ליבה ער: יובל דיין כובשת באלבום שני ומסקרן. צילום: זוהר רון

ליבה ער: יובל דיין כובשת באלבום שני ומסקרן

אחרי שקולה המיוחד כבש את כולנו ואלבומה הראשון זכה להצלחה מרובה, ממשיכה יובל דיין להתקדם. הפעם היא עושה זאת עם אלבומה השני במספר שמשתחרר היום (ב') - "ליבי ער". אז מה חשבנו עליו? ביקורת אלבום

יובל דיין פרצה לחיינו לפני ארבע שנים בתכנית הריאליטי "The Voice" שם אף העפילה לחצי הגמר אך פרשה במפתיע מהתכנית. מאז הספיקה הזמרת הצעירה להתגייס לצה"ל, לשחרר אלבום בכורה, ולזכות בתארים נחשקים רבים שזמרים רק חולמים להגיע אליהם. כזכור, באלבומה הראשון הוציאה דיין שירים מצליחים במיוחד כדוגממת "עד שתחזור", "מי אני מולם" ועוד. אתמול שחררה דיין לחנויות את אלבומה השני - "ליבי ער".

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את האלבום פותח השיר "ליבי ער" שגם נושא את שם האלבום. השיר שגם יצא כסינגל וכבר ביציאתו גרם לרבים להתאהב בו הוא פשוט ומצוין. קולה המיוחד של דיין מקבל את מקומו כראוי בשיר, בנוסף לכך גם המילים והלחן מתאימים בדיוק זה לזה ולקולה. את המילים והלחן כתבה בעצמה דיין הצעירה דבר שמוכיח לנו שוב עד כמה הילדה הזו מוכשרת. מיד לאחר מכן מגיע "לילותי" אותו כתב והלחין דודי בר דוד, שיר מצוין וסוחף שמצליח למכר כבר משמיעה ראשונה.

 

"תנגן" שמגיע אחר כך, נכתב והולחן גם הוא על ידי דודי בר דוד שהתאים את השיר בדיוק לדיין הצעירה. השיר טוב וגורם לנו להקשיב לכל מילה הכתובה בו. אחריו מגיע "שב מולי", שיר עדין ומיוחד שנותן לדיין להראות את העדינות המיוחדת שבקולה הענוג, השיר טוב ומצליח לסחוף אותנו בצורה יוצאת דופן למרות העדינות והשקט שיש בו.

הבאים בתור הם שני שירים שכבר שוחררו כסינגלים עוד לפני צאת האלבום. הראשון הוא "בדיוק כמו הירח" אותו כתבה והלחינה דיין בעצמה והיא מהפנטת בו כמו שכבר התרגלנו ממנה. אחריו מגיע "בשעה טובה" שנכתב על ידי גלעד כהנא ודודו טסה שגם הלחין, וכבר ביציאתו כבש את לבבות המאזינים ואת תחנות הרדיו. השיר הבא הוא "שעה חלפה" אותו כתבה והלחינה עבור דיין לא אחרת מאשר אהובה עוזרי. דיין מבצעת אותו בדיוק מופתי וקולה מתיישב מדהים על הלחן שנתפר על ידי עוזרי בדיוק למידותיה.

 

השיר השמיני באלבום, "מתארחת בעולם", נכתב והולחן גם הוא על ידי דיין והוא נכתב מהמקום של הילדה הפשוטה שהיא בעצם דיין. היא מספרת שהיא בסה"כ אורחת בעולם, ממש כמו כולנו, ועושה זאת נפלא. השיר שסוגר את האלבום מוקדש, כמה מתבקש, לאמא של דיין וגם הוא נכתב והולחן על ידי דיין. "אמא" לא ניחן בלחן מפוצץ למדי או בהפקה מוזיקלית גרנדיוזית, אלא מסתפק בטקסט מרגש עם לחן קטן ופשוט, יש שיגידו משעמם מעט, שהופך אותו לחזק מאוד וסוגר את האלבום בצורה נהדרת.

עטיפת האלבום -
עטיפת האלבום - "ליבי ער" © צילום: זוהר רון

לסיכום, האלבום השני של דיין הוא בדיוק מה שחיפשנו ממנה. אלבום נועז, חושפני, המציג אותה במגוון סגנונות. החל ממזרחי אותנטי כמו ב"שעה חלפה" ועד לשקט וחודר ב"אמא". הוא אמנם מכיל רק 9 שירים ובשמחה היינו רוצים לקבל עוד אבל כל שיר מביא עניין וסגנון חדש ויוצר אלבום מסקרן ומיוחד. אנחנו מקווים שהיא כבר מתחילה להכין לנו את האלבום הבא, ואחרי האלבום הזה - הציפיות גבוהות.

ציון בסולם פרוגי: 9 מתוך 10

 

תגובות