"אני רוצה שיהיו פה עוד זמרות, סגנונות ודעות": טור דעה. צילום: אורית פניני

"אני רוצה שיהיו פה עוד זמרות, סגנונות ודעות": טור דעה

במוזיקה הישראלית קיימים לא מעט סגנונות, יש גם לא מעט זמרים אך בזמן האחרון מי ששם לב יש פחות ופחות זמרות וזה הפסד גדול. טור דעה

ידוע שלהיות יוצר בישראל זה עסק לא קל בכלל, הפקת האלבום לא זולה, הסיכוי שישמיעו אותך ברדיו לא תמיד גדול ולפעמים אף שואף לאפס. יוצא לא מעט להתקל במחסור בזמרות ולפעמים הן קיימות אך צערנו לא מקבלות את הבמה המגיעה להן ועל כך חבל מאוד.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

היום חל יום האישה, ואם נלך עשרות שנים אחרונה נראה את השינוי המשמעותי במעמדה של האישה דבר המתבטא בצורות כמו הצבעה בכנסת, תפקידים ומשרות בכירים יותר, ואפילו לשיר. בעבר (הרחוק) כמעט ולא היו זמרות ודבר הזה לא היה נהוג. והיום, עשרות שנים קדימה כשהשיוון והפמינזם בראש סדר היום הציבורי שוב קשה מצוא שפע של זמרות במוזיקה הישראלית. אז נכון שיש לא מעט זמרות מצליחות כמו: ריטה, שרית חדד, נינט, שירי מימון, רוני דלומי ועוד רבות אך הרשימה בהחלט מצומצמת, במיוחד עם משווים לזמרים מהמין השני. 

אם מסתכלים על העבר, בשנים שסביר להניח פחות שמעתם מוזיקה (הייתם קטנים מאוד) היה אפשר לראות מגוון רחב של זמרות, גם בארץ. זמרות ששינו את פני המוזיקה הישראלית, זמרות שלא נשכח לעולם על אף שחלקן לצערנו כבר אינן (עופרה חזה) ולהיטהן ישארו איתנו לעד. 

 

יוצא לי לחשוב על זה לא מעט כשאני מביטה ברשימת השירים האישית בפלאפון שלי ופשוט להגיד לעצמי איך זה שברשימת השירים שלי יש כפול גברים מאשר נשים? איפה הזמרות? אני מסתכלת על הזמרות המופיעו לי בצג (זמרות כמו: רוני דלומי, יובל דיין, שירי מימון והזמרת הצעירה שי המבר).

בימים אלו לא קל להיות דמות מוכרת אשר רוצה להחזיק קריירה, העלות היא יקרה, הסיכוי לקבלת חשיפה בכלי התקשרות לא תמיד גבוהים. אז אולי פשוט צריך להפסיק עם הסלקציה? אולי פשוט צריך להשמיע גברים ונשים כאחד? (דבר שלא תמיד קורה). או שזה פשוט כי לפעמים קשה לפנטז על קריירה חלומית בתקווה שיום אחד היא תתגשם.

אני חלילה לא אומרת משהו כלפי הזמרים הגבריים שיש לנו בארץ (ויש לא מעט טובים ומוכשרים לא פחות מהנשים) רק רוצה להראות את המספר הקטן של הזמרות פה. אם מסתכלים על תוכנית הראליטי למשל ניתן לראות פחות נשים שהולכות להבחן לתכנית מסוג זה או שפשוט התכנית פחות מקדמת אותן כמו שחשבו, אז נכון שהראליטי חושף לא מעט כישרונות ואף רוב המוזיקה שלנו בנויה על יוצאי ראליטי מוכשרים (הראל סקעת, עידן עמדי, שירי מימון ועוד').

מוקפת זמרים
מוקפת זמרים © צילום מסך מהאינסטגרם

אז נכון שיש זמרות בארץ אך לדעתי ולצערי אין מספיק - וחבל. אני רוצה להגיד שיש זמרות טובות בארץ, איכותיות ומוכשרות בצורה יוצאת דופן והייתי רוצה שיהיו עוד כאלו, עוד זמרות שברגע שיפתחו את הפה וישירו ארצה שלא יפסיקו לעולם. 

אז אני רוצה שיהיו פה עוד זמרות, עוד סגנונות, עוד דעות שבאות לידי ביטוי דרך המוזיקה. בקיצור, אני לא רואה סיבה למה לא צריך עוד זמרות פה, אני בעיקר רואה מסביבי המון סיבות למה אני רוצה שיהיו פה עוד.

ביום האישה הזה, אני רוצה לתת את הכבוד לזמרות הישראליות שיש לנו כאן שמייצגות בכבוד אותנו הנשים ואף אותנו כמדינה, ולהגיד עד כמה חבל שאין לנו עוד זמרות בארץ והלוואי שביום האישה הבא אוכל לכתוב לכתוב שהתווספו עוד כמה כישרונות למוזיקה הישראלית.

יום האישה שמח לכולכן!

תגובות