אקו"ם יעניקו פרסים לעומר אדם, סטטיק, ג'ורדי ובן אל. צילום מסך מיוטיוב

אקו"ם יעניקו פרסים לעומר אדם, סטטיק, ג'ורדי ובן אל

הטקס השנתי של אקו"ם בו יחלקו פרסים בגזרת המוזיקה הישראלית יתקיים אולי רק בחודש הבא, אך כבר מעכשיו נחשפים הזוכים הגדולים וביניהם: הצמד המוזיקלי יחד עם המפיק ג'ורדי, עומר אדם וקפה שחור חזק

לראשונה מזה 59 שנים, חברת אקו"ם תחלק בטקס הפרסים השנתי שלה פרסים על פרסים לעידוד היצירה ופרסים מיוחדים נוספים בתחום המוסיקה הפופולארית בטקס שיתקיים חודש הבא - אך כבר מעכשיו הם חושפים את רשימת הזוכים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

חברי ועדת השיפוט קבעו כי בין הזוכים של השנה ניתן למצוא את מתי כספי על הישג מיוחד ליוצר בתחום המוסיקה לילדים, פרס הישג השנה ע"ש סשה ארגוב למלחין - דודו טסה על האלבום - "הגולה" שהביא לו גם פריצה ברחבי העולם, גיא מזיג יקבל את הפרס כמעבד המוזיקלי של השנה, אלון אולארצ'יק שמבין יצירותיו אפשר למנות השתייוכת ללהקת "כוורת", השיר "בא לשכונה" ו"בחור אנלוגי בעולם דיגיטלי" יקבל פרס מפעל חיים מהארגון על שנים של עשייה ותרומה למוזיקה הישראלית.

 

שיר השנה - "אחרי כל השנים" שמבצע עומר אדם,  "מהשירים המיוחדים שיישארו פה שנים קדימה. בלדת ענק שאף לא אחד מקרב מאזיני המוסיקה בארץ יכול להישאר אדיש אליה" - כך נכתב בסיבה הרשמית לבחירה הזו. "עומר בביצוע מנצח, רגיש ומלא כנות של היצירה המופלאה והרגישה" חתמו חברי השופטים.

 

סטטיק בן אל והצלע השלישית שלהם, ג'ורדי, זכו בפריצת השנה על הישגם במוזיקה הישראלית. בסיבה הרשמית לא פסקו המחמאות לשלישייה: "כל שנה מביאה איתה יוצרים וזמרים חדשים. אבל נדירה יותר, הצטרפות של יוצר או יוצרים שמערבבים מחדש את כל הקלפים. זה בדיוק מה שעשו בשנה האחרונה סטטיק, בן אל והמפיק המוזיקאלי שלהם ג'ורדי. בסדרה של להיטים, אחד יותר מוצלח מקודמו, הם ניערו את האבק מהפופ הישראלי, תוך שהם מביאים סאונד חדש וגישה חדשה- למוזיקה ולמה שסביב לה. סטטיק, בן אל וג'ורדי אולי צעירים, אבל ממש לא פשוטים. הטקסטים שלהם מציגים גובה עיניים חדש ומדויק, אהוד מנור היה מוחא להם כף. המנגינות שלהם קליטות אך לא מטופשות וההפקה המוזיקאלית בעלת ייחוד, עכשווית, ורחוקה מאוד מהבנליות של המיינסטרים הישראלי".

סטטיק ובן אל - זהב. הופק ע"י ROMS
 

הצמד "קפה שחור חזק" מקבלים את פרס הדירקטוריון על פריצת דרך במוסיקה הישראלית - מדובר באחד מהפרסים המיוחדים בטקס המתוכנן. "שיריהם, מבטאים כתיבה ייחודית המושתת על ערכים חברתיים של שוויון, אהבת אדם מיגור אפליה וגזענות, קידום פלורליזם בחברה הישראלית לצד מסר חשוב ללב הקונצנזוס הישראלי ובעיקר לדור הצעיר, על תקווה והצלחה כנגד כל הסיכויים. הפרס ניתן לצמד המוכשרים, על ידי דירקטוריון אקו"ם, כהוקרה על השאיפה למצוינות, על היותם פורצי דרך ומעוררי השראה ליוצרים ואמנים צעירים בראשית דרכם ובכלל, ועל תרומתם החשובה למגוון והעושר המוזיקאלי בישראל". - כך נאמר בפירוט על הבחירה בהם לתואר.

 

כמו כן גם נחשפו השירים המושמעים ביותר לשנת 2016 בארץ. השיר הישראלי - "שרוטים", בביצוע של סאבלימינל ועדן גבאי שהיה אחד מהלהיטים הגדולים של השנה שעברה. והשיר הלועזי של הלהקה האהובה עלינו, DNCE, לשירם "Cake by the ocean".

 

 

תגיות
תגובות