"אותנטי, אמיתי ובעל פשטות מיוחדת": טור שבועי. יח"צ

"אותנטי, אמיתי ובעל פשטות מיוחדת": טור שבועי

מור שקל, כתבת המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

ליאורה יצחק - מעלה מעלה

את השם ליאורה יצחק סביר להניח שעוד לא כולם מכירים - וחבל שכך, יצחק החלה את הקריירה המוזיקלית שלה כאשר שרה בשירים כמו "חליפות, של הדג נחש, "מילים יפות מאלה" של עידן רייכל, אחרי הגיחות הקצרות בעולם המוזיקה החלה בדרכה העצמאית עם עיבוד להודית ל"פזמון ליקינטון" שם הוכיחה את כישרונה העצום, כיום עובדת יצחק על אלבום בכורה כאשר "מעלה מעלה" הוא הסינגל הראשון מתוכו.

"מעלה מעלה" שכתב יצחק חייט והלחינו הזמרת יצחק עצמה, עודד דיסטלמן ואמיתי פריינטא, כאשר אמיתי פריינטא הופקד גם על ההפקה המוזיקלים. השיר אותנטי, אמיתי ובעל פשטות מיוחדת כזו שמצליחה לסחוף אותנו אל תוך השיר בצורה מדהימה, קולה של יצחק מיוחד והיא מבצעת את השיר בצורה יוצאת דופן ומקסימה שגורמת לנו לרצות שלא תפסיק לשיר לעולם, הבחירה בשיר זה לסינגל הבכורה מוצלחת גם היא ואנחנו כבר ממש מחכים לראות מה יצחק הצעירה מכינה לנו להמשך הדרך.

סיכום: אותנטי וכובש, בחירה מעולה! ★★★★★

 

כהן@מושון - גדות הירקון

כהן@מושון הם ללא ספק צמד מעניין במיוחד, לשניהם אגב קוראים מיכאל ושניהם עושים כבר במשך שני אלבומים מוזיקת היפ הופ מעניינת וחדשנית. בימים אלו עובד הצמד על אלבום שלישי במספר והשבוע הוציאו את הסינגל "גדות הירקון" מתוכו עם אורחים מיוחדים ומפתיעים במיוחד.

את מילות השיר כתבו השניים ביחד וגם על העיבוד המוזיקלי הופקדו שניהם, כאשר את הלחן עשו יחד עם שלום חנוך, השיר הוא סך הכל שיר טוב, הוא מצליח לסחוף אותנו אליו ולא משעממם אותנו אפילו לרגע כאשר תוך כדי שמיעת השיר יש ניסיון לפענח את המילים והכוונה של השניים לאורכו. בנוסף, ניתן לשמוע בשיר גם את השחקנית והמנחה האהובה - דנה פרידר שכזכור חברה טובה של מיכאל מושונוב עוד מימי "חתולים על סירת פדלים", דנה מוסיפה לא מעט לשיר אני חייבת לציין היא מביאה את הרוך הנשי והמיוחד שלה ומצליחה להויכח שהיא לא רק שחקנית מוכשרת אלא גם זמרת מעולה.

סיכום: מסקרן. ★★★★★

 

 מתן הימסני - נשמע מוכר

הזמר הצעיר מתן הימסני הצליח לכבוש אותנו עוד בסינגל הראשון "כמה טוב שבאת" אותו כתב והלחין הזמר המצליח אדיר גץ ("ילד בשדות", "כמה יופי", "דירה קטנה בחיפה") כבר אז ניתן היה לראות את הכישרון והרעב שלו למוזיקה, השבוע הוציא הזמר סינגל שני מתוך האלבום הקרב - "נשמע מוכר".

את הסינגל הפעם כתב והלחין הימסני בעצמו דבר המראה על קירוב ופתיחות במוזיקה, אך במקרה הזה זה צלח פחות. השיר טוב אך לא מצליח לסחוף אותנו לאורך כולו וחבל שכך, עם זאת קולו של הימסני יושב טוב עם המילים והלחן ונראה כי מתחבר ואוהב את השיר במיוחד אולי מהסיבה שזה הסינגל הראשון שיוצא שכתב והלחין בעצמו.

סיכום: הוא יכול יותר. ★★★★

 

דיקלה - אל תלך

אחרי שכתבה והלחינה שירים לזמרים כמו שרית חדד, דודו אהרון, מאיה בוסקילה, מוש בן ארי ועוד' יוצאת דיקלה בקריירה מוזיקלית אישית לחלוטין, אחרי שעשתה דואט מיוחד עם הזמר שלמה ארצי ואף הוציא את הסינגל הראשון מתוך האלבום - "הוא כותב לי מאמי" מוציאה הזמרת סינגל חדש נוסף מתוך האלבום שבדרך.

"אל תלך" אותו כמובן (איך לא) כתבה דיקלה בעצמה ואת הלחן עשתה ביחד עם יפתח שחף. גם בשיר זה מצליחה דיקלה לכבוש אותנו כבר בתחילת השיר דבר המיוחד בפני עצמו, בשיר היא מצליחהלהיא את עצמה בצורה נפלאה בין אם בכתיבת המילים ובין אם בשירה המדהימה והיחודיית לה. השיר סך הכל מוצלח לא פחות מהסינגל הראשון של הזמרת ואנחנו כבר מחכים לראות מה מכינה לנו בהמשך, אם זה יראה כמו הסינגלים האחרונים שלה האלבום צפוי להצלחה לא קטנה.

לסיכום: עשתה זאת שוב. ★★★★★

 

רועי צברלינג - אל תפסיק לחלום

אני מניחהשכם את השם רועי צברלינג לא יצא לכם שלמוע אז עכשיו זה לגמרי הזמן לעשות את זה, צברלינג הוא זמר צעיר והסינגל "אל תפסיק לחלום" הוא סינגל הבכורה שלו לקראת האלבום הראשון שעתיד לצאת בקרוב, אני יכולה רק לרמוז לכם ששווה לכם להאזין לו.

הסינגל "אל תפסיק לחלום" נכתב, הולחן והופק מוזיקלית על ידי צברלינג עצמו, נתון בהחלט מרשים לזמר בתחילת דרכו ואין ספק שזה משהו שלא רואים הרבה בתעשיית המוזיקה שלנו, השיר אמיתי כל כך ומרגיש ותוך כדי האזנה לו אפשר לדמיין את התחושות העוברות אצל צברלינג ואת הסיטואציה באותו הרגע, הלמילים עוברות אלינו מצוין יחד עם שילוב מוצלח של הלחן וקולו של הזמר הצעיר.

סיכום: פשוט ומצוין! ★★★★★

 

 

 

 

 

תגובות