"לא עמד ברף הציפיות הגבוה שהצבנו": ג'ייסון דרולו בישראל. צילום: אוראל אדמקה

"לא עמד ברף הציפיות הגבוה שהצבנו": ג'ייסון דרולו בישראל

כוכב הפופ הגדול, ג'ייסון דרולו, הגיע אמש (חמישי) להופעה אחת ויחידה בראשון לציון, והמוני מעריצים נהרו לצפות בו. מאילו חלקים נהנינו? ומאילו פחות? וגם - למה יצאנו בתחושה שמזלזלים בנו?

נתחיל דווקא מהסוף, מבחינתנו מדובר באכזבה. לא כל יום כוכב פופ בסדר הגודל של דרולו מגיע לארצנו הקטנטנה להופעה עם ניחוח חו"לי. אך זה בכלל לא מה שקיבלנו בפועל. במציאות, מעריציו הלהוטים שהגיעו אמש לליב פארק בראשון לציון, קיבלו את הגרסה המוזלת של דרולו, זה בטוח לא כל מה שהוא יכול לתת. החל מאיחור מעליב, הפקה זולה, ריקודים מביכים, ופלייבק חלקי שלא תמיד הצליח לעבוד עלינו, הרגשנו שקצת עבדו עלינו. אמנם לא נבטל את הרגעים היפים שהיו בהופעה, והיו כאלו. בהמשך תבינו איך בדיוק התבטאו המרכיבים השונים הללו במהלך המופע.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

קצת רקע על ג'ייסון דרולו - מדובר על יליד מיאמי, זמר פופ והיפ-הופ אמריקאי. יכול להיות שרובכם אמנם לא מזהים אותו בשמו, אך את שיריו שכיכבו בכל מצעד, והקפיצו כל אדם, אתם ודאי מכירים. דרולו פרץ לחיינו לראשונה ב- 2009 עם הלהיט “Whatcha say” שהפך במהרה ללהיט עם למעלה מ- 5 מיליון הורדות דיגיטליות. לאחר מכן פרץ בחזקה גם בבריטניה ובשאר העולם עם השיר “In my head”, ומהמומנטום הזה שחרר את אלבומו הראשון שנקרא איך לא, “Jason derulo”. האלבום צלח ותקבל בברכה. מאז יצאו לו עוד כשלושה אלבומים, ובהם מתפזרים להיטי הענק שלו שאתם בטוח מכירים:,“Wiggle”, “want to want me”, “Talk dirty” .”Get ugly”  בעזרת הלהיטים הללו, הקריירה של דרולו החלה בנסיקה, והוא הפך לכוכב פופ לגיטימי ומוכר בהחלט. עד כה הוא מכר למעלה מ- 14 מיליון שירים, ולמעלה ממיליון אלבומים ברחבי העולם. לשמחתנו, גם בקריירה המוצלחת של דרולו ישנה נקודה לגאווה ישראלית. הלהיט אולי הכי גדול שלו- “Talk dirty”, כולל קטע שיצרו הבלקן ביט בוקס.

את הופעת החימום ביצעו סטטיק ובן אל תבורי, שכבר חיממו בעבר את הזמר שון פול בהופעתו בארץ. הם התחילו עם שירם החדש ״כביש החוף״, שהלהיב את הקהל. לאחר מכן שרו את ״בא לה לרקוד״ ו- ״דוביגל״ בגרסה משודרגת וקצבית במיוחד. נראה היה שהקהל בהחלט מתחמם מההופעה, וזו הייתה בחירה מתאימה של המארגנים. את ההופעה סיימו עם להיטם הענק ״ברבי״, הקהל פרגן להם מאוד והם ירדו מהבמה. 

אחרי פתיחה מקפיצה של דיג'יי שאמנם הקפיץ את הקהל אך עלה באיחור של כחצי שעה, עלה לבסוף דרולו לבמה באיחור מחפיר, רק בשעה 22:00. אך בכל זאת הקהל קיבל אותו בתשואות והתלהבות מחממת. הוא התחיל במהרה עם שירו "Trumpets" בביצוע די חמוד שפתח יפה את ההופעה. משם המשיך ללהיט הענק "Wiggle" שהרקיד את הקהל. זה הזמן לציין לרעה את הכוריאוגרפיה וה"מסביב" של ההופעה. מתחילת המופע מלווים את דרולו על הבמה שני רקדנים ושתי רקדניות. יש לציין שבעולם הפופ זה נחשב להרכב מביך ולא מספק בכלל, וזה בהחלט מורגש במופע. אין שמץ של שואו, וההתנהלות נראית קצת מוזרה, ואף זולה לעיתים.

הפנייה לקהל הישראלי הגיעה סוף כל סוף, ודרולו אומר: "שלום ישראל! אני שמח להיות פה, זה כבוד בשבילי, תודה רבה לכם! זו פעם ראשונה שלי בישראל, וכיף לי להיות איתכם". הקהל מתלהב מאוד, בכל זאת, אין כמו להרגיש נאהבים ונחשקים דווקא בימים אלו, בהם אנו מוחרמים מכל עבר.

