חמשת השירים שאסור לפספס לפני ההופעה של סיה. צילום: gettyimages

חמשת השירים שאסור לפספס לפני ההופעה של סיה

כוכבת הפופ, סיה, שכבשה את העולם בסערה, נמצאת בדרכה אל ארץ הקודש ומתכוננת היטב להופעה המחשמלת שלה. וכדי להכין גם אתכם לקראת ההופעה, אין כל צורך לחמם את הקול, אלא בסה"כ לתפוס את זוג האוזניות הקרוב לידכם ולהאזין בהנאה למצעד להיטיה הגדולים של סיה שאסור לפספס לפני הופעתה בתל אביב מחר

סיה האוסטרלית החלה את דרכה המוזיקלית בהרכב רוק קטן בארץ מולדתה, ומשם המשיכה בבריטניה הגדולה עם שני אלבומים לא מאוד מוצלחים, אך החלה לקבל הכרה מוזיקלית עם כניסתם של סינגלים בודדים אל מצעדי מוזיקה בריטיים. החל מהאלבום הרביעי של הזמרת התחילה צמיחתה אל צמרת מצעדי המוזיקה ובכתיבת שירים לשמות המוכרים בתעשייה – ובניהם כריסטינה אגילרה וריהאנה. אך הפריצה אל המיינסטרים העולמי, באמצעותה נחשפנו לקולה המיוחד ולכשרון הנדיר של סיה, גרמה לה להצלחה ענקית ולאהדה עצומה ברחבי העולם. אז כדי להמשיך את המזל הטוב שנחלה הזמרת, אנו מציגים לכם את חמשת השירים שבשום פנים ואופן אין לפספס לפני ההופעה של סיה הכשרונית בארץ הקודש.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שיר מספר 1 – "Titanium"

השיר הוא בעצם שיתוף הפעולה הגדול בין הדיג׳יי הצרפתי המצליח דיוויד גואטה לבין סיה, אז זמרת בתחילת דרך המלך אל ההצלחה, שיתוף פעולה שעשתה לזמרת האהובה רק טוב – השיר, שנכתב בידי גואטה, בו קולה של סיה מקבל את הבמה ואת מקום הכבוד לו הוא ראוי, הגיע לפסגות מצעדי מוזיקה ברחבי אירופה עוד לפני ששוחרר באופן רשמי, ועם יציאתו הרשמית אל עולם המוזיקה – חטף את המקומות הגבוהים במצעד הסינגלים הבריטי, במצעד הבילבורד הוט 100 ובעוד מצעדי מוזיקה גדולים.

 

שיר מספר 2 – "Chandelier"

השני במצעדנו הוא הסינגל הראשון של הזמרת מאלבומה השישי , אלבום שללא ספק הקפיץ את הקריירה המוזיקלית של סיה לגבהים אחרים. השיר הקיצבי מציג גם הוא את קולה המרתק ומיוחד של סיה, ונחל הצלחה עולמית עם הביקורות החיוביות והמשבחות את סיה על קולה ועל כתיבת השיר, ומשם עם זינוק למקומות הגבוהים במצעדי מוזיקה ברחבי העולם ובישראל (ואם כבר עוסקים בישראל  – השיר זכה בתואר שיר השנה לשנת 2014 של גלגלצ). הקליפ של השיר פותח סדרת קליפים בכיכובה של הרקדנית הצעירה מאדי זיגלר, שיכולות הריקוד המופלאות שלה בצירוף היכולות הווקאליות של סיה – יצרו רק טוב.

 

שיר מספר 3 – "Elastic Heart"

שיר התופס גם הוא מקום באלבומה השישי של סיה, שהחל את דרכו עוד ב2013, כחלק מהפסקול של הסרט השני בסדרת סרטי משחקי הרעב - התלקחות, הוא שיר פופי קיצבי, עם הנגיעה המיוחדת של הזמרת - מבחינה ווקלאית ועיבוד השיר. השיר החל לתפוס תשומת לב גדולה יותר בעיקר בגלל הקליפ שלו, שיצא ב2014, ובו משתתפת שוב הרקדנית הצעירה מאדי זיגלר ויחד עם שיה לבאף יצרו סערה גדולה בעולם המוזיקה, עם קליפ לא פשוט אך עמוק, בגלל חשד לפדופיליה בקליפ. למרות הכל - זהו שיר שבלתי אפשרי לפספס ואחד מהטובים ביותר והמצליחים ביותר שהוציאה.

 

שיר מספר 4 – "Alive"

הסינגל הראשון מהאלבום האחרון והמיוחד של סיה – "This Is Acting", אלבום הכולל שירים שכתבה הזמרת הכשרונית עבור זמרים גדולים בתעשייה אך נדחו. את השיר כתבה על חייה של אדל המוכשרת יחד איתה, שיר שהיה אמור לקחת חלק באלבומה האחרון של אדל, אך בסופו של דבר הוחלט שהוא לא מתאים לאלבומה. אבל זה לא נורא כל כך כי הרווחנו שיר נוסף החושף, איך לא, את הכשרון הווקאלי העצום של סיה, שיר בו היא מגיעה לשיאים חדשים בתחושות וברגשות שהיא מצליחה להעביר בשירה שלו, למרות שעבורה, לשיר את השיר הוא משחק ילדים.

 

שיר מספר 5 – "Cheap Thrills"

ואם בעסקי משחקים עסקנו – השיר הבא, שגם הוא סינגל מתוך אלבומה האחרון של סיה, נכתב עבור ריהאנה והיה אמור להיכלל באלבומה האחרון "Anti", וגם הוא נדחה. בשיר מרגישים את ההנאה של סיה במשחק השירים הקטן שיצרה לעצמה באלבום, בשיר מקפיץ שמושמע בימינו בכל מקום כל הזמן. השיר הגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 והוא השיר הראשון של סיה שהגיע למקום המכובד הזה. השיר קליל, קצבי וממכר והוא ללא ספק אחד מהלהיטים הגדולים ביותר בחודש האחרון.

 
תגובות