התאומות שדואגות שגם חירשים יוכלו לשמוע שירים. צילום מסך מהסרטון

התאומות שדואגות שגם חירשים יוכלו לשמוע שירים

שתי תאומות מהעיר מודיעין החליטו לתרגם לשפת הסימנים שירים רבים עבור חירשים. למה הן עושות את זה ואיך? כל הפרטים

אם אתם רוצים, אתם יכולים לפתוח תמיד את יוטיוב ולשמוע שירים. אך למי שהוא לקוי שמיעה תהיה בעיה לעשות את זה - לא בגלל שהוא לא יוכל לפתוח את היוטיוב, אלא הוא לא ישמע או יהיה לו קשה לעשות את זה בפועל. בגלל זה זוג תאומות מהעיר מודיעין, תמר ורתם אבגי, החליטו לתרגם את השירים שאנחנו מכירים לשפת הסימנים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

אז איך בעצם הן עושות את זה? "אנחנו בעיקרון שמינסטיות, וכתחביב או כפרוייקט, אנחנו עושות מדי שבוע סרטונים של שירים בשפת הסימנים" מספרת לנו תמר, "זה התחיל כסרטונים רגילים בהם בחרנו שירים וצילמנו להם קליפ, בו אנחנו עושות לשיר שפת סימנים. עכשיו יש קבוצה שבה אנשים מבקשים סרטונים.

 

איך למדת את שפת הסימנים?

"זה התחיל מזה שאני ורתם מתנדבות בעמותה שנקראת אקי"ם - עמותה לילדים עם צרכים מיוחדים. לפני שנתיים בכיתה י' הציעה לנו העירייה במודיעין ללכת לקורס למידה של שפת הסימנים. שאלו אצלנו אם כמה חבר'ה מאקי"ם יכולים ללכת, כי יש הרבה חניכים עם צרכים מיוחדים שהם צריכים תרגום לשפת הסימנים וזאת הדרך שלהם לתקשר.

ממש רציתי ללכת כי זה גם עניין אותי. בעצם אחרי כל מפגש הייתי מלמדת את אחותי רתם, וזאת דרך לתרגל והיא ממש התעניינה בזה. בעצם למדנו ביחד. אחרי שסיימנו את הקורס הזה, הייתה לי בת דודה שעשתה שירות לאומי בשפת הסימנים והיה לה ספר, אז לקחתי וממנו למדתי עוד מילים. ולמדנו גם מסרטונים באינטרנט".

שאלנו אותה למה הן התחילו לעשות את זה. היא ענתה לנו כי: "הסיבה העיקרית שאנחנו רצינו לעשות את זה, היה כי שנינו רוצות ללמוד שפת הסימנים וגם זאת דרך טובה להגביר מודעות. אנחנו לא עושות את זה רק בשביל חירשים ולקויי שמיעה, אלא אנחנו עושות את זה גם בשביל להעלות מודעות לשפה הזאת וגם להביא עוד דרך טובה ללמד שפת סימנים".

לא רק זה, אלא גם יש להן סיפור נוסף ומעניין. רתם מתנדבת בכנפיים של קרמבו. היא עשתה יחד עם הסניף שלה את השיר של גאליס, "כל אחד פה מיוחד", ובעצם הרעיון היה להמחיש עד כמה כל אחד בתנועת הנוער באמת מיוחד. היא החליטה להרים סרטון דומה למה שהיא ואחותה עושות והמטה של קרמבו שלח את זה לערוץ הילדים - מה שגרם לכך שערוץ הילדים שידר את זה. זאת התוצאה:

איך התגובות של אנשים ושל החברה?

"ואוו, האמת היא שיש מלא וטובות. בעיקר פונים אליי שהם למדו את השפה בזכותנו, שיר שממש ריגש אותם או אנשים שמתייעצים איתנו והם חירשים ולקויי שמיעה. יש מישהי שדיברה איתנו כי היא התחילה לצאת עם בחור עם ליקויי שמיעה. זה היה ממש מרגש".

תגובות