סיכומוזיקלי: "מביא משהו שקצת נעלם במוזיקה". צילום: עדי אורני ומשה פרץ

סיכומוזיקלי: "מביא משהו שקצת נעלם במוזיקה"

גם בסוף השבוע הזה אנחנו בטור שעוזר לכם לעקוב אחרי כל מה שחדש במוזיקה בשבוע שחלף. והפעם הבאנו לכם סינגלים חדשים למנטורים מ"The Voice", פוסט מוזיקלי מרגש של רותם כהן ואלבום שמיני למשה פרץ

כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים ביותר שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אורי בן ארי - "בסוף הפרפרים מתים"

אורי בן ארי, הוא שם אמנם קצת חדש כזמר, אך בשנים האחרונות כתב והלחין לא מעט להיטים שאנחנו ממש אוהבים, בינהם ניתן למצוא את: "הרבה ממך נשאר" של לירן דנינו, "פיסה מזכרוני" של עדן בן זקן, "השעות הקטנות" של הזמר הצעיר ניב דמירל ועוד'. בתקופה האחרונה עובד בן ארי על אלבום בכורה משלו כאש שחרר סינגל ראשון מתוכו - "אושר לדקה". השבוע הוציא בן ארי סינגל חדש, שני במספר לקראת האלבום המתקרב.

"בסוף הפרפרים מתים" נכתב והולחן ע"י הן ארי בעצמו כאשר את הלחן, ההפקה והעיבוד המוזיקלי עשה לצד איתן דרמון. יש משהו אחר בשיר הזה, משהו שלא יצא לשמוע פה. משהו בשיר מתחיל עדין אך מחוספס ולאט לאט זה הופך לפחות מחוספס עד לשלבי הפזמון. יש בשיר משהו מאוד מיוחד ואחר וזה ללא ספק הופך אותו לטוב ומסקרן יותר. נכון לעכשיו ההתחלה המוזיקלית של בן ארי בהחלט טובה, הוא מעניין וגורם לנו לחכות לשירים הבאים.

לסיכום: איפה הוא היה עד עכשיו? ★★★★★

 

משה פרץ - (אלבום) "בחור חדש"

השבוע שחרר הזמר המצליח משה פרץ אלבום חדש, שמיני במספר. האלבום כולל בתוכו סינגלים כמו "קרמלה", "כוס של יין" שזכו להצלחה גדולה בחוץ ושירים כמו "בחור חדש", "אחות קטנה" ו"יום רודף יום" ששמענו לראשונה בקבלת האלבום המלא. האלבום מצוין, הוא כיפי, ומכניס בתוכו צבעים וסגנונות שונים, יש שירים רגועים ורגועים פחות שמשתלבים זה אחר זה בצורה מושלמת, יש בו גיוון ופרץ מבצע את השירים בצורה מעולה. בנוסף, יש שיתוף פעולה מסקרן של פרץ עם הזמר חנן בן ארי בשיר "על משכבי" אותו זכינו לשמוע לפני כחודשיים כשיצא כסינגל מתוך האלבום. בכתיבת השירים והלחנים לקחו חלק תמר יהלומי, לידור סולטן, משה פרץ אבי אוחיון ועוד'. אז אמנם האלבום רק יצא אך כמו שזה נראה עכשיו גם האלבום הזה צפוי להצליח לא פחות מקודמיו.

לסיכום: הצליח לחדש שוב. ★★★★★

 

מירי מסיקה - "חייאתי"

הזמרת מירי מסיקה הוציאה כבר שישה אלבומים ומספ רב של להיטים שהפכו לחלק בלתי נםרד מהמוזיקה הישראלית ובתארים נחשקים רבים. בימים אלו עובדת מסיקה על אלבום חדש, כאשר השבוע שחרקה סינגל חדש מתוכו - "חייאתי".

את הסינגל החדש, "חייאתי" כתבה מסיקה לצידו של דוד בר דוד שהיא אחראי גם על הלחן בשיר החדש, את עיבוד השיר עשו ניר מימון ואיתי צוק שגם הפיקו מוזיקלית לצידה של רוני בראון. מסיקה מבצעת את השיר בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות, היא מוסיפה למילים וללחן רבות, השיר מאוד אותנטי ומביא משהו שקצת נעלם במוזיקה שלנו בתקופה האחרונה וחבל. מסיקה מצליחה גם אחרי שנים רבות במוזיקה לסקרן, לא לעייף ובעיקר להקסים אותי בקולה המיוחד כל כך. השיר מצוין ואני כבר מחכה לשמוע את אלבומה החדש.

לסיכום: משיר לשיר היא טובה יותר ויותר. ★★★★★

 

אברהם טל - "מי את"

אברהם טל, הוא אחד היוצרים היותר מעורכים ומוכשרים בישראל, הוא הוציא ... אלבומים ושיריו הפכו למצליחים גם שנים אחרי יציאתם. בין לבין גם שימש כמנטור בתכנית הראליטי "The Voice" ישראל, ואף זכה בתארים רבים. בימים אלו עובד טל על אלבום חדש, והשבוע הוציא טל סינגל חדש "מי את" מתוך האלבום המתקרב.

