"מבחינתי גם השמיים הם לא הגבול": אושי מסלה. צילום: אילן בשור

"מבחינתי גם השמיים הם לא הגבול": אושי מסלה

רגע לפני שהיא מנסה להכתיב סגנון מוזיקלי חדש המשלב מוזיקה ישראלית ואמהרית, תפסנו לראיון מיוחד את הזמרת העולה אושי מסלה. בואו להכיר אותה

אושי מסלה, בת ה-25 מתל אביב היא אחת מהזמרות הכי מסקרנות שעולות כיום במוזיקה הישראלית. בין הפעלות ימי הולדת בסגנון אפריקה והעברת שיעורי פיתוח קול, היא סטודנטית למוזיקה בקריית אונו ומנסה להכתיב סגנון מוזיקה חדש המשלב מוזיקה ישראלית ואמהרית.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה?

"מגיל 18. לפני גיל 18 זו היתה בעיקר התעסקות בלחקות זמרים ודברים אחרים. באופן רציני כשהבנתי שאני רוצה לעשות עם זה משהו מעבר לתחביב, זה קרה כשהייתי בת שמונה עשרה".

© צילום: אילן בשור

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"היכולת לשנות דרך המוזיקה. לשנות אנשים, לגעת באנשים דרך המוזיקה, זה מה שכ"כ מדהים בעיניי בעולם הזה".  

הסגנון שלך משלב בין שני קצוות שונים של מוזיקה. מוזיקה אמהרית ומוזיקה ישראלית. מאיפה ההשראה ליצור קו מוזיקלי חדש?

"רציתי לכתוב מוזיקה, וכדי שזה יהיה אמיתי הייתי צריכה לחזור לשורשים. ככה בעצם יצרתי שילוב של עצמי - ישראליות עם אמהרית".

לא מזמן הוצאת את סינגל הבכורה שלך "חפשי בתוכך". איך הייתה העבודה עליו?

"הקלטנו את כל האלבום, ואז הייתי צריכה להחליט איזה שיר ייצא ראשון. העבודה עליו ספציפית הייתה מאוד מעניינת כי השיר עצמו הוא מעין מסע כזה. זה לא שיר סטנדרטי רגיל של בית ופזמון. זה מרגיש כן מסע כלשהו כי בתחילת השיר אתה במקום מסויים ואתה מסיים במקום שונה, שאולי אתה קצת לא מבין את השיר אבל היה לך כיף לשמוע אותו, וזה מה שרציתי להביא לקהל כשיר ראשון".

 

איך היתה העבודה על האלבום?

"וואו. העבודה על האלבום היתה כיפית. אתה מרגיש שאתה חי את החלום שלך. היו לי אחלה נגנים שהשתתפו באלבום, ואבי אדריאן שהוא פסנתרן ידוע ותותח. עצם זה שהנגנים לקחו איתי חלק וגם המפיק שלי, יובל גרשטיין, שהוא מדהים ובזכותו העבודה הייתה כיפית ומדוייקת, זו זכות מדהימה בעיניי. בהחלט אפשר לומר שנהניתי מכל רגע במהלך העבודה על האלבום".

איזה מסר את רוצה להעביר בתור זמרת ויוצרת?

"מסר של אהבה. בתור בת אדם זה מסר שאני רוצה להעביר - פשוט לאהוב אחד את השני, כי כולנו בני אדם וברגע שנהיה עסוקים באהבה - נהיה במקום אחר וטוב יותר".

אם היית יכולה לבחור כל אמן ולבצע איתו דואט. מי זה היה?

"טרייסי צ'פמן. היא הזמרת הראשונה שחיקיתי בתור נערה. היא נראית לי מלאה באמת ובכנות במוזיקה שלה. היא נמצאת במקום של אהבה בשירים שלה, והיא אחלה "גורו" בשבילי אז בהחלט הייתי רוצה לעשות איתה משהו".

 

יש עוד יעדים שאת מכוונת אליהם?

"היעד העיקרי בשבילי הוא לקום בבוקר ולעשות את מה שאני אוהבת, וזהו מבחינתי. גם השמיים הם לא הגבול, וכל עוד אני אוכל להתעסק בדברים שאני אוהבת - זה היעד שאני הכי רוצה. כל השאר זה בונוס".

מי המודל לחיקוי שלך?

"יש לי שתיים. הראשונה היא טרייסי צ'פמן והשנייה היא זמרת מזימבבואה שקוראים לה צ'וואניסו מארייה. שתיהן משלימות אותי. הן כותבות על החיים שלהן והן עושות את זה בצורה מדהימה. גם מבחינת מקצבים וגם מבחינת המסר שהן רוצות להעביר ואופן הביצוע שלהן, הן זמרות מדהימות בעיניי, ואני לומדת מהן הרבה. אפשר לומר שלפעמים אני אפילו מחקה אותן ומקווה שאוכל לנגן כמוהן".

מה את מכינה לנו להמשך?

"כל מיני הפתעות. גם בתחום המקצועי שלי בתור מי שעושה הפעלות לימי הולדת שכל הקונספט זה המסע לאפריקה וזה יהיה וואו. ובתחום המוזיקה אני עובדת על קליפ מאוד מושקע עם סינגל חדש שישוחרר בקרוב".

 

תגיות
תגובות