"עומדת בציפיות הגבוהות ולא מאכזבת לרגע": טור שבועי. צילום: גבריאל בהרליה

"עומדת בציפיות הגבוהות ולא מאכזבת לרגע": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אריאל פוליאקוב - עלה נידף

אריאל פוליאקוב, מעבר להיותו "האח של" ו"הבן של", הוא גם מוזיקאי מוכשר המנסה כבר כמה שנים להצליח בכוחות עצמו. הוא שירת בלהקה צבאית, ניגן עם נועם בנאי ואף מנגן באופן כמעט קבוע בסיבובי ההופעות של הקספרים. בימים אלו הוא מככב לצד משפחתו בסדרת הדוקו-ריאליטי "פוליאקובים", לה גם כתב וביצע את שיר הנושא, והשבוע, אחרי שנים שהוא כותב ומלחין, הוא אזר סוף סוף אומץ ויצא החוצה עם שיריו.

סינגל הבכורה של פוליאקוב, "עלה נידף", נכתב והולחן על ידו כאשר על ההפקה המוזיקלית הופקד סתיו נחום. הוא בוחר להביא אלינו כסינגל ראשון דווקא את השיר הזה, שיר מלא בנגיעות אלקטרוניות, המנסה במקומות רבים בשיר כדוגמת הפזמון לרגש את קהל המאזינים עם קול שבור ומילים חזקות - אך משהו לא עובד. אולי זו ההפקה המוזיקלית שלא התאימה למילים העמוקות אותן כתב, ואולי זה פשוט לא זה. מה שבטוח הוא שמשהו כאן גורם לכל הסיפור הזה להישמע לא אמין ולהתיש את המאזין מהר למדי.

לסיכום: משעמם ברגעים רבים. ★★★

 

רינת גבאי - קצוות

את רינת גבאי אין באמת צורך להציג. מי שהתחילה כזמרת אופרה וזכורה לרבים עוד מימיה בתיאטרון, חזרה לפני כמה שנים אל התעשייה בדמותה של "רינת", המיועדת לילדים - ושבתה אחריה את כל ילדי ישראל. היא הפכה למלכת הילדים הבלתי מעורערת עם סדרות, מופעים וסרטים רבים שזכו להצלחה. השבוע, היא בחרה סוף סוף לתת גם למבוגרים ליהנות מיכולותיה ושחררה את הסינגל הראשון שלה - "קצוות".

הסינגל המדובר, שעתיד להיכלל באלבום בכורה שייראה אור בקרוב לקהל בוגר יותר, הוא ללא ספק מה שציפינו לו מגבאי כסינגל ראשון. היא עומדת בציפיות הגבוהות שהוצבו לה ומצליחה לשלב בו טקסט מצויין עם לחן נהדר אותם כתבה בעצמה, לצד הפקה מוזיקלית פנטסטית של שמוליק דניאל. היא מציגה כאן את יכולותיה הווקאליות המרשימות עד מאוד וגורמת בעיקר לתהייה בצורת "איפה היית כל הזמן הזה?" כשלאורך כל השיר היא אינה מאכזבת לרגע.

לסיכום: מעולה ומשאיר רצון לעוד. ★★★★★

 

נורית גלרון - תלתלים

נורית גלרון, מהזמרות האהובות בישראל, מי שהביאה לחיינו להיטים רבים כדוגמת "אתה פה חסר לי", "ילדות נשכחת", "המיסטיקנים הסיניים", "נפרדנו כך" ועוד רבים, חזרה אלינו השבוע עם סינגל מעניין במיוחד. קוראים לו "תלתלים" והוא נכתב עבורה ע"י חנן בן-ארי, אחד מהאמנים המסקרנים ביותר במוזיקה הישראלית כיום ("איזון", "החיים שלנו תותים"), שכתב אותו בהשראתה.

גלרון, שלאורך כל השנים הקפידה בשיריה לשמור על קשר עם כל הקהלים, מהמבוגר ועד הצעיר, מצליחה להפתיע גם כאן ב"תלתלים". השיר אמנם חוזר על עצמו ובסופה של ההאזנה לו ישנה תחושה כאילו שמענו רק פזמון חוזר, אך קולה המתגלגל וההפקה המוזיקלית של אייל מזיג סביב השיר הזה בהחלט עושים את העבודה כמו שצריך ובהחלט ניתן לומר שמדובר בשיר שעושה רק טוב.

לסיכום: כיפי וקליל. ★★★★

 

הקומה התשיעית - מתרחק

אחרי שני סינגלים מצליחים כשהאחרון ביניהם, "תלויה באויר" (יחד עם האולטראס) זכה להצלחה מסחררת וחיזק את מעמדם בתודעה אף יותר, ממשיכים חברי להקת "הקומה התשיעית" במסע אל עבר כיבוש הפלייליסט שלנו כאשר השבוע הם שחררו את הסינגל החדש והמפתיע שלהם - "מתרחק".

"מתרחק", שנכתב והולחן ע"י ניצן קייקוב יחד עם כל חברי הלהקה, הוא בהחלט הפתעה נעימה לאוזן. השיר עוסק ברגעים בהם הלב נשבר, וכל מה שנותר הוא לתת לזמן לעשות את שלו. הוא בנוי נכון, מתפתח לאיטו לאורך השיר בקצב נכון ומתהדר בהפקה מוזיקלית פשוטה התפורה בדיוק למידותיו. 

לסיכום: מפתיע לטובה. ★★★★★

 

רונה קינן - המחט והחוט

כבר המון זמן שרונה קינן נחשבת לאחת הזמרות המסקרנות שנמצאות בתעשיית המוזיקה שלנו. במהלך הקריירה שלה היא שחררה ארבעה אלבומי סולו כאשר שלושה מתוכם הגיעו למעמד של זהב ואלבומה "שירים ליואל" זיכה אותה בתארים ופרסים רבים כדוגמת פרס אקו"ם, היא הלחינה מוסיקה לסרטים וסדרות ואף הספיקה להגיש תכנית רדיו. השבוע, כשהיא בדרך לאלבום אוסף ראשון, היא שחררה סינגל ראשון מתוכו העונה לשם "המחט והחוט".

כאמור, השיר החדש, "המחט והחוט", יצא במסגרת עבודה על אלבום חדש שעתיד לצאת בלייבל צרפתי ולמעשה לשמש אלבום אוסף ראשון שיכלול בתוכו את להיטיה של רונה ממרוצת השנים וביניהם "מבול", "לחיות נכון", "עיניים זרות" ועוד. גם בשיר החדש מצליחה קינן לשמור על אותה נוסחה מנצחת שהיתה בשיריה בעבר - קולה הייחודי לצד טקסט מרתק אותו כתבה והלחינה בעצמה. היא מצליחה לגרום למאזין להקשיב לה לאורך השיר כולו מבלי לאבד אותה לרגע - וזה יתרון עצום שמגיע עליו שאפו ענק.

לסיכום: מרתקת. ★★★★★

 

 

 

תגובות