"יש בו כל מה שצריך שיהיה בשיר": טור שבועי. צילום: באדיבות יחסי ציבור

"יש בו כל מה שצריך שיהיה בשיר": טור שבועי

מור שקל, כתבת המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים ביותר שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

הראל סקעת - "אהבה מסובבת הכל"

הראל סקעת הספיק לא מעט בקריירה שלו, הוא יצג אותנו בארוויזיון, שפט בריאליטי לארוויזיון, זכה בפרסים רבים, השתתף במופעים שונים וכמובן לא הפסיק לעשות מוזיקה.. השבוע הוציא סקעת סינגל נוסף מתוך האלבום החדש שבדרך ממש רגע לפני מופע העשור.

את "אהבה מסובבת הכל" כתבו הראל סקעת, אבי אוחיון ודורון מדלי. על הלחן הופקדו Remi Lacroix, D'avide Esposito ואת ההפקה המוזיקלית והעיבוד עשה ינון יהל. השיר החדש מצד אחד מאוד דומה לדברים אחרים שעשה סקעת בשנים האחרונות אך מצד שני מאוד שונה, וזה מה שהופך את השיר לטוב כל כך. הלחן המילים וצבע קולו של סקעת מתאים אחד לשני ממש כמו כפפה ליד. השיר מצוין ויש בו כל מה שצריך שיהיה בשיר. הוא מיוחד, שונה,ממכר ומצליח לסחוף אותנו לאורך כולו. 

לסיכום: פשוט מעולה. 

 

 

הדר שכטר | Keep me in control" - Hadar Shechter"

מניחה שרובכם לא שמעת את השם הדר שכטר (וחבל מאוד) אז הנה היכרות קצרה: הדר שכטר היא זמרת צעירה, מאחוריה כבר אלבום שלם באנגלית ובימים אלו עובדת על אלבומה השני ממנו כבר יצא הסינגל - "A friend in needd". 

את השיר החדש - "Keep me in control", כתבה והלחינה בעצמה ועל ההפרה הופקד זוהר ברזילי. השיר מיוחד כל כך, היא מביאה משהו טהור ואמיתי כל כך, השיר מצליח להרגיע ולסחוף אותי בכל דקה יותר ויותר ופשוט להתמכר למה שמביא איתו. משהו בעדינות שבקולה מביא משהו אחר למוזיקה, בין אם לישראלית או לבינלאומית, מסוג הקולות והשירים שלא שומעים הרבה. אז תזכרו את השם הדר שכטר, מבטיחה לכם שעוד נשמע עליה המון!

לסיכום: שילוב של רוך ועדינות בשיר מוצלח במיוחד. ★★★★

 

דניאל יפה - "אם זו אהבה"

דניאל יפה מוכרת לנו מהעונה הראשונה של X factor ישראל שם אף זכתה במקום הראשון. מאז סיום העונה הספיק יפה  להתחתן ואף לעבוד על אלבום הבכורה שלה שעתיד לראות אור בקרוב.

"אם זו אהבה" נכתב ע"י רון ביטון, הלחין מאור שיטרית ועל ההפקה המוזיקלית הופקד לא אחר מאשר ג'ורדי. בסינגל החדש יפה מצליחה שוב לשים את קולה במקום הטוב ביותר שיכול להיות, השיר והלחן עוצמתיים אשר מתאים ליכולות הווקהליות המרשימות של יפה. השיא אמנם לא מחדש לנו יותר מידי מיפה אך כן מוכיח שוב כמה מוכשרת היא. לסינגל החדש מצטרף גם קליפ, בקליפ מצטלמת רק יפה בשתי מקומות שונים, האחד חוף ים בלבוש בהיר והשני במדבר בלבוש שחור, דבר המוסיף לא מעט לשיר בעייני. אין לי ספק שהאלבום שלה צפוי להיות מרשים לא פחות מהסינגלים שיצאו ממנו עד כה, והאמת, אני כבר מחכה לראות את הסינגלים הבאים שלה ומקווה שתוציא גם שירים מפתיעים יותר.

