ספיר נהון: "מוזיקה זה לגמרי התחום שלי".

ספיר נהון: "מוזיקה זה לגמרי התחום שלי"

השם ספיר נהון בטוח מצלצל לכם מוכר, וכן כן, זאת אותה ספיר נהון שהגיעה למקום החמישי בעונה אחרונה של הכוכב הבא. בעקבות ההצלחה הגדולה שלה, והסינגל הראשון שהוציאה, תפסנו אותה לשיחה קצרה על המוזיקה והתכנית

ספיר נהון שרק בשבועות האחרונים יצאה מהתכנית- הכוכב הבא לארוויזיון הייתה אחת הזמרות הבולטות בתכנית. בשבועות האחרונים הוציאה ספיר שיר ראשון "לא ליפול", בדרך לאלבום בכורה משל עצמה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי ואיך התחלת להתעסק במוזיקה?
"התחלתי בגיל 12, כיתה ו', גיל הבת מצווה. אני זוכרת את עצמי לוקחת גיטרה יושבת בחדר ומתחילה לנגן שלושה אקורדים נורא פשוטים, ופשוט מתחילה לכתוב. אמנם לכתוב משהו נורא בוסרי, בכל זאת ילדה בת, 12 אבל היה את זה בתוכי כבר מאז. אני זוכרת שהגיעה הבת מצווה שלי ונכנסתי בשיר והלכתי להקליט את זה באולפן והמפיק המוזיקלי שם היה בהלם ממני, הוא חשב שהולכת להגיע ילדה שלא יודעת לשיר, שתבוא בזיופים, והוא צריך לעבוד הרבה, וכשהוא שמע אותי הוא ממש היה בהלם וזה פתאום נתן לי חומר למחשבה. הגעתי לכיתה ז' ומז' עד כיתה יב' הייתי שרה בטקסי בית הספר. פעם בשנה היה לנו מופע עם במאי שהיה בא אלינו לבית ספר וזה היה מופע נורא גדול, וציוד ותאורה. ופתאום זה לא רק סטנד עם מקרופון וגיטרה. ומשם דברים נורא התפתחו- התגייסתי ללהקה צבאית, חיפשתי אנשים לעשות איתם מוזיקה, הכרתי אנשים מהתעשייה דרך הצבא, דברים שם נורא התגלגלו ובאיזשהו שלב הבנתי שזה המקום שלי- שאני אהיה זמרת שאני אעסוק במוזיקה לכל החיים שלי".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?
"כשאני שרה משהו בלב שלי פשוט בוכה אמיתי. כאילו אני מרגישה בגוף שלי זרמים, וכמה בא לי עוד להמשיך לשיר, וכמה בא לי עוד לעשות את מה שאני אוהבת, ושזה יהיה מול אנשים שיאהבו לשמוע. ומצד שני יש לי אהבה נורא גדולה להפקה מוזיקלית. יש לי אולפן בבית ואני עובדת. אני עוסקת גם בזה. אז תמיד אני שואלת את עצמי מה אני אוהבת יותר לעשות- לשיר או לעבד. מוזיקה זה לגמרי התחום שלי. כל פעם שאני רואה אנשים יושבים ומתפעלים מהווקאליות שלי ומהעוצמות שאני מפיקה מהקול אז זה עוד יותר עושה לי חשק לשיר וכמה שיותר. לפני שהייתי בכוכב הבא בעצם הייתי שרה וזה היה לעצמי, ותמיד היה מסביב היו אנשים שאמרו שאני שרה יפה והתגובות החיוביות תמיד היו שם, אבל מאז התכנית זה התגבר, וכן זה נורא מוסיף. אני לא שרה כדי שאנשים יחמיאו לי, וכדי להיות איזשהו משהו, אני שרה כי זאת אני זאת-ספיר".

לאחרונה הוצאת את השיר לא ליפול איך הייתה העבודה עליו?
"בגדול התחלתי לעבוד עליו לפני שנה קצת, אחרי שהתגייסתי והכרתי את אסף אברבוך, פניתי אליו ואמרתי לו שאני רוצה להוציא כבר סינגל ולעשות משהו שהוא שלי. בתקופה הזאת לא ידעתי שאני הולכת לתכנית טלוויזיה, לא לכוכב הבא ולא לשום מקום. הייתי בטוחה שאני אשאר אותה ספיר אנונימית, שרוצה להוציא סינגל, ומאמינה שהזמן יעשה את שלו, וזה יקרה. מפה לשם לקח לי חצי שנה להחליט אם ללכת על התהליך הזה, אני בת 20 ופתאום זה הוצאות גדולות, שהם שלי, ושאף אחד אחר לא אחראי עליהם וכל המסביב. מפה לשם הלכתי לתכנית טלוויזיה, הגעתי למקום החמישי, ופשוט יצא בשמונה ימים הוצאנו את הסינגל. עד ה8 ימים האלו הייתה לנו סקיצה מוכנה, אבל אחרי שנפלתי מהגמר אמרנו יאאלה בו נוציא את הסינגל".