הסינגל החדש, "מי את", נכתב, הולחן ועובד מוזיקלית על ידי ג'וני גולדשטיין ואברהם טל, כאשר ג'וני גולדשטיין הופקד גם על ההפקה המוזיקלית בשיר. השיר טוב, הוא אמנם מזכיר בהתחלה קצת את שיריו האחרים של טל אך מהר מאוד התחושה משתנה והשיר הופך למשהו טוב במיוחד, הוא משלב לחן מצוין, עם מילים מעולות וטל מבצע את השיר בצורה מעולה. סך הכל שיר טוב במיוחד ונראה כי גם הוא כמו קודמיו של טל יצליח ובגדול בזכות היחודיות והשוני שלו.

לסיכום: פשוט, אמיתי ומצוין! ★★★★★

 

שווה האזנה

השבוע נפתחו אירועי מצעד הגאווה, וכחלק מהם גם אירועי הגאווה בתיאטרון הלאומי - הבימה. אושרת אינגדשש שחקנית בהבימה הופיעה באירוע המיוחד עם השיר "I kissed a girl" של הזמרת קייטי פרי. את כישרונה המוזיקלי של אושרת גילינו כאשר שרה את שיר הפתיחה בשכונה ובפסטיגלים האחרון בהם לקחה חלק. השבוע, הוכיחה שוב עד כמה היא מוכשרת עם סרטון שהעלתה מההופעה שלה באירוע הגאווה בתיאטרון. אז לגמרי שווה לכם להאזין לביצוע מצוין!

 

חגיגות חודש גאווה בהבימה! 👑 תצוגת אופנה בהיפוך מגדרי 👞👠 #Us_girls_we_are_so_magical

A post shared by אושרת אינגדשט (@oshratinga) on

הזמר רותם כהן העלה השבוע לחשבון האינסטגרם סרטון עם מסר מיוחד, מרגש וחשוב! מדובר בוידאו מהופעה שלו כאשר הוא יושב ועליו יושב ילד. אל הסרטון הוסיף כהן מילים חשובות, מרגשות ומשמעותיות כל כך, שימו אוזן וגם תקראו את הפוסט המרגש.

 

שבוע טוב:) אתם יודעים, כשהייתי צעיר מאוד, כנער, לצערי לא כל כך ידעתי להבין מה זה אומר כשילד אחר הוא באמת אחר, שונה. ידעתי רק את הסטיגמות שעומדות מאחורי המילים הגדולות האלו ״ילד מיוחד״. לשמחתי, תודה לאל, אני זוכה יום יום לחיות את האהבה הענקית שלי למוסיקה, ודרכה להיחשף ולגעת בלא מעט נשמות גבוהות. שלו שריג הוא ילד עם נשמה כזאת. שלו הוא מהמיוחדים שייצא לכם להכיר. הוא ילד נורא נורא חכם, ומוכשר, שמתבטא כמו ילד גדול, יודע לאהוב כמו שהרבה מאיתנו לא מצליחים להביע, ובכלל ילד מרתק. הוא אוהב את המוסיקה שלי, ולמרבה המזל אני ממש מלווה אותו בשיריי, ורואה אותו גדל, והופך מילד קטן לגבר גבר! היתי מצפה מילד בן 11 בזמנו, שיתחבר לשירים היותר קלילים שלי, ואם כבר, אז לקיצביים יותר. שלב אוהב את אלו עם הנושאים של ״המבוגרים״, השיר ״לכסות אותך״, למשל, ״בואי נדבר״... אני מוצא את עצמי יושב לידו ושר לו, ומרגיש שאני זכיתי. אשכרה זכיתי!!! אני מתבונן בילד המיוחד הזה, ולא רואה שום סטיגמה. רואה פשוט הזדמנות אדירה לפגוש טוהר! אני מדבר איתו ואני מוצא בן אדם שלא יראה בי פאקים, לא יבקר אותי, מה שהוא מרגיש זה מה שיוצא לו מהפה. זכות. אני מאחל לך שלוי מתוק שלי, שתחיה חיים מלאים, עם עצמאות, וחיוכים, בריאות הגוף והנפש, אין סוף חיוכים, תמשיך לראות רק את הטוב בעולם הזה. שרק תאהב, ותהיה אהוב לעולם. מאושר בשבילך על המלאכים שסביבך. ודע לך שאני כאן לעולם בשבילך, עם השירים, והמנגינות, וההופעות, אוהב אותך ומלווה אותך לכל יעד חדש וטוב בעזרת השם. _________________________________________________ ואתם הורים אהובים שקוראים את הפוסט הזה. התפקיד שלכם הוא להראות לילדים שלכם איך עושים את זה. הלוואי ונגדל לאהוב את המיוחד, ולא לפחד ממנו. ילדים קטנים לא יודעים למה לשנוא, ולמה לעשות חרם, ולמה לנדות, ולמה להתעלל. הם לומדים הכל בבית. בבקשה בואו נשים לב מה אנחנו מלמדים ילדים קטנים בבית...

A post shared by Rotem Cohen (@rotemcohen) on

בשבוע הבא עתיד לצאת אלבומו החדש של אדיר גץ, כחלק מההכנות לאלבום יתקיים גם מופע השקת אלבום במועדון התיאטרון ב-16.7. גץ, העלה השבוע לחשבון האינסטגרם שלו סרטון מיוחד מהחזרות למופע המיוחד וסיפק לנו שיר חדש מתוך האלבום. פייר, מחכה לשמוע את האלבום המלא.

תגובות