לסיכום: מחכה לראות מה עוד מכינה לנו. ★★★★

 

תמיר כהן - "ואת"

תמר כהן הוא זמר צעיר, שהספיק לעשות לא מעט בתחילת הקריירה. הוא עובד על אלבום בכורה מתוכו יצאו כבר הסינגלים "באושר ובעוני" (ביצוע חידוש), "האושר שלי", "מה יש בך" ועוד'. בנוסף השתתף בסדרה "הבורר" ובמחזות "הקוסם מארץ עוץ" ו"שמשון ודלילה".

הסינגל החדש - "ואת" נכתב והולחן ע"י דודו מתנה. השיר מתחיל רגוע ולקראת סופו מתעצם גם מהבחינה הווקהלית וגם הלחן וכלי הנגינה שברקע דבר שמוסיף רבות לשיר. השיר מצליח לסחוף אותנו לאורך כולו, הלחן המילים והביצוע מתחברים זה לזה בצורה מעולה ויוצרות יחד שיר מעולה. כהן מצליח להוכיח את עצמו שוב גם בשיר הזה ואין ספק שעוד נשמע עליו בעתיד.

לסיכום: ביצוע מצוין לשיר מצוין.★★★★

 

אבי גרייניק - "אמא של נדב"

את אבי גרייניק אתם בטח מכירים בעיקר כשחקן (ואם לא תשאלו את ההורים שלכם, הם בטוח יזהו). גרייניק שיחק בסדרות  כמו: "אליפים", "תנוחי", "הישראלים, "אניגמה, "בית הכלבים" (שיעלה בקרוב בניקלודיאון) ועוד'. מעבר לקריירת משחק מכובדת גרייניק הוא גם זמר ואף היה חלק מלהקת "לולה" ביחד עם עידן אלתרמן, ירדן בר כוכבא ויסמין קידר. בין שירהם ניתן למצוא את "ימים של שקט" (כן זה שאתם חושבים) ואף הוציא אלבום בכורה.

"אמא של נדב" - נכתב והולחן ע"י גרייניק בעצמו ועל ההפקה והעיבוד המוזיקלי אחראי אלעד אדר. אני לא אשקר, זה אחד השירים היותר קשים לפיצוח אך באותה נשימה זה גם אחד השירים היותר טובים ששמעתי לאחרונה. אז נכון, הוא מעט מסובך אך הוא עמוק כל כך, הביצוע של גרייניק מרשים והוא מצליח להביע את כל הרגשות שרצה להעביר בשיר, הלחן והמילים מתחברים זה לזה בצורה מדהימה. השיר מגיע עם קליפ שללא ספק מוסיף המון לשיר ולהבנה שלנו, את הקליפ ביים השחקן עידן אלתרמן  ואפילו אפשר לראות שם כשחקן אורח את תובל שפיר.

לסיכום: הרבה זמן לא עשו פה שיר כזה. ★★★★

 

שווה האזנה

הנה שיר שאתם ממש חייבים לשמוע השבוע, "תהיה נינוח" של עידן שקרוקה, כלומר של מצליח ("שכונה"). שקרוקה שממש לאחרונה הוציא סינגל ראשון ומוצלח במיוחד - "צומת דרכים". בסדרה, שגילו את הכישרון החבוי בשחקן המוכשר החליט לקחת את זה צעד קדימה ולהוציא איתו את השיר "תהיה נינוח" שמתחבר בדיוק לדמותו בסדרה המצליחה המזוהה עם המשפט. גם פה הביצוע של שקרוקה מפתיע וטוב במיוחד. אנחנו אהבנו ואתם?

 

השבוע החל קמפיין רשת רשת בניהולו של הכתב צחי קומה - "אל תשליכני לעת זקנה" בעקבוץ פרסומי ההתעללות במבוגרים בבתי האבות. מעבר לשלל הסלבס שלקחו חלק והעלו תמונות לרשתות החברתיות, גם שופטי הריאלטי "The voice" לקחו חלק בקמפיין המרגש ושרו בשידור חי את השיר "אל תשליכני לעת זקנה" כמחווה. ללא ספק מרגש ולשוב! שימו אוזן.

תגובות