"לא מתאמץ להשתנות וטוב שכך": טור שבועי. צילום: חנן בר אסולין

"לא מתאמץ להשתנות וטוב שכך": טור שבועי

מור שקל, כתבת המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים ביותר שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

בית הבובות - "שנה חדשה"

קשה מאוד שלא להכיר את השם "בית הבובות", כבר שנים רבות שהם נחשבים לאחת הלהקות היותר מוצלחות שיש לנו כאן בארץ. הם הוציאו ארבעה אלבומים מצליחים ומגוון רחב של להיטים כמו: "עד שבאת", "שיר עיפרון", "שמש" ועוד'. בנוסף, זכו הלהקה בפרסים נחשקים רבים. לאחרונה, עובדים בית הבובות על אלבום חמישי והשבוע הוציאו את הסינגל - "שנה חדשה"

את "שנה חדשה" כתב והלחין אמיר אטיאס ועל ההפקה המוזיקלית עבדו דודו לוי ובית הבובות, השיר מגיע בדיוק לפני פתיחת השנה (כן כן ראש השנה עוד רגע פה). השיר טוב, אפילו מעולה. הוא מתחבר מאוד לשירים האחרים שלהם בלחן שלו דבר שמעט אכזב אותי אך המילים מאוד מחדשות וטהורות, יש בהן משהו שעושה טוב על הלב לקראת השנה החדשה שמתקבת אלינו בצעדי ענק. בנוסף, יש איזו תחושה שהשיר קצר מידי ולא מיצה את עצמו עד הסוף. 

לסיכום: טוב אך פספסו משהו. ★★★★

 

דוד ד'אור - בשורות טובות

דוד ד'אור הוא ללא ספק אחד הזמרים היותר טובים ומוכשרים שיש לנו במוזיקה הישראלית, מאחוריו יש כבר 12 אלבומים, פרסים רבים ולהיטים כמו: "שמור על העולם", "הלב יודע" , "פתח ליבך", "שינויים" ועוד רבים'. השבוע הוציא ד'אור סינגל חדש מתוך האלבום הקרב - "בשורות טובות"

על מילות השיר אחראיים דוד ד'אור וצביקה ברגמן, על הלחן הופקדו דוד ד'אור והצמד גיא ויהל כאשר גיא ויהל אחראיים גם על ההפקה והעיבוד המוזיקלי. השיר, כמו כל שיריו של ד'אור, הוא מוצלח, כנה, ניתן בקלות להתחבר אליו ומתאים בדיוק לתקופה בה הוא יוצא (תחילת חודש הסליחות). ד'אור מצליח שוב להביא את עצמו לידי ביטוי בצורה המוצלחת ביותר וזו כנראה הסיבה שהשיר טוב כל כך. אז נכון ד'אור לא מתאמץ להשתנות וטוב שכך! הוא מביא את האני שלו למוזיקה ואין לי ספק שזה מה שהופך אותו לכל כך מוכשר, מיוחד ומוצלח. 

לסיכום: עושה זאת שוב. ★★★★★

 

מיכל לוטן - תן לי מקום

אמנם, את השם מיכל לוטן לא יצא לכם לשמוע אז הנה היכרות ראשונית: מיכל לוטן היא זמרת צעירה אשר עושה בעיקר מוזיקה אינדי ישראלית ועובדת כיום על אלבום בכורה שעתיד לצאת השנה. מתוך האלבום המתקרב הוציא לאחרונה את הסינגל Sinking Stone כאשר הוא היה סינגל הבכורה מתוך האלבום והשבוע הוציאה הזמרת הצעירה והמוכשרת את הסינגל השני מתוכו - "תן לי מקום"

את הסינגל כתבה והלחינה לוטן בעצמה כאשר את המילות השיר כתבה עם עומר מור ועל ההפקה המוזיקלית הופקד איציק פצצתי. השיר בעצם מתחיל במנגינה שמאוד מעניינת, היא רגועה ונותנת תחושה דיי מדהימה ומרגיעה שיוצרת מצב שהדבר היחידי שמעניין אותי בזמן שמיעת השיר זה המילים, הקול והלחן המצוינים. סך הכל השיר מוצלח, הוא טוב וזורם לאורך כולו, למרות המנגינה שמרגיעה השיר לא משעמם ואף לא יוצר תחושת שעמום או מיצוי - וזו ההצלחה האמיתית שלו. 

לסיכום: מוצלח ורגוע. ★★★★★

 

מורן מזוז - איתך אלך

את מורן מזוז הכרנו לראשונה בתכנית הריאליטי "כוכב נולד" בעונתה השביעית, שם הייתה מבין המועמדדות הבולטות והמוכשרות באותה עונה. מאז אותה תכנית לא ממש יצא לנו לשמוע על מורן מזוז מבחינת סינגלים למרות השתתפותה בקדם האירווזיון לפני מספר שנים, והנה - אחרי לא מעט שנים של סיום אותה עונה ממשיכה מזוז לעבוד על אלבום הבכורה שלה וממש השבוע הוציאה סינגל חדש מתוכו - "איתך אלך".

את "איתך אלך" כתב, הלחין והפיק מוזיקלית צח אגסי, השיר מאוד זורם ומתגלגל, יש בו משהו מאוד מיוחד ושונה ממה שאנחנו שומעים ביום יום, ונראה כי מורן מנסה להביא משהו חדש וגם דיי מצליחה בזה. הלחן מתחבר למילים והביצוע של מזוז נפלא ומדויק. אמנם השיר נשמע זהה לאורך כולו אין בו התעצמות של לחן או של קולה של מזוז אך יש בזה משהו מאוד אותנטי ואמיתי, היא לא מנסה להחנף או לחקות משהו שכולם עושים. 

לסיכום: קלעה בול. ★★★★★

 
תגובות