שי המבר מנפצת סטיגמות וממכרת באלבום בכורה. צילום: אבירן לוי

שי המבר מנפצת סטיגמות וממכרת באלבום בכורה

שי המבר כבר מזמן הוכיחה שהיא לא סתם נערה ששרה, אלא זמרת שלא נופלת מרמתן של שאר הזמרות בארץ ובשבוע שעבר היא שחררה את אלבום הבכורה שלה. אז מה חשבנו עליו? ביקורת

את שי המבר הכרנו אי שם לפני חמש שנים, כשהיתה רק בת 13 והתמודדה בעונה הראשונה של "בית ספר למוסיקה". מאז עברו כמה שנים, הגברת התבגרה והחלה לעמול על אלבום הבכורה שלה שיצא בשבוע שעבר ובו היא חתומה על כתיבת והלחנת כל השירים. באלבום, הנושא את שמה - "שי המבר", היא מנפצת את כל הסטיגמות שנוצרו בשנה האחרונה על הדור הצעיר שמנסה את דרכו בתחום השירה ובראשם - היא מוכיחה שהנוער של היום יודע גם להוציא שירים איכותיים שלא מלווים בקליפים מפוצצים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את האלבום פותח השיר "קרוב אליך", שיר אהבה רומנטי ביותר שלא מלווה בלחן מפוצץ יותר מדי. הוא פשוט ויפה ומצליח לכבוש ולרגש בדיוק כפי שמצופה בשיר שפותח אלבום. השיר הבא הוא "בשעות הקטנות", בו המבר מתחילה להכניס אותנו ללחנים קצביים יותר. הפזמון שלו ממכר ועשוי בצורה מדוייקת. המילים מתיישבות על הלחן מצויין וההפקה המוזיקלית של חן מצגר אדר שהפיק את כל האלבום הזה הופכת את חבילת השיר הזה לטובה עוד יותר.

 

בשיר הבא המבר שוב חוזרת לבלדות, הפעם היא עושה זאת עם "הבלי העולם הזה". שיר בוגר מאוד שמעיד על כמה המבר לא נופלת בכתיבתה מהיוצרים הגדולים שיש לנו בארץ ומגיע לה שאפו ענק על כך. אחריו מגיע "יונתן" ואותו אין באמת צורך להציג. הוא מדבר על האקס של המבר ומאז יציאתו זכה להצלחה אדירה, ולא סתם. הוא מלווה במילים ולחן ממכרים שהופכים אותו לכיפי להאזנה וממכר מאוד. הוא בנוי בצורה בה כל אחד יכול להתחבר אליו וזה אחד הדברים הייחודיים בו. אחריו מגיע "מבול", הסינגל האחרון ששוחרר לרדיו מן האלבום. עוד שיר הנוטה לסגנון רוק-בועט ומוכיח כמה המבר מוכשרת ביצירותיה.

 

החלק האחרון של האלבום נפתח ב"רק רצתה לעוף", שיר מעולה עם לחן לא צפוי שמתפתח במהלכו לכיוונים שונים וזהו אחד היתרונות הגדולים בשיר הזה. לאחר מכן מגיע "שיר אהבה כמעט", שיר המתנהל בראשה של המבר ושוב מציג בתוכו סיפור שאליו כל אחד יכול להתחבר. האלבום נסגר עם השיר "תן לי ללכת" אשר מלווה ברובו בפסנתר בלבד וזה מה שהופך אותו לכ"כ מיוחד. לעיתים משתלבים בו כלים נוספים שהופכים את השיר למעין קונצרט קצר ומדהים וכך האלבום הזה נסגר, בצורה שהיא אמנם שקטה, אך יוצאת מן הכלל.

עטיפת האלבום -
עטיפת האלבום - "שי המבר" © צילום: אבירן לוי

בסופו של יום, המבר מנפצת באלבום הזה סטיגמות, מוכיחה כמה היא מוכשרת ויודעת מה היא עושה. היא יצרה כאן שירים שלא היו נופלים מאף זמר גדול אחר ומציבה לעצמה רף גדול לשיריה הבאים. למעט השירים העוסקים באהבת הנעורים, קשה להאמין כי מדובר בסה"כ בילדה בת 18. האומץ והכנות שעוברים דרך השירים ראויים להערכה גדולה ולאלבום הנפלא הזה שהחסרון היחיד בו מתבטא בכך שהוא קצר מדי - מגיע רק טוב.

ציון בסולם פרוגי: 9 מתוך 10

תגובות