 

איפה הכי היית רוצה להופיע?
"אני רואה את עצמי על הבמה בקיסריה. שכל המשפחה שלי שורה ראשונה וחברים שלי לידם ואני פשוט עושה את מה שאני אוהבת. אין לי במה אחת- אני חושבת שאני בתור זמרת צריכה לקבל כל מקום שתנתן לי הזדמנות להופיע בו ולהשמיע את הקול שלי בו" .

מי המודל לחיקוי שלך?
"אני נורא אוהבת את מירי מסיקה. תמיד היה לי חלום כזה להופיע איתה. שאני שרה המון אנשים אומרים שאני קצת מזכירה אותה. בסופו של דבר אני נורא שואפת להיות ספיר נהון, שיזהו אותי כמו שאני. אבל מירי מסיקה היא פשוט הזמרת כשאני שומעת אותה אני נהנת, ושהיא מופיעה אני לומדת ממנה, לגמרי מדהימה".

איך הייתה מגדירה את הסגנון שלך?
"פופ אתני. אבל אני לא חסומה. אני יכולה לשיר כמה וכמה סגנונות, אבל מה שהכי מאפיין אותי הוא פופ אתני".

איפה היית מאחלת לעצמך להיות עוד 10 שנים?
"אני רוצה להאמין שיהיה לי משהו כמו 5 6 אלבומים שכל אלבום הוא שונה ויביא צבע אחר".

את חושבת שהיית פורצת בלי התכנית הכוכב הבא?
"אני חושבת שבאיזשהו זמן מסוים ב10 שנים הקרובות כן זה היה קורה. רק היה לוקח לזה יותר זמן. הלכתי לתכנית כדי שכשיהיה לי סינגל להוציא, וכשאני אוציא אותו, יהיה לאנשים הרבה יותר קל להבין מי זו ספיר נהון. לי בלב עמוק ידוע שאני אהיה זמרת, ואני יודעת שאנשים יכירו אותי. הכל היה עניין של זמן- אם לא הייתי בתכנית יכול להיות שזה היה לוקח יותר זמן וזה היה יותר קשה, כי זה לגמרי קשה. לא הייתי מוותרת על זה. אני לא רואה את עצמי עושה משהו אחר".

בכוכב הבא עבדת מול המון אמנים בתכנית מהשורה הראשונה של המוזיקה היום בישראל, קיבלת איזה טיפ מהאנשים האלה שזכור לך במיוחד?
"אני קיבלתי טיפ עוד באודישן הראשון שלי שהפסקתי לשיר באמצע שכל ההתרגשות פשוט עלתה עליי, ואסף אמדורסקי אמר לי "לא מפסיקים לשיר באמצע". אני יודעת את זה. אני שרה שנתיים ומשהו בצבא ומאז ומתמיד הייתי מופיעה , ואני כן מכירה את זה מהעבר אבל כשהוא אמר לי את זה הבנתי שזה מה שצריך להיות. ולא משנה כמה ידעתי את זה גם לפני שהוא אמר לי, אבל כנראה שגם הידע והיכולת עוד לא היו ביחד. ומהרגע שהוא אמר לי את זה כל ביצוע אחר שלי לא בכיתי. כל ביצוע נתתי פייט הכי טוב שלי ולגמרי הייתי שם. וזה הטיפ הכי טוב שהוא היה יכול לתת לי".

מה היית ממליצה לילדים שנורא אוהבים כמוך במה?
"אני פשוט אומרת שאם אוהבים את זה אז פשוט תעשו את זה! תלחמו. פעם מישהו נורא חכם אמר לי "לא משנה אם ישמעו עלייך או יכירו אותך העיקר את עושה את מה שאת אוהבת" וזה הכי נכון. זה הכל נורא תלוי בבן אדם. אם אתה אוהב את זה תלחם ותעשה הכל כדי להצליח בזה".

תגובות