פחד גבהים: ישי ריבו בהופעה מרגשת באמפי שוני. צילום: נבו טרבלסי

פחד גבהים: ישי ריבו בהופעה מרגשת באמפי שוני

ישי ריבו, אחד הזמרים שפרצו לחיינו בהפתעה רבה ובמאמץ רב, מקבל אלבום זהב שני, הפעם על "פחד גבהים", ומארח את הראל סקעת באמפי שוני בבנימינה. ביקורת הופעה

ישי ריבו הוציא כבר לפני שנתיים את האלבום הראשון שלו, "תוכו רצוף אהבה", וכבר אז הבנו מול מה אנחנו עומדים. האלבום הראשון זכה די במהירות למעמד של אלבום זהב, ומאז ישי ריבו ממשיך להפתיע אותנו מחדש. בהופעה מיוחדת באמפי שוני, ריבו מקבל אלבום זהב שני על האלבום האחרון שלו, "פחד גבהים", ועל הדרך מארח את הראל סקעת.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

עוד לפני שההופעה התחילה, כבר הרגשתי שזה יהיה מיוחד ושונה. מי שמכיר את השירים של ישי ריבו, יודע שהם בעלי סממן דתי מובהק, מורכבים מפסוקים מהתנ"ך, מדרשי חז"ל ועוד כתבים דתיים. הדבר המיוחד הראשון שפשוט בלט, זה שהקהל שמילא את כל האמפי היה מורכב מדתיים וחילוניים באופן שווה.

ריבו עלה לבמה והקהל מחא כפיים בהתלהבות רבה. הוא התחיל עם האינטרו "אור" של האלבום האחרון, וברגע שסיים ישר התחיל לשיר את "אור החיים" ובין רגע הקהל התחבר לביצוע המרשים שלו. בתום השיר הראשון, האמן עבר במהירות לשיר את "לבדו הוא". ישי סיים את השיר ואז הוא התוודה: ריבו פחד מאוד מההופעה הזו, הוא פחד ממש שהם יעשו את ההופעה הזו ושאנשים לא יבואו. הוא הצביע אל הקהל ואמר שבזכותם, הוא מרגיש שהוא הצליח והוא מודה על כך.

במעבר חד הוא עבר לשיר את "קול דודי" והקהל הצטרף אל ישי ריבו במהירות ובהתרגשות. ברגע שסיים את השיר ורגע לפני שהתחיל לשיר את "לכשאשתנה", הוא הקדים ואמר שאת השיר הבא שהוא מתכוון לשיר, הוא בחיים לא הופיע איתו על הבמה. השיר האומנם מופיע באלבום האחרון שלו, אבל זו הפעם הראשונה שהוא שר את השיר על במה בהופעה חיה. מבלי לעצור ולספר עוד חשש או סיפור, הוא התחיל לשיר את "דרך הישר", שיר נוסף מהאלבום האחרון שלו.

קול דודי
 

הוא לא מחכה ולא עוצר, ריבו מתחיל לשיר את "אם ננעלו", שיר של עופרה חזה ועושה את זה נכון. לאחר מכן הוא עולה עם השיר "והריקותי" וברגע שהוא מסיים, הוא מספר לקהל שהוא עדיין לא מעכל שזה מה שקורה ושכל הקהל בא לשמוע אותו. לא עובר הרבה זמן וישי מזמין את הראל סקעת אל הבמה. חיבוק קצר והם מתחילים לשיר את השיר החדש ביותר של הראל סקעת, "שיבואו עלינו", כשהחילוק ביניהם מבחינת השיר היה מעניין: לצורך העניין הראל שר את המשפט "או שתיפול לאש" וישי ריבו שר את "או בחסדי שמים". הדואט ביניהם היה נהדר, חילוק נכון של השיר ומשפטים משותפים מוצלחים ונקיים.

בסוף הביצוע, סקעת מספר שהוא הסתכל מהחלון שמשקיף אל הבמה וראה את הציציות של ריבו. הוא מספר שעד גיל 7 גם הוא בעצמו היה עם הציציות שלו וזו בעצם הדרך שגילו שהוא יודע לשיר - בגלל החזנות ובגלל השירים שיש בתפילה. הראל ממשיך לספר ואומר שבכל הקריירה שלו, בכל פעם שהוא התארח ובכל פעם שהתארחו אצלו, אף אחד לא ביקש ממנו לבצע יחד את השיר "הנני כאן". הוא מספר שישי ריבו היה הראשון שביקש ממנו להופיע יחד עם השיר הזה וזה גרם לו להתרגשות רבה. מה שהפתיע גם את הראל, זה שישי לקח את אחד הבתים וביצע אותו בצרפתית. בתום השיר סקעת ירד מהבמה, וריבו מספר עד כמה הוא למד הרבה בתחום השירה מהראל ואיך הוא דמות ששאב ממנה השראה.

למרות שעדיין הקהל התלהב מהשילוב של השניים, ריבו ממשיך עם עוד שני שירים, "מקשה אחת זהב" ו-"פחד גבהים", עדיין הקהל עם ריבו ולא הייתה תחושה של יותר מדי. כשסיים לשיר את שני אלו, המנהל שלו, אור, עלה לבמה בשביל להעניק לו את אלבום הזהב. הוא סיפר על איך הוא קיבל את הדיסק של ישי לפני שנתיים ויום לאחר קבלת הדיסק, הם במקרה נפגשו. אור חשב שישי טוב ואמר לו שהוא הוקסם ממנו. השאלה הבאה שהייתה מופנית לישי, הייתה אם הוא רוצה לעבוד עם אור. ישי הסכים, מאז הם חרשו את כל הארץ וגם האלבום הראשון זכה אז במעמד של אלבום זהב.

