חובי סטאר, שעלה מיד אחריה עם השיר "stay with me"בביצוע מצוין ומרגש (אפילו מוקי חשב ככה והצביע כחול) קיבל 79% מהקהל בבית. 

אחריהם עלו לבמת הדו קרב המתמודדות גיל חדש ונופר סלמאן. גיל עלתה ראשונה עם השיר "The Show Must Go On". היא נתנה ביצוע עוצמתי עליו באופן מפתיע קיבלה רק כחול אחד מהשופט הראל סקעת ונאלצה להסתפק ב-49% בלבד. אחריה עלתה נופר סלמאן שביצעה את השיר "מנגינה" והראתה לנו צד שונה אצלה שלפעמים אף לא החזיק לכל השיר, עליו קיבלה 76%, למרות שקיבלה רק שני כחולים - מקרן פלס ואסף אטדגי. באמצע הביצוע של נופר קרתה תקלה במערכת ההצבעות והגרף נעצר על19% דבר שגרם ללחץ רב שכנראה העיב מעט על הביצוע של נופר אך כאמור, בסופו של דבר היא הצליחה להשיג 76%.

השיר הזוכה של חובי סטאר - Made Of Stars
 

בשלב בו התייעצו השופטים את מי מהמפסידות להציל, עלה לבמה נדב גדג', הגולדן בוי וזוכה העונה הקודמת שהביא לנו הרבה כבוד בשנה שעברה באירוויזיון כשזכה במקום התשיעי. נדב ביצע על הבמה שזכורה לו היטב מהשנה שעברה את הלהיטים החדשים שלו מתוך האלבום שבדרך / "JUMP" ואת "Golden Boy" עם המתמודדים. התוספת שלו לגמר נתנה עוד צבע, שינוי מרענן מההצבעות והפכה את הגמר למעניין יותר ולא נגרר ללא שום טעם. לאחר הכרעת השופטים להשיב את אלה לתחרות עלו לבמה להקת "היי פייב" לקראת מופע האיחוד הקרב. בביצוע הזכירו לנו עד כמה היתה חסרה לנו הלהקה הזו ועד כמה הם חלק ממשי מהמוזיקה בארץ גם שנים אחרי התפרקותם. 

חובי סטאר עלה ראשון לביצוע האחרון לעונה עם השיר שייצג אותנו בארוויזיון - "Made Of Stars" ונתן ביצוע עוצמתי, סוחף וללא ספק ביצוע ארוויזיון מעולה! אחריו עלתה אלה עם השיר שלה "Somebody Out There", ביצוע טוב אך לא ממש מחדש משהו בסגנונה ועליו קיבלה כ- 58% בלבד ובכך חובי נותר להתמודד מול נופר. נופר ששרה גם היא את השיר "Made Of Stars", ביצעה אותו באופן די שונה מהביצוע של חובי שהיה לפניה, נופר הביאה את הנגיעות הים תיכוניות שלה לשיר דבר שפחות התאים וקיבלה כ-68% בלבד. בעקבות הניצחון, הוכתר חובי סטאר כזוכה הגדול והבחירה בו אכן מסתמנת כברורה ומעולה!

חובי סטאר הוא הזוכה הגדול!
חובי סטאר הוא הזוכה הגדול! © צילום מסך מהתכנית

פרק הגמר הסתיים עם חובי שמתחילת העונה הסתמן כהבטחה גדולה. במהלך השידור כמעט ולא נרשמו תקולת למעט בביצועה של נופר סלמאן - זה אכן דבר מפתיע בהתחשב בעובדה שזוהי הפעם הראשונה בה התקיים בתכנית שידור חי. אסי עזר ורותם סלע הצליחו להוכיח שוב שהכימיה ביניהם מעולה והובילו את ערב הגמר בצורה נהדרת. גם השופטים דיברו לעניין ובהחלט היה כיף לצפות בהם ולשמוע את ביקורותיהם. ניפגש בעונה הבאה!

חובי ייצג את ישראל בחצי הגמר השני שיתקיים ב-12 במאי וישודר בערוץ הראשון.
במידה וחובי יעפיל לגמר, הוא יתמודד גם בו ב-14 במאי. המון בהצלחה! 

 

  

 

 

תגובות