עלה לבמה כשלצידו רק ארבעה רקדנים
עלה לבמה כשלצידו רק ארבעה רקדנים © צילום: אביחי זאב

לאחר מכן מגיע הלהיט הדי טרי, ממש מהשנה האחרונה – “Get ugly”. הקהל מצטרף לכל מילה של דרולו וניכר כי הוא מכיר היטב את השיר. בסוף הביצוע, דרולו אינו נראה על הבמה, ונשארים שם רק הרקדנים והדיג'יי שמלווה את כל המופע. מדובר בסיטואציה מביכה ומוזרה מאוד, ולא מדובר במקרה בודד. סיטואציה זאת התרחשה מספר פעמים במהלך ההופעה. ברגעים הללו הדיג'יי ניגן מגוון שירים, רק של אמנים אחרים, בהחלט מוזר. לרקע השירים ארבעת הרקדנים המלווים עשו כל מיני קטעי ריקוד פשטניים בהחלט, שאותנו אישית די הביכו, שלא לדבר על קטעי הריקוד של הרקדניות שרקדו בצורה נורא מינית ומחפיצה. קטע שדי גבל בהטרדת הקהל. אנחנו מודעים לעובדה שאמן צריך לרדת מהבמה בין השירים בגלל עניינים טכניים והפקתיים, אך כבר ראינו דרכים הרבה יותר אלגנטיות ומעניינות להעביר את הזמן הזה בשביל הקהל.

© צילום: אוראל אדמקה

 

משם המופע המשיך למאש-אפ בין להיט הפריצה שלו - “Whatcha say”, ו- “Bubblegum”. בהמשך, “Riding solo” ההיפ הופי, הבלדה – “Marry me”, ו- “In my head”. לפני הביצוע לשיר “It girl” דרולו העלה לבמה מעריצה שהוא בחר מהקהל, הוא שר ורוקד איתה, וניכר שהיא התרגשה מאוד מהמחווה. טוב, גם זה היה צריך לקרות בשלב מסוים – דרולו הוריד את חולצתו לקול תשואות המעריצות בקהל. הוא ממשיך בהופעה ושר את “Breathing” ו- “don’t wanna go home”, למרות שלנו נראה שהוא רוצה ללכת כבר הביתה.

דרולו אומר לקהל שהוא ישיר כעת שיר חדש, הוא מדבר על- “If It ain’t love”, שיר שיצא כסינגל ממש לפני שבוע, האמת היא שמדובר בשיר טוב שעשוי נפלא ויש לו פוטנציאל להיטי גדול. בשלב הזה כבר החלטנו שמה שראינו עד כה אכן קורה – דרולו נעזר בפלייבק חלקי. זה אמנם נפוץ בעולם הפופ, אך זה עדיין מאכזב אותנו.

דרולו והמעריצה הנרגשת שהעלה לבמה
דרולו והמעריצה הנרגשת שהעלה לבמה © צילום: אוראל אדמקה

מסתבר שכאן מגיע החלק האחרון של המופע שחשבנו שישרוד קצת יותר זמן. דרולו מוציא את להיטי הענק שלו ומבצע אותם אחד אחרי השני: “The other side” המעולה והמקפיץ, "”Talk dirty הכיפי, ולסיום – “Want to want me” שהוא כבר ממש שיר פופ, אבל אפשר בהחלט להגיד שהוא מוצלח. בסוף הביצוע קורה משהו מוזר שלא חווינו באף הופעה עד כה. דרולו וצוות הבידור שלו מנופפים לשלום לקהל, והקהל מוחא כפיים בידיעה שדרולו יחזור להדרן כמו בכל הופעה בעולם, אך זה לא קורה. הוא נעלם כלא היה אל מאחורי הקלעים, והקהל נותר לעמוד אל מול במה ריקה וטכנאים שמתחילים כבר לקפל את העניינים. עברו דקות רבות ויקרות עד שהקהל הבין שלא יקרה פה הדרן הערב, והמופע אכן נגמר בצרה הפשטנית בה הוא נגמר. היה אפשר לקרוא לזה גיוון אומנותי, ערעור על מוסכמות, או הצעה אחרת לסיים מופע מטעמו של דרולו וצוותו, אם זה רק היה מופע מסוג כזה, שמציע חידושים ומרכיבים אומנותיים ומאתגרים, אך זה אפילו לא מתקרב לכך.

ברגעים הטובים, היה מצויין © צילום: אוראל אדמקה

אז לסיכום, מה היה לנו? איחור מזלזל, חבורת רקדנים מביכה שלא עומדת בסטנדרט, כוכב פופ ענק שקצת מזלזל בקהל שלו, וקהל ישראלי שמשתדל להנות בכל מצב. ההופעה בהחלט לא ענתה על הציפיות שבאנו איתן, וחבל. אנחנו לא בטוחים מי הפסיד מכך יותר, הקהל, או דווקא דרולו עצמו, שלדעתנו לא ימשיך בהצלחתו אם יזלזל כך בקהל שלו. עם זאת, חשוב לציין כי חלקים מסויימים מהערב היו בהחלט מהנים, והמוזיקה הייתה טובה, אך זה עדיין לא מספק מכוכב בסדר גודל כמו שלו. במהלך הקריירה הציב לעצמו דרולו רף ציפיות גבוה ולכן באנו עם רמת ציפיות כל-כך גדולה. ההופעה אמנם היתה טובה אך כאמור, לא עמדה ברף לו ציפינו אבל מי יודע, אולי הוא עוד ישוב לכאן ויכפר על האכזבה שנרשמה הערב.

 ציון בסולם פרוגי: 7 מתוך 10

 

תגובות