ביקורת אלבום: "הוכיחו לנו עד כמה מוצלח השילוב בינהם". צילום: יח"צ

ביקורת אלבום: "הוכיחו לנו עד כמה מוצלח השילוב בינהם"

אחד הזמרים המוכרים והמצליחים ביותר בשנים האחרונות הוציא השבוע אלבום חדש וחורפי במיוחד בשיתוף עם עופר מאירי. אז מה חשבנו עליו?

לאחר שכבש את כולנו עם 9 אלבומים מיוחדים (שבינהם אלבום זהב), הוציא בשבוע האחרון היוצר, הכותב, המנטור והזמר המוכשר עברי לידר את אלבומו הראשון עם עופר מאירי. השניים נפגשו לכתיבת שיר בודד ולאחר שנה של עבודה עמוסה ואינטנסיבית הוציאו השניים אלבום יחד, שאת כל המילים בשיריו כתב עברי, ואת כל הלחנים והעיבודים המוזיקלים עשו השניים יחדיו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

האלבום עוסק בעיקר ברצון שלנו בקשר זוגי, בין אישי או משפחתי בכל העולם הזה בו אנו חיים בו המרכז זה טכנולוגיה ואלקטרוניקה ועל כך שבתוך כל הרצון לקשר אנחנו עסוקים בהתקדמות אישית ובהצלחה בקריירה. כמו כן, בתוך האלבום בין שיר לשיר, אנו שומעים קטעים באנגלית של שלושים שניות בערך בו מישהו מדבר. בהודעה לעיתונות נמסר: "מכאן גם נובעים קטעי הקישור, שהוקלטו, מוקססו ונשזרו בין הרצועות המוזיקליות על ידי לידר ועופר, שנלקחו מתוך קטעי שיחות ווטסאפ של לידר עם ריקו, חבר מפינלנד, המשקפות את התחושה והצורך במגע ובקשר אנושי על פני תקשורת דיגיטלית קרה ומנוכרת."

את האלבום פותח עברי בשיר "אסיר. תודה." שהוא שיר מצוין לפתוח איתו באלבום, מכיוון שהוא רגוע בחלקו אך קצבי ומקפיץ בחלקו השני, ובהחלט נורא כיף לשמוע אותו . בנוסף, השיר מאוד מאפיין במילותיו את נושא האלבום כך שגם את הכתיבה, גם את הלחן, וגם את הביצוע אהבנו.

השיר השני באנגלית הוא "תלך אבל שלא תלך ללכת". קיבלנו את הזכות לשמוע את השיר כשיצא ליוטיוב לפני כארבעה חודשים, ועד היום לזכה לכמעט 250 אלף צפיות. השיר עצמו מאוד חורפי ונעים לאוזן כיוון ששומר על לחן מאוזן ויושב בדיוק על קולו המיוחד של עברי.

 

מיד אחר כך מגיע השיר "חלום לשניים", שממשיך ברצף של של השיר הקודם באלבום "תלך אבל שלא תעז ללכת", שיר מאוד חורפי, נעים ומאוזן. אף על פי הדמיון, בשיר זה ישנו קטע לקראת סוף השיר בו מדבר עברי , שברקע לחן השיר, ודבר זה הופך את השיר למיוחד ומעט שונה.

לאחר האווירה הרגועה והנעימה שהשתררה בנו בשני השירים האחרונים, השיר הבא באלבום, "איך אתה יפה" הוא יותר עוצמתי ואינטנסיבי, וקצת יותר מהיר מבחינת הלחן. הוא מעביר בתוכו, בין אם זה בזכות הלחן ובין אם זה בזכות המילים, תחושות ורגשות מאוד חזקים. הלחן בשיר וחלקים בתוך השירה הם אלקטרונים ומעובדים מאוד, אנחנו אהבנו את זה כיוון שדבר זה נותן כיוון אחר ומיוחד לשיר, שלא נותן לנו להשתעמם ויוצר גיוון באלבום.

שני השירים הבאים באלבום, שביניהם אין קטע באנגלית בניגוד לקטעים אחרים, הם "בעיר הזאת" ו"אור ראשון". את שני השירים הללו זכינו לשמוע לפני צאת האלבום. השיר "בעיר הזאת" יצא לפני כשבועיים לרשת היוטיוב עם קליפ מיוחד ובו זוגות אנשים מבוגרים מאוד שמראים את אהבתם, ובנוסף המבוגר הבודד בקליפ הוא לא אחר מאשר עברי לידר בעצמו. עד היום זכה השיר למעל עשרים אלף צפיות ברשת היוטיוב. השיר "אור ראשון" יצא לפני כשבעה חודשים וזכה למעל 150 מליון צפיות ברשת היוטיוב ולהמון השמעות. אור ראשון היה השיר הראשון של השניים ביחד ובהחלט זיכה אותם בהצלחה רבה.

 


שני השירים מעט שונים. השיר "בעיר הזאת" הוא יותר רגוע ונעים, אף על פי שבין בית לבית הקצב עולה מעט. השיר "אור ראשון" הוא קצבי בהרבה יותר אף על פי ששומר על נעימות משלו. שילוב שני השירים האלה ביחד הוא בהחלט נכון ומוצלח בגלל נקודות השוני והדמיון בינהם שמתלכדות יחד ואיכשהו עושות טוב על הלב.

 

לאחר התחושות הטובות שאיתן נשארנו משני השירים הקודמים, מגיע השיר "כל יום". שיר רגוע מאוד, שיושב בדיוק על קולו העדין של עברי, ובכל זאת הוא אכזב אותנו מעט. במהלך הבית הראשון, שאותו שר עברי בקול נמוך מאוד, יש ציפיה גדולה לפזמון קצבי וקליל, ובמקום אנחנו מקבלים משהו מאוד רגוע ושקט שעלול לשעמם או לאכזב מעט.

 

אף על פי התחושה המעט מרה שאנו נשארים איתה, אנחנו מקבלים את שני השירים שסוגרים את האלבום והם "מבנים ישנים" ו"לכל צבע יש מספר". שניהם מאוד רגעים דבר שעל הדעת יכול להראות לנו כמשעמם, ולהצטרף להגדרה של השיר הקודם. אך במקרה הזה ההפך הוא הנכון! שני השירים, אף על פי המסר במילותיהם נותנים תחושת קלילות קלה ואווירה נעימה.

אז לסיכום: עם כל שירי הפופ הקצביים ודלי המסר שיוצאים בשנה האחרונה לאוויר, האלבום מביא איתו שינוי, ולא רק בכך שלא עוסק רק באהבה, אלא גם בכך שהוא משרה אווירה נעימה, רגועה, וחורפית, שמצליחה לגרום לנו להנות ולא בהכרח להשתעמם. בנוסף לכך, הוא מאוד מיוחד בגלל הקטעים באנגלית והשירים עצמם שהם בסגנון שלא שמענו עד עכשיו. אז בעיצומו של החורף, אם אתם צריכים להרגע או סתם להנות ממוזיקה טובה, זה האלבום בשבילכם. אז למרות שהאלבום הרגוע או לא מורכב מסגנון השירים שאנו רגילים לשמוע במוזיקת הנוער המקפיצה והרועשת, הוא מביא שינוי מרענן, נעים ומרגיע מאוד. עופר ועברי בהחלט התאימו את האלבום לחורף הסוער שאנו נמצאים בו עכשיו והוכיחו לנו עד כמה מוצלח השילוב בינהם.

 

 
תגובות