לוקאץ': "חלום חיי לקבל תגובה מגל גדות" . שני רייך

לוקאץ': "חלום חיי לקבל תגובה מגל גדות"

מה הקשר בין לוקאץ' לשגיא ביטבוקס, למה לאלבום החדש שלו קוראים גל גדות ומה הסיבה שלוקאץ' פחד מנתן גושן? תפסנו את הראפר לשיחה קצרה שבסופה הכריע: מלאווח או גל גדות?

לפני כשבוע ימים הוציא לוקאץ' את האלבום החדש שלו, עם שם שהצליח הפתיע את הקהל – "גל גדות", ואנחנו מאוד הסתקרנו לדעת מאיפה נובע השם ומה המשמעות מאחורי האלבום והשירים בו. לוקאץ' נחלץ לעזרתנו וסיפר לנו כל מה שרצינו לדעת. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את האלבום פותח שיר בשם "גיא לרר", על שמו של העיתונאי ומנחה הטלוויזיה המוכר. זאת לא הפעם הראשונה שלוקאץ' כותב שירים על אנשים. לפעמים הוא כותב על חברים שלו, לפעמים על חברים ראפרים מוזיקאים כמוהו, ולפעמים גם על אנשי מתעשיית הבידור והטלוויזיה ושהוא לא מכיר אישית אלא רק בשם. דוגמא אחת ידועה לשיר כזה היא למשל השיר המוכר שלו על אייל שני, שאגב, כששאלנו אותו לתגובה בנוגע לשיר הוא אמר שהוא מכיר אותו, יצא לו לשמוע אותו מספר פעמים והשיר הצחיק אותו. 

לפני שאתה כותב שיר על מישהו, למשל כמו השיר, ''גיא לרר'', אתה אומר את זה לבן אדם? 

האמת שהתהליך הוא מאוד ספונטני אז לרוב כשאני כותב על מישהו שיר אני בעצמי לא יודע על זה לפני, אז לרוב הבן אדם מגלה את זה אחרי.

כששאלנו את לוקאץ' אם אי פעם הוא קיבל תלונה על שיר מסוים שהוא כתב על אדם אחר, הוא סיפר לנו כי הוא מאוד פחד שזה יקרה לו במהלך הדרך, אך עד היום לא יצא לו להכיר את המצב הזה מקרוב. לפני 6 שנים, אחרי שהראפר הציע לאנשים ברשימת החברים שלו בפייסבוק לבחור להיט אחד שאותו הוא יהפוך לפארודיה מוצלחת, השיר הנבחר היה "כל מה שיש לי" של נתן גושן, ואת הפארודיה הוא עשה ביחד עם הסטנדאפיסט וחברו הטוב עמית חשאי. "מאוד פחדתי ספציפית מהפארודיה על נתן גושן", לוקאץ' מספר. "אבל הוא לקח את זה בצורה מאוד טובה. אני מניח שמצב של תלונה יכול לקרות מתישהו, לא חשבתי על מה אעשה במצב כזה".  

כתב עלייך שיר. גיא לרר ולוקאץ
כתב עלייך שיר. גיא לרר ולוקאץ © שני רייך

האלבום הנוכחי מתעסק במגוון נושאים שונים – לוקאץ' שר על כסף, נשים, חברים שלו, מוזיקאים ישראלים, ראפרים בחו"ל ואיך אפשר לכתוב אלבום גם בלי קצת קראק. האלבום מתמקד במוזיקת טראפ, הביטים עתידיים והאלבום מלא במוזיקה כיפית וקליטה כרגיל. כששאלנו את לוקאץ' מה מיוחד באלבום הזה לעומת האחרים, הוא לא היסס לענות: "הפלואו חדש ושבור. יש עדיין את אלמנט ההומור אבל הוא פחות מורגש, אני חושב שהאלבום הזה הרבה יותר כיפי אבל פחות ויראלי,  הוא בהחלט יותר מוזר משאר הדברים שעשיתי עד היום." השיר האהוב על לוקאץ' עצמו באלבום, אגב, השיר התשיעי; ליאת אחירון. "זה אחד הפזמונים שאני הכי אוהב, הכל יצא פשוט קליט וכיפי". 

עם מי אתה הכי אוהב לשתף פעולה כשאתה יוצר מוזיקה? 

אורי שוחט, אנחנו עובדים מממש טוב וממש מהר ביחד, זה לא במקרה שכמעט כל המוזיקה שלי אני יוצר ועובד איתו כל הזמן. מבחינת ראפרים? מיכאל סויסה, הראפר האהוב עליי בארץ כיום.

מיכאל סוויסה שצבר המון מעריצים בכל הגילאים בשנה האחרונה יהיה אחד מאורחי הכבוד של לוקאץ' בהופעתו במועדון הבסקולה ביום חמישי, ושם תוכלו להקשיב ולהבין למה סוויסה הוא הראפר האהוב על לוקאץ'. אל רשימת האורחים יצטרפו גם קפה שחור חזק, שגיא ביטבוקס, תירס סקסואל, חולון אימפריה, מילקי מהרכב הראפרים הראשלצי ג'יסיג'י 737 וכמובן, איך אפשר בלי בת הזוג המאורסת הטרייה והיפייפיה – הילה חלואני. 

 

התגשמות חלום. הראפר האהוב על לוקאץ
התגשמות חלום. הראפר האהוב על לוקאץ © שני רייך

ההופעה ביום חמישי תהיה השקה לאלבום "גל גדות". למה בחרת דווקא את השם הזה? 

אני חולה על גל גדות, וממש אהבתי את הסרט וונדר וומן, יש לה וייב של מישהי שמצליחה להשאר בן אדם למרות כל ההצלחה המטאורית, ואני מעריץ אותה על זה, ובתכלס, למה לא?  

קיבלת מגל איזה תגובה על השם של האלבום? 

הלוואי! חלום חיי לקבל ממנה תגובה, אני צוחק עם אנשים שאולי היא תבוא להשקה, אני מבין שהסיכוי מאוד קלוש אבל זה יכול להיות מגניב לקבל איזשהי התייחסות מהמלכה הזאת.

שאלה אחרונה ותענה את הדבר הראשון שעולה לך בראש; אתה כותב בהרבה מאוד מהשירים על אהבתך למלוואח. מלוואח או גל גדות? 

ברור שמלוואח. עם כל הכבוד לגל, ויש כבוד והרבה, היא לא מלוואח. למרות שהיא מראש העין... 

 

 

תגובות