מקשה אחת זהב
 

אור מגיש לו את האלבום הזהב השני שלו, על "פחד גבהים" ורואים איך ההתרגשות בשיאה. ישי מודה לו ואומר שיש שלושה שותפים ביצירת האדם - הקב"ה, הגבר והאישה. הוא לקח את המאמר הזה ואמר שיש שלושה שותפים להצלחה שלו - הקב"ה, אישתו והקהל. ישר לאחר שאומר את זה, הוא ישר קופץ לשיר את השיר "זוכר אני", גם שיר מאלבומו האחרון. כמו בשירים הקודמים ששר בהופעה, גם בשיר הזה ריבו פשוט שיתף את הקהל בשירת השיר והקהל ידע את המילים לשירים וזרם מעל המצופה איתו.

מי שזוכר, לריבו יש היסטוריה קצרה עם שלמה ארצי. באלבום החדש של שלמה ארצי, "קצפת", יש שיר ששלמה הקליט עם ריבו והשיר הוא "והאמת". ריבו הופיע עם השיר הזה וסיפר שרק לפני כמה ימים היה לו את האומץ לשלוח הודעה ולהודות לשלמה על ההזדמנות הזו. ריבו התקדם, התחיל לשיר את "תוכו רצוף אהבה" וכל הקהל פשוט התחיל להתלהב ולהשתגע. הרבה מעבר לשירה עם ריבו, אנשים התחילו לקום מהכסאות ורמת ההתלהבות באמפי קפצה לנקודת שיא. בהפתעה מוחלטת, באמצע השיר, הראל סקעת עלה לבמה והצטרף אליו לשירת השיר וזה גרם לקהל להתלהב ולשמוח עוד יותר.

הפעם הראל ירד מהבמה וראינו אותו עולה לחדר המופיעים, כך שידענו שהוא לא מתכוון לחזור. ריבו, עדיין לא סיים את ההופעה שלו כלל. מפה הוא שר את "אהלן וסהלן", שיר מהאלבום הראשון שלו, ומשם הוא התקדם לסיפור מיוחד מאוד. לפני כמה שנים, אבא אחד התקשר לישי וסיפר לו שהבן שלו, רועי, חולה במחלת הסרטן. האבא ביקש מריבו שיבוא לעודד את רועי ואת המשפחה. האמן הסכים והלך לבית חולים ושם הוא שר את השיר "גם כי אלך" מהאלבום הראשון. לאחרונה, אותו האבא מתקשר לריבו ומספר לו בשמחה שהבן שלו מבריא מהמחלה והוא מעוניין להזמין את ריבו לסעודת ההודיה שהם מתכננים. ריבו ביקש מהאבא שיבוא להופעה לסוג של אירוע הודיה בעצמו ומה שקרה בנקודה הזו, זה שרועי, אביו וריבו הופיעו עם השיר "גם כי אלך" יחד. זה היה אחד הדברים היותר מרגשים שהיו בהופעה, עד כדי שבסוף הביצוע, כל הקהל (כולל כולם) נעמד על הרגליים ומחא כפיים לכמה דקות ארוכות.

ישר לאחר שהתחבקו ונפרדו, ריבו הופיעו עם עוד ארבעה שירים אחרונים באמת: "הניסיון הזה" מהאלבום הראשון, "יצחק ורבקה", "מציל אותי כל יום" שניהם מהאלבום השני, וריבו חתם את ההופעה עם השיר "קול פעמונים", גם מהאלבום השני.

קול פעמונים
 

לאלו מכם שספרו את מספר השירים שריבו ביצע במהלך ההופעה, גילה שאם נחשיב את האינטרו, אנחנו נגיע ל-21 שירים שריבו הופיע איתם על הבמה. למרות המספר הגדול, עדיין לא הייתה הרגשה של הופעה ארוכה ולא הייתה הרגשה של מריחה או יותר מדי, מה שהוסיף מאוד לחוויה הכולל. בנוסף לכך, אני חייב לציין לטובה את אחד הנגנים שם שהפתיע אותי לחלוטין, הוא אמיר אלייב. אמיר מנגן על קנון ומלודיקה והכימיה שלו עם ישי הייתה מדהימה. היכולות המוזקליות של אמיר הפתיעו אותי לחלוטין. 

בשורה התחתונה, אפשר לסכם את ההופעה בצורה די פשוטה: הקול המדהים של ישי ריבו יחד עם השירים המוצלחים הרבים (שהיו בהופעה) פשוט הדהימו אותנו, הכימיה בינו לבין הראל סקעת לא פחות ממדהימה ורגעים מרגשים שהזכירו לנו למה ישי ריבו כל-כך מיוחד ולמה אנחנו אוהבים אותו. ישי ריבו קנה את הקהל ואותי, זו אחת ההופעות המוצלחות ביותר שהייתי בהן.

ציון בסולם פרוגי: 10 מתוך 10

תגובות