"אחד השירים המיוחדים ששמעתי לאחרונה": טור שבועי. צילום: גיא כושי ויריב פיין

"אחד השירים המיוחדים ששמעתי לאחרונה": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

שני יצהרי - בעלי

את שני יצהרי הצעירה אנחנו מכירים כבר לא מעט שנים. היא עומדת מאחורי להיטים רבים וביניהם "י'בינתי", "כמה כמה" ועוד. על מרקע הטלויזיה זכינו לראות אותה גם בדוקו-ריאליטי "מה שקורה באילת". עד כה היא שחררה בשנה שעברה אלבום אחד ובימים אלו היא עובדת על אלבומה החדש. השבוע, בדיוק שבוע לאחר שעמדה תחת החופה - היא משחררת את השיר "בעלי".

השיר נכתב ממקום אישי, פשוט ומרגש. הוא אותנטי, מרגיש מעולה ומצליח לסחוף אותנו אל תוך הסיפור והרגש העומדים סביבו. זו הפעם הראשונה בה אנו נחשפים ליכולות הכתיבה וההלחנה של יצהרי והתוצאה נהדרת. הגשת השיר מדוייקת ואמינה מאוד. העיבוד וההפקה המוזיקלית, אותם עשה איציק שמלי, מוסיפים רבות והופכים את השיר הזה לפשוט יפייפה.

לסיכום: אותנטי ומרגש. ★★★★★

ליאור נרקיס - צביקה

בחודש יוני הקרוב צפוי ליאור נרקיס לשחרר את אלבומו ה-15 במספר שיקרא "עשינו היסטוריה" ושיר הנושא שלו כבר זכה בחודשים האחרונים להצלחה אדריה ומיליוני צפיות ושיתופים ברשת. השבוע הוא משחרר מתוכו עוד להיט קצבי ומקפיץ לקראת הקיץ - השיר החדש "צביקה".

"צביקה" נכתב והולחן ע"י גילי זכאי ועל ההפקה המוזיקלית אחראי HENREE. מדובר בלהיט פופ עכשווי שבאיזשהו מקום מרגיש כאילו בא לשחזר את ההצלחה של הסינגל הקודם שנבחר גם לשיר הנושא של האלבום - "עשינו היסטוריה" ולמרבה הפלא, הוא גם מצליח. השיר מקפיץ ברמה הנכונה ומסתמן כלהיט קיץ עכשווי שהולך להשלט על הפלייליסטים ממש כמו כל להיטי הקיץ הגדולים שנרקיס שחרר בשנים האחרונות.

לסיכום: להיט קיצי וכיפי. ★★★★★

עידו מוסרי - אני לעצמי

עידו מוסרי הוא כבר מזמן לא רק "אח של טל מוסרי". הוא האיש העומד מאחורי קולו המוכר לכולנו של בובספוג, הוא מככב בסדרות טלויזיה שונות כמו "היהודים באים" אך בנוסף לכל - הוא גם זמר ויוצר. בימים אלה הוא עובד על אלבום חדש אשר בו הוא מלחין שירים של נתן זך. השבוע הוא משחרר סינגל חדש מתוך האלבום בו הוא מציג את הלחן והביצוע שלו ל"אני לעצמי".

הבחירה להפוך את שיריו של נתן זך לשירים שיהפכו לקליטים ומוערכים כיום אינה מובנת לאליה ואפשר להגדיר אותה גם כמאתגרת. מוסרי מצליח לעמוד במשימה עם ביצוע לא מפציץ מדי ששומר על כבוד מילותיו של זך לצד ביצוע פשוט. אני לא בטוח האם באמת אפשר לגרום למילותיו העמוקות מאוד של נתן זך להפוך למוכרות ומודרניות בימים אלה אבל מי יודע, אולי האלבום של מוסרי עוד יפתיע אותי.

לסיכום: אמיץ. ★★★★

נינט - Superstar

אחרי שחזרה מסיבוב הופעות מצליח בארה"ב ובאירופה לקראת האלבום הבינלאומי והחדש שלה, ממשיכה נינט לעבוד עליו במרץ והשבוע היא משחררת סקיצה נוספת מתוכו - "Superstar". הסינגלים הקודמים ששחררה מן האלבום המתקרב, "Child" ו"Paper Parachute" זוכים להצלחה אדירה ברחבי העולם.

על המילים והלחן של "Superstar" אחראית נינט בעצמה כאשר על העיבוד וההפקה המוזיקלית אחראי בעלה של נינט - המוזיקאי יוסי מזרחי. באופן לא מפתיע, מדובר בשיר רוק בועט ועוצמתי שמוכיח לנו שוב שנינט היא לגמרי ברמה בינלאומית ובעלת פוטנציאל ענק להצליח ברחבי הגלובוס. ההפקה הגרנדיוזית לצד הקליפ המושקע מציבים רמה בינלאומית מעולה ומוכיחים שאכן מדובר כאן בסופרסטאר, משלנו.

לסיכום: גאווה ישאלית בדרך. ★★★★★

 

שיר לוי - תדליקי לי ת'אור

שיר לוי כבר מזמן הפך לאחד הזמרים המדוברים בתחום הזמר הים-תיכוני. עם אלבומים מצליחים מאוד ולהיטים רבים וממכרים כדוגמת "יום אחד תבקשי", "בורח מהכל", "שאריות מעצמי" ו"להשתגע". ארבעת אלבומיו הראשונים של לוי זכו להצלחה אדירה שהתבטאה בעשרות אלפי עותקים שנמכרו ובימים אלה הוא עובד על אלבומו החמישי ממנו הוא שחרר השבוע סינגל נוסף - "תדליקי לי ת'אור".

כבר מפתיחת השיר הוא מרגיש אחרת. הקצב שלו לא נופל לקלישאות הרגילות של המוזיקה הים תיכונית וזה נהדר. המילים והלחן של אופיר כהן מחמיאות לשיר מאוד לצד ההפקה המוזיקלית שעשה כהן יחד עם דן סמרא. אז נכון, כמו שאומר השיר - "אולי אין לו תואר ולא קוראים לו זוהר", אבל הוא מוכשר, מקפיץ וממכר. הביצוע רהוט ומעולה וזה בהחלט אחד השירים המיוחדים והמפתיעים ששמעתי לאחרונה.

לסיכום: מיוחד, מקפיץ וכיפי בטירוף. ★★★★★

 

 

תגובות