"מדובר בשיר קליט, פשוט ומרגש": טור שבועי. צילום: ארתור לנדה

"מדובר בשיר קליט, פשוט ומרגש": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב מוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

קרן פלס ורמי קלינשטיין - תודה

לפני כשנתיים החלו קרן פלס ורמי קלינשטיין, שניים מהזמרים והיוצרים המוכשרים והאהובים בישראל, בפרויקט משותף. הם עבדו יחד על אלבום משותף שכלל 10 שירים אותם כתבו והלחינו יחד אשר מתוכו כבר שוחררו הסינגלים "עד אשר ישוב" ו"לחיות". לפני כחודשיים, שוחרר לחנויות האלבום המצויין שזכה לביקורות אוהדות והשניים אף יצאו לסיבוב הופעות משותף ומוצלח. השבוע הם שחררו כסינגל את אחד השירים היפים של האלבום - "תודה".

"תודה", כמו כל שירי האלבום, נכתב והולחן ע"י קלינשטיין ופלס ועל העיבוד וההפקה המוזיקלית אחראי עמוס בן דוד. השיר הוא מעין מאמר תודה מרגש לבורא עולם ולעולם בו אנו חיים. הוא מזכיר לנו להודות על כל דבר קטן, גם על המובן מאליו ורמי וקרן מעבירים את השיר בפשטות ודיוק מדהימים להפליא. מדובר בשיר קליט, פשוט ומרגש ששוב מוכיח כמה החיבור בין השניים האלה היה חסר לנו במוזיקה הישראלית.

לסיכום: קלינשטיין ופלס עושים זאת שוב. ★★★★★

 

שקד קוממי - מאז הלכת

שקד קוממי כבש את הרשת עם הלהיט שלו "בלי שקל בכיסים", שחצה את רף 3 מיליון הצפיות והמשיך לייצב אותו בפסגת זמרי הים התיכוניים העולים. מאחוריו עוד סינגלים רבים שהפכו ללהיטים וביניהם "לילה לילה", "מקווה שטוב לך" ועוד. השבוע הוא שחרר סינגל נוסף לקראת אלבומו השני עליו הוא עובד בימים אלה - "מאז הלכת".

מדובר למעשה בבלדה אותה כתב והלחין קוממי יחד עם לירז סימן טוב ואפשר להגיד שמדובר באכזבה אחת גדולה. התחושה שעוברת בזמן שמיעת השיר היא שנעשו כאן המון עיבודי אולפן ולעיתים הם צורמים למדי. מדובר בפספוס משום שלקוממי ישנן יכולות ווקאליות לא רעות כפי שהוכח בעבר אבל כאן זה פשוט לא נשמע טוב.

לסיכום: חבל. ★★★

 

נצ'י נצ' - למרות הכל (בלדה לפ"ת)

נצ'י נצ' הוא אחד מתגליות הרוק המפתיעות של השנים האחרונות. הוא שחרר השנה את אלבומו השלישי והוא האיש העומד מאחורי להיטים רבים כדוגמת "סבבה", "בור ועם הארץ", "בום שאקה לאק" ועוד רבים. בנוסף, הוא לקח חלק בשירם המצליח של קפה שחור חזק - "יהיה בסדר", וזכה בפרס אקו"ם לשנת 2015 בתואר תגלית השנה. השבוע הוא שחרר סינגל חדש - "למרות הכל (בלדה לפ"ת)".

את המילים כתב נצ'י נצ' הלא הוא בשמו האמיתי רביד פלוטניק יחד עם סתיו אלמקייס. השניים גם הלחינו את השיר יחד עם נתנאל טוויטו וניר דנן שגם הפיק מוזיקלית. מקריאת המילים בלבד ניתן בקלות לחשוב שמדובר במכתב אהבה לאהובה, אבל לא, מדובר בשיר המוקדש כולו ככל הנראה לעיר הולדתו של רביד - פתח תקווה. השיר עשוי יפהייפה, עם הפקה נהדרת במקומות הנכונים וכתיבה מצוינת.

לסיכום: בהחלט תענוג. ★★★★★ 

 

מושיק עפיה - חמישי שמח

אחרי שיצא כמנצח מבית "האח הגדול VIP", מושיק עפיה חזר לעסקי המוזיקה והחל לעבוד על אלבומו החדש. הוא ניסעה לעשות זאת עם שלושה סינגלים כושלים - "מלכה של השכונה", "I Love You" ו"חצי חיים", והשבוע הוא משחרר את "חמישי שמח", סינגל נוסף לקראת הקיץ המתקרב מתוך אלבומו החדש שייראה אור במהלך חודש מאי.

"חמישי שמח" נכתב על ידי משה בן אברהם שגם הלחין יחד עם אסף צרויה לעיבוד והפקה מוזיקלית של תמיר צור. האמת צריכה להיאמר - שלושת הסינגלים הקודמים שעפיה שחרר עד הלום היו גרועים ואכן כמעט ולא זכו להשמעות, אבל "חמישי שמח" מפתיע לטובה. הוא אמנם רווי באגים בהפקה המוזיקלית שלו וגם קצת חוזר על עצמו מבחינה טקסטואלית אבל אפשר להגיד שהוא הצעד הראשון של מושיק לעבר שיקום הקריירה, רק חבל שזה לקח כל כך הרבה זמן.

לסיכום: צעד ראשון לשיקום, אך נותרו עוד המון. ★★★★ 

 

זהבה בן - תקשיב

על יכולותיה וכשרונה של זהבה בן אין עוררין. מאחוריה להיטים רבים שנכנסו לפנתיאון הישראלי וביניהם "טיפת מזל", "חיים שלי", "לילות בבית" ועוד רבים ונהדרים. על מסך הטלויזיה זכינו לראות אותה בעונה השנייה של הדוקו-ריאליטי "חי בלה לה לנד". בימים מסיימת זהבה סיבוב הופעות מוצלח עם התזמורת האנדוסית ועובדת על אלבומה החדש מתוכו היא שחררה השבוע את הסינגל "תקשיב".

את "תקשיב" כתבה והלחינה תמי ארמוני לעיבוד והפקה מוזיקלית של שי ראובני. מדובר בשיר מקפיץ וקליט המוקדש לבחור מסויים וכולל את הדברים אותם היתה רוצה זהבה להגיד לו, בלי פילטרים. היא מסלסלת במקומות הנכונים ומוזיקת הרקע עשויה נכון ומוספיה רבות לשיר. אכן מדובר בהוכחה נוספת שבן יודעת לבחור את החומרים שלה והיא מגישה אותם בצורה נהדרת.

לסיכום: מקפיץ, קליט וטוב. ★★★★★

 
תגובות