"לא מצליח לסחוף עד הסוף": השבוע במוזיקה הישראלית. צילום: יח"צ

"לא מצליח לסחוף עד הסוף": השבוע במוזיקה הישראלית

מור שקל, כתבת המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים ביותר שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

קובי פרץ - "יא רוחי"

קובי פרץ, הוציא לא פחות מ11 אלבומים ועוד שני אלבומי מופע, פרסים רבים ולהיטים אין סופיים כמו: "סה לה וי", "בלבלי אותו", "יחיד" ועוד'. בנוסף, השתתף פרץ בתכנית הריאליטי "רוקדים עם כוכבים" ובתכנית "הסוכנים". 

"יא רוחי", נכתב והולחן על ידי אופיר כהן כאשר על ההפקה והעיבוד המוזיקלית אחראי יעקב למאי. השיר אמנם טוב ויש בו משהו מאוד מושך וסוחף אך הוא מזכיר יותר מידי שירים אחרים של פרץ וחבל שכך. כלומר, ראינו כל מיני סגנונות וביצועים מפרץ ודווקא זה לא מצליח לסחוף אותי עד הסוף. אז השיר כן יצליח, בזה אני דיי בטוחה אך הייתי שמחה אם הסינגל הבא יחדש ויפתיע אותי יותר כי פרץ הוא אחד הזמרים הטובים שיש לנו בזמר הים תיכוני.

לסיכום: דומה מידי. ★★★★

 

אסתר רדא - "It's on you"

 אסתר רדא, אמנם התחילה את הקריירה שלה כשהייתה חלק מ"הפרויקט של עידן רייכל" אך כבר אז ידענו שהיא תהיה זמרת גדולה, תאמינו או לא אבל צדקנו! מאז הפרויקט הוציאה אלבום בכורה מצליח, הופיעה באולימפיאדת ריו ואף טסה השבוע לסיבוב הופעות מירוחד באפריקה. השבוע הוציא הזמרת סינגל חדש מתוך האלבום השני המתקרב - "It's on you".

את השיר - "It's on you" כתבה והלחינה רדא בעצמה כאשר על ההפקה והעיבוד המוזיקלי הופקד שוז. השיר טוב, אפילו טוב מאוד הוא מביא משהו מאוד חדש ולא מפה, ולא רק כי בשפה האנגלית. השיר זורם והלחן טוב שמשאיר אותנו עירניים ונסחפים לאורך השיר כולו. רדא, ממשיכה להביא את עצמה בעזרת המוזיקה בצורה נפלאה והביצוע שלה פשוט מעולה. והיא ללא ספק מוכיחה שוב כמה היא מוכשרת. אז נכון שזו פחות התקופה של שירים בסגנון זה אך אני בטוחה שאנחנו צריכים גם אותו במדינה ורדא עושה את זה בצורה מושמת ואני לא יודעת מה איתכם אבל אני כבר ממש מחכה לשמוע את הסינגלים הבאים שלה.

לסיכום: היא פשוט מעולה. ★★★★★

 

יהורם גאון - "אדרבה"

לא חושבת שצריך בכלל להסביר מי זה יהורם גאון אבל אעשה זאת בכל זאת, יהורם גאון הוא ללא ספק אחד הזמרים היותר מצליחים ומוכשרים במדינה, הוא הוציא לא פחות מ21 אלבומים ועוד 20 אלבומי אוסף, שיחק בסדרות, סרטים ותיאטרון. השבוע הוציא גאון את "אדרבה" מתוך פרויקט חדש.

"אדרבה" נכתב רבי אלימלך מליז'נסק ז"ל והולחן ע"י עובדיה חממה שנמצא גם הוא בפרויקט החדש עם גאון, על ההפקה הופקד ליאור שושן ועובדיה. השיר עדין וטהור, יש בו משהו מיוחד ויוצא דופן והבחירה של גאון מוצלחת במיוחד, הביצוע מצוין ודי ברור שרק גאון יכול לבצע את השיר הזה בצורה טובה ומעניינת כל כך. השילוב בין הלחן למילים ולקולו של גאון יוצרת שיר טוב, מעניין ואיכותי.

לסיכום: כמה טוב שהוא חזר לשיר. ★★★★★

 

אברהם טל ואינפקטד מאשרום - "עד אור שיעלה"

אברהם טל, הספיק להוציא במהלך הקריירה שלו ארבעה אלבומים, שירים מצליחים כמו: "שושנה", "אורות", "הימים עוברים" ועוד' ואף זכה בפרסים רבים. אינפקטד מאשרום הם ללא ספק אחת הלהקות הישראליות המצליחות ביותר ויש להם כתשעה אלבומים מצליחים. החיבור בינהם הוא לקראת פסטיבל התמר הקרוב שם יופיעו יחד.

על מילות השיר אחראי אברהם טל ואמוץ נחמני, על הלחן הופקדו אברהם טל, עמית דובדבני וארז אייזן (אינפקטד מאשרום) כאשר עמית ורז אחראיים גם על ההפקה והעיבוד המוזיקלי. השיר מצוין, הוא מתחבר בצורה מושלמת עם הלחן המילים והקולות, אני חייבת לציין שהשילוב בין אברהם טל לאינפקטד מאשרום הוא מתבקש ומפתיע באבאותה נשימה. יש משהו מאוד מיוחד בחיבור כל הצדדים משפיעים על השיר וזו גם הסיבה למה השיר כל כך טוב ומיוחד.

סיכום: שילוב מדהים ומוצלח. ★★★★★

 

 סדריק - "כמה חם כמה יופי"

את סדריק בנפרד אתם כנראה לא תזהו ובדיוק בשביל זה אני כאן, סדריק היה חלק מלהקת "האולטראס" כאשר לאחרונה פרש מהלהקה לטובת קריירת סולו. זהו סינגל ראשון שלו מתוך אלבום הבכורה המתקרב על אף שהוציא בעבר סינגל משותף עם תומר שפר - "בא לה" שזכה לאהבה רבה מהקהל. השבוע הוציא את "כמה חם כמה יופי".

את הסינגל כמה חם כמה יופי" כתב, הלחינו עיבדו והפיקו מוזיקלית סדריק עצמו וצח אגסי. אמנם עצם העובדה שבכל העבודה המוזיקלית לקח חלק גדול סדריק עצמו דבר שהוא לגמרי לא מובן מאליו בטח שלא אם אתה זמר בתחילת הדרך. השיר מאוד מזכיר דברים שכבר היו ועשו ואני חייבת לציין שזה כבר קצת מבאס, סדריק עצמו מוכשר ואני די בטוחה שאנחנו עוד נשמע עליו המון אבל דווקא בשיר זה התאכזבתי, השיר לא רע הוא אפילו מעט ממכר, מסוג השירים שלומדים את המילים דיי מהר אך זה מרגיש שהכל חוזר על עצמו. 

לסיכום: הוא יכול יותר.★★★

 

 

 

 

 

 

תגובות